.

Beantwoord

Mijn accu is snel leeg met mijn Simyo simkaart. Hoe kan dat?


Goedendag, ik ben overgestapt van Tele2 naar Symio, maar tot nu toe is dit nog niet fijn...

Mijn samsung galxy 6 deed meerdere dagen op zijn accu..

Ik heb de sim kaart gewisseld, meer niet en ineens gaat mijn accu gedurende de nacht van 95% naar 14%.... in de nacht ligt hij op tafel en gebeurt er niets mee overdag laat ik de telefoon op en hoppa in de nacht weer leeg.. eerst dacht ik, kan eens gebeuren, maar nu is het al elke dag sinds de simkaart is gewisseld. Ik heb mobiele data uit staan, daar ik de telefoon alleen op wifi gebruik. Ik heb zelfs al gekeken of er apps op de achtergrond mee draaien oid en zelfs apps verwijderd, maar nog loopt hij in 1 nacht ongebruikt helemaal leeg. En dit alleen na t verwisselen van de simkaart. Daar de s6 een kaartslot aan de zijkant heeft, heb ik niet aan de accu gezeten, dus daar kan het niet aan liggen. Wat kan het wel zijn? Dit is totaal niet gewenst.

gr Martine
icon

Beste antwoord door Groentjuh 8 April 2018, 14:24

Bekijk originele reactie

23 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi!

Ik ben ook wel benieuwd! 😃 Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +6
@Diversion600 N
En?... denk dat meerdere mensen nieuwsgierig zijn.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Diversion 600 N,

Net als jij, de Forum Experts en Asma vind ik het jammer en apart dat het erop lijkt dat je telefoon snel leegloopt door je Simyo simkaart. In je gegevens zie ik dat je gisteren contact hebt gehad met mijn collega's en dat er inmiddels een vervangende simkaart naar je op weg is. Ik ben benieuwd of het hiermee is opgelost. 🙂

Laat je weten of het leeglopen van je accu nu verholpen is?

@Scotsman@Ron H @Friesian Dank voor het meedenken!

Groetjes,
Thomas
Martine, juist daarom stel ik mijn vraag. Ik graaf wat dieper naar de feiten. Hoeveel dBm en asu?
Juist extra verrichtingen... en waar komen deze door??? Mijn vermoeden is dus een niet goed functionerende sim kaart zodat er steeds contact gezocht moet worden.. er is verder niets veranderd... zelfde locaties, zelfs minder apps enz.. want zodra er een andere sim kaart ingaat is er geen leegloop meer.. ik heb ook paar keer ook de batterij check gedaan ivm apps op de achtergrond, maar niets..
Martine, geeft de telefoon wel aan Simyo/KPN?
Wat zie je staan bij instellingen, info toestel (status), simkaartstatus met jouw simkaart enerzijds en die van je man anderzijds?
En nu vanochtend met vol bereik met simyo sim erin in een half uur van 97 naar 91 %, zonder gebruik..
Vol bereik Ron H.🙂
Reputatie 7
Badge +6
Als de simkaart geen goede connectie met de mast maakt, en je pakt het verhaal van groentjuh erbij😎
Dat was mijn gedachten, hoe kun je verklaren dat de simkaart van haar man wel prima werkt?😁
Ron H, Martine.

Van een andere sim kaart plaatsen/geplaatst lijkt het me onmogelijk dat een batterij leeg loopt in korte tijd. Wel als er een inspanning wordt gepleegd.

Ga maar eens ploegen, 10 bunder, of ga maar eens 10 bunder met een diepwoeler bewerken. Zelfde tractor zelfde hoeveelheid diesel, zelfde werkbreedte.

Hoe meer inspanning geleverd hoe eerder brandstof wordt verbruikt - diepwoeler..

Duidelijker kan ik het niet verwoorden, of eigenlijk wel. Lever maar eens een sportieve prestatie, verbruik van calorieën.
Reputatie 7
Badge +6
Dan zou je toch inderdaad zeggen dat......😉
Dan blijft de accu op een nacht netjes van 100 naar 97 %..
Reputatie 7
Badge +6
Wat gebeurt er als je de simkaart van je man er in doet, of was dat “een andere” waar je het over had?
Ik heb standaard bluetooth en mobiele data uit staan.. stond voorheen ook uit.. ook daar is niets aan veranderd.. nogmaals het enige wat er is veranderd is de simkaart... ik gebruik buitenshuis geen internet, en binnenshuis alleen wifi, maar snachts slaap ik en gebruik ik natuurlijk niets.
Scotsman, daarvoor hoeft geen app te worden gedownload. Android heeft ook instellingen en batterij voor het overzicht.
Beste Martine - @ Diversion600 N

