.

Beantwoord

Kan ik mijn Telefoon traceren na wissen gegevens via Andriod apparaat beheer?

  • 3 October 2015
  • 28 reacties
  • 8656 Bekeken

Badge
IK ben mijn mooie mobiel verloren 1 okt.
had een code erop en ook een andere code op m'n simkaart (maar was simlock vrij)
Ook mijn naam en e-mail adres voor vinders gingen door het startscherm.
Maar tot op heden niet teruggebracht dus .....gestolen nu

Had Android app Apparaat beheer gedownload. Maar net tot de ontdekking gekomen dat ik de laatste stap van verifieren niet gedaan heb.

1.Kan ik de telefoon nu nog wel traceren? (gisteren zagen we fractie van seconde een stipje in een wijk hier in Den Helder
2.kan ik ook traceren als ik de sim-kaart geblokkeerd heb?
3. Met de app kan ik op afstand mijn gegevens wissen. Kan ik hem daarna nog wel traceren?
Het handigste zou zijn via i-mei nummer maar dat mag alleen de politie
icon

Beste antwoord door Tiury 5 October 2015, 17:25

Bekijk originele reactie

28 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Printil,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je mobiel kwijt c.q. gestolen is.
Wel fijn dat je even een stipje van je mobiel zag.
Je kan ook via de Play Store van Google proberen je telefoon te traceren.

Bij mijn nieuwe IPhone kan ik hem zoeken met mijn IPad. Ook bij de laatst bekende locatie geeft hij aan.

Het Imeinummer zoeken gebeurt met een beschikking bij de provider volgens mij.
Ben je al bij de politie geweest en aangifte van vermissing of diefstal gedaan? Zo nee, doe dat nog even.
Zo ja, kan je de politie verzoeken de telefoon via het Imeinummer te gaan zoeken.

Heb ik je zo even goed geholpen?
Badge
Ja, ik heb aangifte gedaan. Inmiddels heb ik net pas via android devicer m'n mobiel op afstand kunnen blokkeren. Eerst traceren maar dat lukte niet, toen 5 minuten hard laten bellen, geen reactie, toen terug gezet op afstand naar fabrieksinstellingen (shit nu ben ik al m'n lesvoorbereidingen helemaal kwijt) en tenslotte laten blokkeren....Na 4 dagen kom ik hier pas achter hoe dat moet.
De politie zoekt niet zo snel met i-mei nummer want anders hebben ze hier een dagtaak aan. Ik had al aangifte gedaan bij de Gemeente omdat ik niet zeker was of hij gestolen of verloren was maar inmiddels kan ik van gestolen spreken (ook omdat hij eerst normaal overging, 2 minuten later: dit nummer is onbereikbaar spreek uw voicemail in (he ze hebben er wat mee gedaan dus) en weer later helemaal niets meer.

Ik wilde Simyo een mailtje sturen of bericht of ze hem met I-mei en bewijs aangifte kunnen traceren maar.....het bewijs aangifte is in pdf en dat kan ik niet als bijlage sturen. Dat dus in de email ook gezet.....
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Printil,

Simyo doet dit alleen op verzoek van de politie.
Dit omdat dit eigenlijk anders niet mag.
Hopelijk komt het nog wel goed.

Succes nog!
Badge
ik was al van plan om morgen bij de politie te gaan SMEKEN.....!!! 😞
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Printil,

Hor is het smeken gegaan?
Wordt er nu actie ondernomen?
Badge
Neee....:-(
Ik ben geweest maar de aangifte was nog niet eens verwerkt.....
Heb vol wanhoop aan de balie gesmeekt om hem dan te traceren via i-mei maar ze doen dit echt bij zware criminele misdrijven..... :-(
Vandaag weer overal briefjes opgehangen.....
Heb vanmiddag wel 3x een witte Huawei P7 gezien!!! Bij een zaak in telefoonhoesjes. Ze waren net bezig die te verkopen (zat nog nieuw in doosje en met plasticje op het scherm toen ze die aan de koper lieten zien.
Toen bij ander zaakje in telefoons en hoesjes waar net 2 mannen met een witte Huawei p7 bezig waren aan de bali. Er was wat mee (wat weet ik niet, daar kwam ik net te laat voor) hij werd wel achter gelaten in de winkel en op een zij-balie gelegd en de mannen gingen weg. Toen ik kwam met m'n vraag over of men nog wat kan doen als een mobiel op afstand is gewist en geblokkeerd gaven ze antwoord en ik vertelde dat de mijne gestolen was. tja...verder niet....(en die witte telefoon brandde voor m'n ogen op die zij-balie
En toen op straat iemand bellend met een witte huawei. liep er vlak langs....
pffff......

balen dat alleen politie via i-mei mag opsporen en dat ze dat dus niet doen!!!!! (terwijl ze het onderling wel doen)
Reputatie 6
Badge +10
Hoi printil,

Wat onwijs balen om te lezen dat je telefoon is gestolen zeg. Om toch in te gaan op je initiële vragen:

Antwoord op vraag 1 en 2: De telefoon is te traceren zolang hij verbinding met internet heeft (met of zonder sim). Nu moet het wel heel toevallig zijn dat hij zonder (of met een geblokkeerde) simkaart nog verbinding met openstaand Wi-Fi netwerk krijgt.

