.

Vraag

sommige applicaties werken niet goed op wifi en abbonnement

  • 24 August 2012
  • 4 reacties
  • 1412 Bekeken

Badge
Hallo,

ik heb sinds een tijdje een HTC Desire die het eigenlijk eerst perfect deed.
maar sinds een tijdje kan ik via het wifi netwerk hier thuis niet meer op facebook.
via het internet van mijn simyo abonnoment kan ik niet op youtube komen en ook niet op de android market.

bij de android market geeft die dan de melding: Er is een serverfout opgetreden. probeer het opnieuw of annuleer om terug te gaan naar het beginscherm.

laatst had ik ook al problemen met wordfeud dat die alleen maar op wifi deed.
en shazam precies het zelfde.

wat kan ik hier aan doen? heb de telefoon al terug naar fabrieksinstellingen gezet maar dat heeft niet geholpen.

met vriendelijke groet,

frank

4 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum frank,

Heb je al eens geprobeerd om één van de applicaties opnieuw te installeren? Anders raad ik je aan om de internet instellingen opnieuw in te stellen. In dit topic kun je de juiste instellingen terug vinden. Kan je nagaan of dit helpt?

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo Alex,

ik heb beide geprobeerd zonder succes.

ik heb de volgende apn's er nu instaan.

KPN mobiel internet
met de volgende settings:

naam: KPN Mobiel internet
apn: Portalmmm.nl
proxy: niet ingesteld
poort
: niet ingesteld: niet ingesteld: niet ingesteld: niet ingesteld: niet ingesteld
gebruikersnaam: niet ingesteld
wachtwoord: niet ingesteld
server: niet ingesteld
mmsc: niet ingeseld
mms proxy: niet ingesteld
mms poort: niet ingesteld
mms protocol: wap 2.0
mcc: 204
mnc: 08
vertificatietype: PAP
apn type: default


KPN MMS
met de volgende settings

naam: KPN MMS
apn: Portalmmm.nl
proxy: niet ingesteld
poort
: niet ingesteld
gebruikersnaam: niet ingesteld
wachtwoord: niet ingesteld
server: niet ingesteld
mmsc: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
mms proxy: 10.10.100.20
mms poort: 5080
mms protocol: wap 2.0
mcc: 204
mnc: 08
vertificatietype: PAP
apn type:
mms

het groende bolletje brand achter KPN Mobiel Internet

als ik de apn met de settings die u adviseerde toevoeg en opsla brand het bolletje niet achter deze apn maar nog steeds bij die van kpn mobiel internet.

ook als ik de 2 die er nu in sta verwijder en alleen die van u toevoeg en opsla brand er helemaal geen bolletje.

ik zelf kwam net dit topic nog tegen daar is iemand met een soort gelijk probleem.

https://forum.www.hi.nl/android-toestellen-56/verbing-maar-geen-internet-htc-one-x-7674/


met vriendelijke groet,

Frank
Badge
Weet niemand hoe ik dit oplos? het is namelijk heel erg vervelend
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Frankeh,

Het lijkt eerder op een toestel gerelateerd probleem, aangezien je niet de mogelijkheid krijgt om iets aan de instellingen te wijzigen. Is het toestel ooit simlock vrij gemaakt? Zo ja, dan zou het kunnen dat de simlock er niet volledig af is gehaald en dat daardoor bepaalde instellingen blijven staan.

Je geeft overigens ook aan dat je ook met het wifi netwerk problemen hebt. Een wifi verbinding staat helemaal los van Simyo, dus dat zou ook weer kunnen duiden op toestel of applicatie problemen. Vanuit Simyo kunnen we je helaas niet verder helpen, maar ik ben wel benieuwd naar een mogelijke oplossing. Probeer anders contact op te nemen met HTC of Android.

Groetjes,

Alex

Reageer