Wat ik me niet kan voorstellen is dat bij vol bereik de accu zo hard leegloopt. Zou je mobiel data gebruiken kan dat wel wat verschil geven. Zo ook bluetooth en slecht bereik.
Reputatie 7
Badge +9
Op de iPhone kun je in de Instellingen zien welke apps de laatste 24 uur (of de laatste 7 dagen) accustroom hebben gebruikt, en hoeveel, zie het plaatje hieronder. Bestaat er zoiets niet bij Android telefoons, eventueel via een app die je kunt downloaden?

Ik volg je redenatie en zal het voor jou vanavond ook gaan uitvoeren... maar mochten er in de achtergrond apps lopen... dan liepen deze ook al mee voor ik de sim kaart wisselde en toen had mijn accu er geen problemen mee. Afgelopen nacht heb ik een andere simkaart erin gedaan en ineens loopt mijn accu niet leeg. Ik stop de simyo simkaart er in en binnen een half uur 10% minder....
Ik blijf erbij het ligt niet aan de simkaart. Installeer eens de app Greenify, zet de telefoon eens snachts op vliegtuigstand. Volgende dag op vliegtuigstand en daarna wifi aan. Welk verschil geeft dat.
Greenify sluimert apps op de achtergrond, Whatsapp, Messenger bijvoorbeeld niet sluimeren.

Met de 1e test kun je alle verbindingen uitsluiten, OOK de simkaart.

Probeer dit eens uit.

Installeer eens de app Wifi analyzer, controleer daarmee de kwaliteit van de WiFi.
En nu vanochtend met vol bereik met simyo sim erin in een half uur van 97 naar 91 %, zonder gebruik..
Ik heb de telefoon snachts altijd op de zelfde plaats liggen en met de vorige simkaart had ik daar geen probleem mee.

nu heb ik afgelopen nacht er een andere simkaart ingedaan en vanochtend... jawel nog 97 %..

Ik heb het vermoeden dat de simkaart toch niet helemaal ok is.

Mijn man heeft ook Simyo en zijn telefoon is ook na een normale gebruiks periode leeg.

Groetjes Martine
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Diversion600 N,

Welkom op het Forum!

Oh jeetje, wat gek dat je accu zo snel leeg gaat sinds je een Simyo simkaart in je telefoon hebt. Een simkaart zou een dergelijk effect niet mogen hebben op een telefoon, tenzij je dekking minder goed is zoals Groentjuh aangeeft. Wanneer je slechte dekking hebt, dan zoekt je telefoon constant naar een sterker verbinding. Dit kost veel energie.

Wat je eventueel kunt proberen is om een andere simkaart (dat gebruikmaakt van een ander netwerk) in jouw telefoon te plaatsen voor de nacht. Op deze manier weet je namelijk zeker dat het ligt aan slechtere dekking, in plaats van je telefoon.

Houd je ons op de hoogte?

@Friesian en Groentjuh, bedankt!

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +9
Hoe is het bereik waar uw toestel 's nachts is? Heeft u daar veel streepjes of weinig streepjes bereik? Met weinig streepjes bereik kan het gebeuren dat uw telefoon veel moeite moet doen om verbonden te blijven met het netwerk. Daardoor kan uw accu snel leeg raken.
Hoi Martine - @Diversion600 N

Ik kan me (bijna) niet voorstellen dat dit aan de simkaart ligt. Normaal gesproken wordt op het forum gesproken in een aantal situaties over een kruistest. Jouw sim andere telefoon en andersom.

Persoonlijk ben ik daar eerlijk gezegd minder voor, minder voor iets lenen van een ander. Wat ik wel zou doen om een kleine test te doen even een simkaart van de Hema halen, prepaid, 1 euro, zelfde netwerk, kleine test of het dan ook speelt.

Zou het dan ook spelen ligt het, waar ik toch echt vanuit ga aan de telefoon (oplaadpunten binnenin) of nog eerder aan de accu zelf en zal deze vervangen moeten worden, reparatie, of wellicht jouw keuze kostenplaatje (garantie zal niet meer spelen), een andere telefoon.

Ik verwacht echt dat het probleem richting telefoon/accu gezocht moet worden niet bij de simkaart.

Fijne avond, zondag nog !😎

Reageer