Antwoord op vraag 3: Nadat je de telefoon op afstand hebt gewist, zou hij ook nog te traceren zijn via deze app. Nadat je 'm hebt teruggezet naar Fabrieksinstellingen is dit onwaarschijnlijk.

Ik zou je graag verder helpen bij het traceren van de telefoon, maar zoals maikel.twinnie aangeeft hebben wij de rechten/mogelijkheid hier niet toe.

Je zou nog wel zo nu en dan die Android appraatbeheer in de gaten kunnen houden. Het zou maar zo kunnen zijn dat de dief in kwestie de telefoon niet goed genoeg wiped (dat gaat nog verder dan fabrieksinstellingen) en dat de telefoon op een bepaald moment weer zichtbaar is 🙂.

Tot die tijd is het helaas afwachten en op zoek naar vervanging. Heel veel succes daar bij!

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je uitgebreide hulp maikel.twinnie.
Badge
Ik heb de telefoon nu ook geblokkeerd. Dan kan diegene er toch niets meer mee?
(maar helaas dan helemaal niet meer te traceren denk?

Heb vandaag gesmeekt bij de politie maar je moet idd crimineel zijn. ze doen het alleen bij zeer ernstige misdrijven (maar ik weet ook (uit 1e hand) dat ze het voor elkaar onderling ook wel eens doen......
🙂

Ik heb vandaag nog meer briefjes opgehangen en 3 x een Huawei ascend p7 wit voorbij zien komen. 1x was bij een zaak in telefoonhoesjes en reparaties. 2 mannen leverderden hem net in omdat er wat mee was. Hij werd op een zij-tafel gelegd en toen was ik aan de beurd. (met de vraag zoals ik ook hier gesteld had en dat die mobiel gestolen was voor me. Ze zeiden bij aankoop kijken we het altijd na maar de politie vertelde vanmiddag dat hij nog niet eens verwerkt is......
echt balen allemaal

😞
Reputatie 6
Badge +10
echt balen allemaal

:-(


Zeg dat wel printil. Ook als je de telefoon geblokkeerd hebt, kun je deze met een beetje verstand nog herstellen 🙂. Ben je met je inboedel verzekering niet toevallig voor 'buiten de deur' verzekerd? Dit was ik zonder te weten en heeft me heel wat geld gescheeld.

Groetjes, Tiury
Badge
nee, helaas zit dat niet bij mijn verzekering in.......
gatsiedakkie....dus ze kunnen hem toch weer deblokkeren...
Was net weer even naar de android devicemanager website gegaan.
weer proberen te traceren te bellen maar niets.
Maar ik dacht....misschien hebben ze de blokkade opgeheven maar als ik dat aanklik staat
Uw huidige vergrendelingsscherm wordt vervangen door een wachtwoordvergrendeling.
Maar hoe weet ik nou dat die oude vergrendeling die ik op afstand er op heb gebracht nog er in zit????
Reputatie 5
Badge +11
Hoi printil,

Wat een vervelende situatie zo... 😞
Helaas is elk apparaat te ontgrendelen, als je de wetenschap en de 'tools' er maar voor hebt.

In de meeste gevallen lijkt me dat wanneer het teveel moeite kost, deze ook niet genomen wordt...
Badge
Inmiddels heb ik dit bericht van Huawei gekregen. Zij wilden m'n mobiel voor me blacklisten maar dat schijnen ze toch niet te kunnen.
alleen de provider in dit geval Simyo dus ik heb dit mailtje aan Simyo voorgelegd. Nog geen antwoord maar hoop dat ze me kunnen helpen. (blacklisten, wat wilt zeggen dat de telefoon in Nederland NIET meer geconnecteerd kan worden via welk netwerk dan ook.)
Maar ja, je hebt ook buitenlandse netwerken in Nederland maar toch....alle beetjes helpen.

Dit schreef Huawei

Excuses voor het verstrekken van de foutieve informatie. Wij kunnen het toestel niet black listen, dat zal via uw netwerk provider moeten gebeuren.

De blokkade is alleen voor het scherm. De factory reset zal uitgevoerd worden en hierna kan de vinder het toestel wel gebruiken. Heeft alleen geen persoonlijke gegevens.

