.

Vraag

probleem met SMS ontvangen en versturen

  • 24 August 2012
  • 10 reacties
  • 2495 Bekeken

hoi,
Ik heb een Galacy Y. Ik kan bij sommige contacten geen SMS ontvangen of versturen. Wie kan me hierbij helpen want via de telefoon is simyo niet bereikbaar
Bij andere contacten heb ik geen problemen met de SMS.

10 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi yvonne123,

Kan je nagaan wat voor melding je krijgt wanneer je de sms probeert te verzenden? Ook ben ik benieuwd wat de andere partij ziet op het moment dat ze jou een sms proberen te versturen.

Groetjes,

Alex
Hoi yvonne123,

Kan je nagaan wat voor melding je krijgt wanneer je de sms probeert te verzenden? Ook ben ik benieuwd wat de andere partij ziet op het moment dat ze jou een sms proberen te versturen.

Groetjes,

Alex


hoi Alex,
Als ik een SMS verstuur en het lukt niet, dan krijg ik de melding mislukt. De andere partij krijgt niets, dus ook geen melding.
Ik heb gister echter ook een SMS gestuurd naar een ander,  ik kreeg dan ook de melding mislukt en de andere partij heeft zonder probleem of melding mijn SMS ontvangen.
Gister heb ik ook een SMS kunnen versturen zonder melding mislukt.

Ik heb het ook diversel keren gehad dat een andere partij mij een SMS stuur (zowel in een groeps SMS als alleen naar mij), waarbij ik niets ontvang. De ander krijgt geen melding dus denkt dat ik de SMS heb gehad.

Weet jij waar het aan kan liggen. Ik heb mijn mobiel al een aantal keren uit gezet en heirna met de andere partijen weer SMS verstuurd om te kijken of het opgelost is. Dit is dus niet het geval.

Alvast bedankt
groetjes yvonne
Reputatie 2
Badge +1
Hey yvonne123,

Ik wil je adviseren om even te kijken of je er met de gegevens onder deze link uit komt. Kan je ons even laten weten of het gelukt is?
Hey yvonne123,

Ik wil je adviseren om even te kijken of je er met de gegevens onder deze link uit komt. Kan je ons even laten weten of het gelukt is?


hallo wayne. bij instellingen staat oude berichten verwijderen wanneer max bereikt is. ook het telefoonnummer klopt bij de instelling.
Ik ontvang wel SMSjes, maar niet van al mijn contacten. M'n zus heeft KPN en ik ben afgelopen weken meerdere belangrijke SMSjes van haar mis gelopen die ze ook naar mij had verstuurd. Hiernaast krijgt een collega van mij soms wel en soms niet mijn SMSje, terwijl ik de melding mislukt krijg.
Het probleem is dus niet opgelost met de link die je hebt doorgezet.
weet je wat ik nog meer kan doen?/ waar het aan ligt?

alvast bedankt.
Reputatie 2
Badge +1
Hey yvonne123,

Ik heb jouw aansluiting even opnieuw op het netwerk aangemeld. Zou je jouw toestel even helemaal uit en vervolgens weer in kunnen schakelen en mij vervolgens laten weten of jouw problemen inmiddels verholpen zijn?
Hey yvonne123,

Ik heb jouw aansluiting even opnieuw op het netwerk aangemeld. Zou je jouw toestel even helemaal uit en vervolgens weer in kunnen schakelen en mij vervolgens laten weten of jouw problemen inmiddels verholpen zijn?


heej wayne,
Ik heb ticket 189661 gekregen van simyo.
ik heb mijn telefoon uit en aangezet.
m'n zus een SMS gestuurd en van haar ook een SMS terug gekregen. Ik krijg nu wel de melding mislukt bij haar. Kreeg ik eerder bij haar niet (ontving geen SMSjes van haar).
Mijn man geSMSt, krijg hier geen foutmelding bij en de SMS van hem zonder problemen ontvangen. Mijn dochter geSMSt en krijg een melding mislukt binnen, mijn dochter heeft wel mijn SMS ontvangen.
Het werkt dus nog niet zoals het hoort.

Graag een volgende stap/oplossing
Reputatie 2
Badge +1
Hey yvonne123,

Uit het feit dat alle sms berichten wel correct verstuurd en afgeleverd worden kunnen we concluderen dat het probleem hem zit in de ontvangstbevestiging. Dit ligt hoogstwaarschijnlijk aan het feit dat de bewuste ontvangers van de sms berichten de optie om een ontvangstbevestiging te versturen uit hebben staan. (dit is een toestel instelling) Zou je jouw zus en dochter kunnen vragen om te controleren of deze optie aan staat in het toestel en mij terug kunnen koppelen of dat het geval was?
Beste Wayne
Ik zal het bij hen navragen. Vandaag gaf mijn zus aan dat zij gisteren weer een groepsSMS heeft verstuurd waarbij mijn telefoonnummer vermeld stond. Ik heb weer niets ontvangen. Bij andere contacten van mijn zus is deze SMS wel ontvangen. Zij heeft geen foute melding ontvangen.

groetjes yvonne

mijn ticketnummer is: 189661.


Hey yvonne123,

Uit het feit dat alle sms berichten wel correct verstuurd en afgeleverd worden kunnen we concluderen dat het probleem hem zit in de ontvangstbevestiging. Dit ligt hoogstwaarschijnlijk aan het feit dat de bewuste ontvangers van de sms berichten de optie om een ontvangstbevestiging te versturen uit hebben staan. (dit is een toestel instelling) Zou je jouw zus en dochter kunnen vragen om te controleren of deze optie aan staat in het toestel en mij terug kunnen koppelen of dat het geval was?
mijn ticketnummer is: 189661.

20.30 uur
heb net met mijn zus en zwager een aantal dingen gedaan. Als mijn zwager zijn kaart in de tel van mn zus stop krijg ik ook geen SMS en nu ook geen telefoon maar.  Als hij zijn kaart in zijn eigen telefoon stopt krijg ik alles zonder probleem.
Mijn zwager geeft aan dat het dan mogelijk aan de telefoon van mijn zus kan liggen. Zijn telefoon is echter beveiligd tegen diefstal, dus kan hij deit nu niet nakijken. Ik stel voor dat ik nog een bericht stuur als ik weet of het wel of niet aan haar toestel ligt. Dan nog blijft het probleem dat ik soms de melding krijgt mislukt bij SMS terwijl deze wel doorkomt. Zal dit in de loop van de komende dagen bij de andere contacten navragen.
Badge +6
Beste Yvonne123,

Ik lees dat je zwager een kruistest heeft gedaan om te kijken of het aan de simkaart of toestel ligt. Kan je laten weten of het aan het toestel ligt van je zus.

Reageer