.

Beantwoord

Mijn telefoon laat ongevraagd advertenties zien. Wat kan ik hier aan doen?

  • 7 January 2019
  • 5 reacties
  • 475 Bekeken

Badge +2
Ik heb al maanden last van ongevraagde pop-up advertenties op mijn telefoon.
Midden in een WhatsApp gesprek komt er opeens een advertentie, zelfs tijdens gebruik van Google Maps als navigatie komt er opeens een advertentie (en deze moet je dan tijdens het rijden weg klikken!). Van alles geprobeerd om dit uit te zetten. Via instellingen telefoon -Google -advertenties, en ook via Facebook advertentie instellingen en op mijn Google account. Ook diverse apps verwijderd maar kom er maar niet vanaf!! Wie heeft hier ook last van of weet de oplossing? Vermoed dat terugzetten naar fabrieksinstelling kan helpen, maar dan ben ik heel veel instellingen weer kwijt. Ik heb een Sony Xperia Z5.
icon

Beste antwoord door Ray 7 January 2019, 12:27

Bekijk originele reactie

5 reacties

Denk toch dat dit door een bepaalde app komt. De apps 1 voor 1 verwijderen helpt bij het zoeken naar de veroorzaker. Whatsapp, Facebook e.d. kun je wel overslaan.

Bij teruggaan naar de fabrieksinstellingen ben je jouw instellingen kwijt zeg je. Het is dan een afweging wat je belangrijk vind. Vervelende pop up advertenties of alles opnieuw installeren en instellen. Dat is iets wat alleen jij kan beslissen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Keetje,

Welkom terug op het Simyo Forum!

Wat zonde, zeg! Al die advertenties! Het klinkt inderdaad alsof er een app gedownload is die daarvoor zorgt. Ik raad je aan om Ray's tip op te volgen en alle onnodige apps te verwijderen. Als dat niet werkt, ben ik bang dat je toch terug zult moeten naar de fabrieksinstellingen. Ik heb een dergelijk probleem ook op een tablet gehad ooit, en het enige dat toen werkte was 'm terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Laat je ons weten wat de voortgang is?

@ Ray, dankje voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane
Badge +2
Allen, na het verwijderen van heel veel apps is inderdaad het probleem opgelost. Ik vermoed dat een pdf reader app het probleem veroorzaakte, die heb ik nu dan ook niet meer opnieuw geinstalleerd. Bedankt voor jullie hulp!
Bedankt voor je feedback..

Fijne dag verder 🙂 ☀️
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Keetje,

Wat goed dat je geen advertenties meer krijgt! Graag gedaan namens Jihane :)

Gelukkig heb je je telefoon niet terug hoeven te zetten naar fabrieksinstellingen.

Fijne dag!

Groetjes,
Lu

Reageer