Alleen met het black listen zal het toestel onbruikbaar worden.
(en hoop op toestel terugvinden op de politie maar die werken dus niet mee met het opsporen via I-mei. Zooooo Balen!!!!
geef het een maand en dan zal ik toch echt een ander toestel moeten aanschaffen. Vanwege financiën dat maar een abbonement met toestel (heb er 2 goede gezien van € 15 toestel en bellen/internet/sms) maar helaas heeft Simyo dat niet en zal ik over moeten stappen. En dat terwijl ik zo tevreden ben met Simyo.......
Reputatie 6
Badge +10
Hoi printil,

Vreemd dat ze naar ons verwijzen. Zij gaan er vanuit dat wij jou de telefoon aan jou hebben verkocht en dus de netwerkgegevens en IMEI codes beschikbaar hebben. Dat is bij Simyo niet het geval. Als dit iets was dat vanuit hier zou kunnen, had ik dit bij bericht één al voor je gedaan 🙂.

Het zou erg jammer zijn dat je hierdoor zou moeten overstappen. Kun je geen telefoon bestellen via een externe Simyo verkoper? Denk Belsimpel, Studentmobiel etc?

Groetjes, Tiury
Badge
och, wat jammer,.....dus Simyo kan ook niet Blacklisten.....
Ik wil eigenlijk ook niet overstappen maar een nieuwe telefoon aanschaffen is te duur voor me dus de enigste mogelijklijkheid is een tel. incl goedkoop abonnement te nemen zodat dat gespreid kan voor me. Dan denk ik zo aan de €15 per maand. Ik wist helemaal niet dat er externe Simyo verkopers zijn! Ik zal eens kijken naar Belsimpel. Weet je er nog meer die met een Simyo-contract werken? (had handig geweest als dat bij Simyo zelf zou staan...)

Heb net gekeken via belsimpel maar daar moet je ook nog een bedrag voor je toestel zelf betalen via Simyo......
Reputatie 5
Badge +11
Heb net gekeken via belsimpel maar daar moet je ook nog een bedrag voor je toestel zelf betalen via Simyo......
Hi printil,

Er zijn meer van dit soort aanbieders. In alfabetische volgorde:
  • Coolblue
  • GSMweb
  • Simonly.nl
  • Studentmobiel
  • Typhone
Hopelijk zit daar iets voor je tussen 😃
Badge
Op bovenstaande aanbiedingsites staan niet het simyo-abonnement bij simyo + gratis telefoon. Wel een paar en als het de samsung s3 neo is dan wordt het nog moeilijker (was al zo blij dat ik een toestel op het oog heb wat m'n gestolen Huawei P7 kan vervangen. Het wordt allemaal dan best te duur voor me. (alleen bij Hollandse Nieuwe (via Belsimpel) en Tele 2 betaalbaar voor me.....

Of ik moet die samsung toch los kopen voor €179 en al moet ik kijken van wat voor geld ik het doe.....(ik zag het alleen via Hollandse Nieuwe en Tele 2 maar alle 2 zulke slechte recensies en ben zo tevreden over Simyo....
Ik kies trouwens voor die samsung omdat ondanks dat ik de huawei p7 een wereldtoestel vond.vind daar de batterij niet zelf vervangen kan worden (kost 50- a 60,- om te laten doen door de fabriek oid en een samsung s3Neo kan je zelf open maken en batterij kan je zelf vervangen voor 10 a 20 euro. (en 16 gb opslag beiden) Doe huawei was trouwens wel goedkoper in abonnement.....
wel is het zo dat je na 2 jaar een nieuw toestel uit mag kiezen maar.....voordeel van toestel kopen is dat je er langer dan 2 jaar mee wil doen en dan toch met goedkope sim only abonnement....(scheelt zo 5 euro per maand minimaal) om nog maar niet te spreken dat je alles moet doorbetalen als je toestel gestolen wordt zoals nu......

Nogmaals ik ga liever niet weg hier....maar zowel toestel als provider.....ik weet het even niet meer....)
Badge
Ik heb besloten:
Ik ga gewoon een los toestel kopen (die ik in gedachte had) en blij gewoon bij Simyo omdat me dat bevalt en de prijs-kwaliteit verhouding ook goed is. Een toestel los kopen en los abonnement is wel wat duurder maar ja.....Ik hoor en lees over veel providers veel slechte berichten....
Ik weet tenminste al wat ik heb bij Simyo......


Daarnaast blijft natuurlijk dat ik het ontzettend zuur vind dat m'n Huawei P7 telefoon gejat is. Zo'n toestel ligt nooit meer in mijn bereik wat betreft aanschaf.

