.

Beantwoord

Waarom kan ik met mijn prepaid aansluiting niet internetten in het buitenland?

  • 5 January 2018
  • 9 reacties
  • 173 Bekeken

Badge
Sinds 2 maanden zit ik nu bij simyo. Ik ben waarschijnlijk een uitstervend ras, want ik heb een pre-paid abonnement. Nu wilde ik voor mijn kerstvakantie een internetbundel kopen voor het buitenland, je raadt het al...... dat kan dus niet!!!!! Ik snap hier helemaal niets van!
Simyo maakt gebruik van KPN, daarbij kan het wel!.
Ik denk, dat als dit zo blijft, en mijn beltegoed op is, ik maar op zoek ga naar een andere provider die wel bundels buitenland verkoopt. Hoe klantvriendelijk ben je dan als provider!
Dit is toch niet meer van deze tijd!!!
Ik hoop dat er iemand van Simyo dit kan uitleggen.

groet,
icon

Beste antwoord door Niels 8 January 2018, 19:20

Bekijk originele reactie

9 reacties

Ik ben niet van Simyo maar kan het wel uitleggen.

Simyo is een Sim Only provider die zich richt op de Nederlandse markt. Om die reden is er bij Simyo geen mogelijkheid om bij prepaid te internetten behalve via Wifi. Daarbij heeft Simyo ook met regeltjes te maken van KPN omdat zij hun netwerk gebruiken. Klanten zoals ik met een abonnement hebben ook niet de mogelijkheid om buitenland bundels aan te schaffen. Zij kunnen binnen de EU / Zone 1 wel internetten, bellen en smsen zoals in Nederland vanuit de bundel. In de overige zones gelden zeer hoge tarieven.

Het heeft overigens niks klant(on)vriendelijkheid te maken. Het is simpelweg een product die zij niet aanbieden. Als jij in een winkel bent maar wat jij zoekt heeft die winkel niet is dat ook niet meteen klantonvriendelijk.

Dan mijn Kritische noot;

Had je niet van te voren, dus voordat je het pakket aanschafte, kunnen bekijken wat er wel of niet word aangeboden? Je sluit toch ook niet blindelings een verzekering o.i.d. af? Dan bekijk je toch ook eerst de voor en nadelen?

Fijn Weekend.

PS: Je hebt je topic in het sub-forum Android geplaatst terwijl dit over prepaid internet gaat. Een moderator zal hem verplaatsen.
Ik ben niet van Simyo maar kan het wel uitleggen.

Simyo is een Sim Only provider die zich richt op de Nederlandse markt. Om die reden is er bij Simyo geen mogelijkheid om bij prepaid te internetten behalve via Wifi.

Ik ga er vanuit dat je dit anders bedoeld dan hier geformuleerd @Ray er mist iets m.i. .
Wat mis je dan?
Ik ben niet van Simyo maar kan het wel uitleggen.

Simyo is een Sim Only provider die zich richt op de Nederlandse markt. Om die reden is er bij Simyo geen mogelijkheid om bij prepaid te internetten behalve via Wifi.




Simyo is een Sim Only provider die zich richt op de Nederlandse markt. Om die reden is er bij Simyo geen mogelijkheid om bij prepaid te internetten in het buitenland behalve via Wifi. Een optie kan zijn om een buitenlandse prepaid sim te gebruiken naast wifi.
Ach ja, het topic gaat over prepaid internet in het buitenland. Leek mij dus duidelijk dat mijn antwoord dan ook gaat over internet in het buitenland.

Maar je hebt gelijk, het had erbij gekund.
Ray, zou je me willen volgen? Ik wil je wat vragen.
Vraag maar 😉
Bedankt !😎
Reputatie 6
Badge +5
Hi Kaatje57,

Je bent zeker geen uitstervend ras, er zijn nog heel veel andere mensen die een prepaid aansluiting gebruiken 😉 Het is inderdaad helaas niet mogelijk om met een Simyo prepaid simkaart internet te gebruiken buiten Nederland. Dit is iets wat wij nooit hebben ondersteund, ik kan ook niet met zekerheid zeggen dat dit in de toekomst wel gaat gebeuren. Simyo is onderdeel van KPN en maakt gebruik van het KPN netwerk. Voor de rest hebben wij niet dezelfde bundels, abonnementen en mogelijkheden.

Met Sim Only is het overigens wel mogelijk om te internetten in het buitenland 🙂 Binnen de EU maak je dan gewoon gebruik van je huidige internetbundels. Via de overzichtspagina van Mijn Simyo kan je gemakkelijk een overstap van prepaid naar Sim Only regelen. Binnen enkele dagen is het nummer overgezet. Heb je hier verder nog vragen over?

Friesian en Ray, bedankt voor jullie uitleg en reacties!

Groetjes,
Niels

Edit 2-11-2018:
We blijven ons almaar ontwikkelen, waardoor de informatie die in dit topic staat niet helemaal meer klopt. Het is nu namelijk wel mogelijk om te internetten in het buitenland met een Prepaid aansluiting. Meer informatie daarover vind je hier.

Reageer