.

Beantwoord

Samsung Xcover werkt prima, maar waarom lukt bellen niet?

  • 3 December 2014
  • 9 reacties
  • 1503 Bekeken

Ik heb sinds enige tijd een nieuwe telefoon. De GALAXY Xcover 2 S7710 werkt prima. Echter na een paar dagen kan ik niet meer gewoon telefoneren. Ik moet dan opnieuw opstarten (Aan/uit) en daarna kan ik weer gewoon bellen of gebeld worden. Wat is hiervan de oorzaak. 
Mijn vrouw heeft het zelfde toestel en heeft dit probleem niet. Kan dit aan een defecte sim kaart liggen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 3 December 2014, 22:26

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

9 reacties

Klinkt misschien erg vreemd, maar probeer eens het volgende.
Batterij er uit, sim er uit en tot slot sd kaart er uit.
Na 15 min. alleen batterij en sim terugplaatsen.
Heb hetzelfde probleem gehad met een ander type telefoon en probleem was de sd kaart.
Naderhand een losse sd gekocht, geen problemen meer gehad.

Graag ff laten weten of dit leidt tot de oplossing, ben zeer benieuwd.

Zorg ervoor dat het deksel goed is aangedrukt, eveneens het usb klepje.
Fijn toestel!

Groet,
Friesian
Beste Friesian,

Dank voor je uitleg en heb vanmorgen de door jouw voorgestelde handelingen uitgevoerd.
Nu maar even weer een paar dagen wachten en kijken of hij het nog doet.

Dankjewel.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi chrisv,

Welkom op het forum.

Ik heb je topic verplaatst naar het toestellen subforum 'Android'. Zo kan iedereen met hetzelfde euvel de oplossing makkelijk vinden.

Wat fijn dat het inmiddels weer werkt door de goede hulp van Friesian.:D Laten we hopen dat het een blijvende oplossing is;)

Waar ik nieuwsgierig naar ben is de melding die je voorheen kreeg op het moment dat je wilde bellen?

Heb je ook al een nieuwe losse SD kaart aangeschaft?
Beste Ruud,

Helaas heeft de oplossing van Frisian niet mogen helpen.

Ik heb mijn sd kaart er een week uitgelaten, maar vanmorgen had ik weer geen telefonische verbinding.

Wanneer ik wil bellen (telefoneren) doet de software alles wat hij moet doen en lijkt gewoon over te gaan, maar geen kiestoon en waarheen ik bel gaat hij niet over.

Helaas...

Met vr. gr. Chris
Beste Ruud en Frisian,

In mijn status overzicht staat bij Signaalsterkte: 0 dBm. terwijl normaal dat -99 dBm is.

Gr. Chris
Reputatie 6
Badge +10
Hoi chrisv,

Wat jammer dat de oplossing van Friesian je niet heeft kunnen helpen!

Het is wel een vreemd geval, als je signaalsterkte helemaal weg is. Geeft je telefoon wel aan dat hij gewoon bereik heeft op zo'n moment? Het lijkt erop dat je telefoon niet zelfstandig naar een netwerk zoekt. Om er zeker van te zijn dat je telefoon wel automatisch naar netwerken blijft zoeken, wil ik je vragen om de volgende stappen even door te nemen:

Dit doe je bij een Samsung Xcover door te gaan naar: instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Netwerkoperators. Vervolgens klik je op "Automatisch selecteren".

Mocht het ook na deze handeling zo zijn dat je plotseling niet meer kunt bellen, wil ik je vragen om de Simyo simkaart even in een andere telefoon te proberen, om te kijken of het ook daar voorkomt.

Laat je ons weten of het je is gelukt? 😃
Helaas...

Twee weken ging het goed, maar vanmorgen bleek opeens de telefoonverbinding weer niet mogelijk te zijn.
Ook het wissellen van de Sim kaart naar een ander toestel gaf het zelfde probleem.
Maar wel bleek daaruit dat de andere sim in mijn toestel wel bleef werken.

het lijkt dus op een simkaart probleem in combinatie met mijn toestel instellingen.

Iemand nog een idee?

Prettige jaarwisseling alvast.
Toch ff een vraag, zou je kunnen proberen om je telefoon bij mobiele netwerken in te stellen op netwerkmodus GSM?
Zien of dat helpt.....

suuk 6 gewenst. :)

Friesian.

Voor jou natuurlijk als 1 van de velen ook alle goeds voor het nieuwe jaar.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi chrisv,

Erg vervelend dat het probleem zich weer voordoet.

Het lijkt inderdaad dat de combinatie simkaart/toestel niet werkt.

Je gaf eerder aan dat een andere simkaart in je toestel wel bleef werken. Heb je deze simkaart paar dagen in je toestel gelaten?

Ik wil best en nieuwe simkaart naar je toe laten komen, maar de kans is groot dat het probleem zich herhaalt als de oorzaak aan je telefoon ligt.

Heb je de bovenstaande tip van Friesian al uitgevoerd?