Verder blijven Simyo en Huawei naar elkaar verwijzen wat betreft het blacklisten van de telefoon zodat degene die 'm nu heeft niet bij bij een Nederlands netwerk terecht kan. Het kastje-naar de muur-effect dus.....
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Printil,

Het blijft lastig om providers en telefoons met elkaar te vergelijken. Buiten de prijzen om, praat je ook over voorwaarden, netwerk en klantenservice. Voor jezelf zou je een plus en min lijstje kunnen maken. Je zal er niet raar van opkijken dat ik natuurlijk Simyo aanraad ;)

Groetjes,
Angela
Badge
Ja, dat heb ik inderdaad gedaan Angela, het vergde wat tijd maar al die dingen bij elkaar besefte ik toch dat ik toch het beste bij Simyo kan blijven...! Heb ik nog nooit problemen mee gehad dus ik denk dan maar......blijven waar ik zit....
(alleen moet ik nog even heeeeeel goed uitzoeken hoe het straks zit met als ik 4 maanden naar de andere kant van de wereld ga...of ik mijn abonnement wat ik nu van Simyo heb daarop moet veranderen.....(vrijwilligerswerk en neem daar ook een simkaartje van het land zelf)
Reputatie 6
Badge +10
Hoi printil,

In die 4 maanden kun je de internetbundel en eventuele andere opties uit zetten en je belbundel op €4,-. Dat scheelt een hoop centjes na 4 maanden in het buitenland 🙂. Is dat geen goed idee?

Groetjes, Tiury
Badge
Ah, dat is idd een goed idee. Hopen dat het lukt en ik ga per de 12e weg en niet per de 1e ofzo........ En het schijnt dat je met sim-only ook niet eens kan bellen in het buitenland? (Ik neem daar een kaartje van het land zelf voor als ik moet bellen daar ter plekke, mijn simyo kaartje gaat dan in m'n kleine mobieltje zonder internet en 1x per week verwissel ik dat even met m'n nieuwe mobiel om te kijken of er wat is wb bellen of berichten of watts app, M'n buitenlandse kaartje gaat in m'n nieuwe toestel dan. ...)

Ik zie trouwens al dat ik het laagste heb van 5 euro bellen/sms en 5 euro aan internet dus zou alleen dat internet uit kunnen zetten..... Maar weet niet of dat handig is....watts appen etc.? (of moet alleen dingen met wifi ga doen. Heb ik ook geen risico op roaming enzo.....)
Reputatie 6
Badge +10
Hoi printil,

Ohja, sorry... je hebt een maandabonnement. Dat kun je het beste je internetbundel ook uitzetten, want je MB bundel is niet geldig in het buitenland 🙂. Wat je daar gebruikt, valt direct buiten bundel. Als je geen roamingkosten wilt tegenkomen op je factuur, zet dan de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' uit. Bellen/sms'en kan uiteraard wél. Wat dat kost lees je: hier.

Groetjes, Tiury
Badge
Duidelijk. Bedankt.... Weet trouwens niet of internet en bellen 3 a 4 mnd op 0 te zetten want heb net een mail gehad over als je na 1 nov iets veranderd dan kom je daarna in een duurder abonnement uit. Ik betaal nu 5+5euro dus dat zijn oude kosten (100bel/sms en 200mb)
Ik had trouwens wel eens een nieuw topic kunnen maken zeg.....Want inmiddels gaat het niet eens meer over m'n gestolen telefoon. De hoop heb ik opgegeven al blijf ik af en toe kijken en baal nog steeds. En ook dat kastje naar de muur gedoe over blacklisten. En vooral ....geen opsporing traceren i-mei....maar ja....pff....
Reputatie 6
Badge +10
Hoi printil

Je hebt zo te zien een ander topic weten te vinden waar die tarieven wel over gingen 🙂. Daar heb ik als het goed is al antwoord op kunnen geven!

Wij balen nog steeds met je mee over je telefoon 😞.

Groetjes, Tiury
Badge
Hallo Tiury
Ja idd dacht ik zal de dingen even gescheiden houden. Bedankt voor jullie steun en antwoorden hier. En ik baal ook over oneerlijke mensen die stelen enzo cq en gevonden telefoon niet naar Politie/Gemeente brengen.. Ben zelf altijd zo eerlijk....En dan zoiets. .... Inmiddels heb ik een andere goedkopere mobiel maar had het geld wel beter kunnen gebruiken. Maar ja wie niet.....
Ik hoop nog steeds m'n Huawei terug te krijgen. Helaas kan ik zelf niet meer kijken op android device manager.... Want nu.staat m'n nieuwe mobiel in hun bestand en is m'n Huawei er uit. BALEN .dat betekend dus dat je geen 2 telefoons tegelijk geregistreerd kan hebben. Best raar......

Reageer