Beantwoord

Waarom kan ik geen applicaties naar SD mijn kaart verplaatsen?

Ik vind overal op internet dat het mogelijk moet zijn met een Samsung S5 Neo om applicaties naar een SD kaart te verplaatsen. Ik heb twee van dergelijke toestellen, beide met een flinke SD kaart erin, maar de aangegeven optie om een applicatie te verplaatsen krijg ik niet. Ligt dat aan de software? Ik heb 6.0.1. Of toch ergens anders aan?
icon

Beste antwoord door franswon 14 april 2018, 16:25

Hoi DientjeMcC,

Van de site van Belsimpel:

Apps op SD-kaart zetten voor Samsung

1. Open je 'Instellingen' vanaf het startscherm of het app-overzicht.
  2. Scroll naar beneden en tik op 'Applicaties'.
  3. Tik op de app die je wilt verplaatsen.
  4. Tik op 'Opslag'.
  5. Tik op 'Wijzigen'.
  6. Tik op 'SD-kaart'.
  7. Tik op 'Verplaatsen'.
  8. Je telefoon verplaatst nu direct de apps van het telefoongeheugen naar de SD-kaart. Dit kan eventjes duren.
Laat je even weten of het gelukt is?

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi DientjeMcC,

Van de site van Belsimpel:

Apps op SD-kaart zetten voor Samsung

1. Open je 'Instellingen' vanaf het startscherm of het app-overzicht.
  2. Scroll naar beneden en tik op 'Applicaties'.
  3. Tik op de app die je wilt verplaatsen.
  4. Tik op 'Opslag'.
  5. Tik op 'Wijzigen'.
  6. Tik op 'SD-kaart'.
  7. Tik op 'Verplaatsen'.
  8. Je telefoon verplaatst nu direct de apps van het telefoongeheugen naar de SD-kaart. Dit kan eventjes duren.
Laat je even weten of het gelukt is?
Hallo, het lukt tot en met stap 4... ik krijg dan alleen geen 'wijzigen' mogelijkheid!
Als het niet ondersteund wordt zal het niet lukken. Zou de reden zijn de Android versie dan gaat het ook niet.

Je zou de vraag eens kunnen stellen bij Tweakers of bij Samsung zelf.

Laat je weten of je daar verder mee komt?
Reputatie 7
Badge +9
Je hebt de SD kaart toch niet als extended intern geheugen in gebruik?

In dat geval zal het niet lukken.

Niet alle apps kunnen verplaatst worden trouwens.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi DientjeMcC,

Welkom op het Simyo Forum! Wat onhandig dat het nog niet is gelukt om apps naar je SD-kaart te verplaatsen.

Voor de Saumsung Galaxy S5 Neo zouden de stappen die Franswon doorgeeft moeten werken. Houd er wel rekening mee dat niet alle apps op je telefoon geschikt zijn om over te zetten naar je SD-kaart. In dat geval krijg je inderdaad niet de optie te zien om hem te wijzigen. Heb je het bij verschillende apps geprobeerd?

Mocht het niet lukken, dan raad ik je aan om contact op te nemen met de leverancier van je telefoon. Zij kunnen je vertellen waar het probleem eventueel aan kan liggen. Laat je ons weten wat hier uit komt?

@ Franswon en Friesian, bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Els

Reageer