.

Beantwoord

Hoe krijg ik mijn contacten weer terug?

  • 19 December 2016
  • 11 reacties
  • 32344 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 13 reacties
Beste forummers,

Sinds gisteren heb ik het probleem dat ik de namen van mijn contacten opeens kwijtraak. De nummers staan (gelukkig) nog wel op mijn whatsapp dus ik weet wel wie wie is. Maar zodra ik deze nummers weer toevoeg, verdwijnen ze weer na een paar uur en staan er weer alleen nummers. Dit heb ik al een aantal keren gedaan maar de namen blijven dus verdwijnen.

Ik heb al gekeken bij zichtbare contacten en daar staat 'alle contacten' aangevinkt dus dat kan niet het probleem zijn.

Wie heeft hier een mogelijke oplossing?
Ik heb trouwens een Motorola moto G4.

Met vriendelijke groet,
Chun4
icon

Beste antwoord door De Tijger 20 December 2016, 11:35

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hoi Chun4,

Wat vervelend dat de namen verdwijnen. Zover ik weet kan het aan 2 dingen liggen.
1) er zit een malware/virus op je telefoon of
2) een fout in je contacten link

Is het de eerste, dan kun je een scanner eroverheen halen (de kan hierop is klein)
als je geen internet gebruikt

met 2 bedoel ik je contacten naar whatsapp niet goed werkt. Indien dit het geval is
kun je mobiel terugzetten na fabrieksinstellingen.

gr Tijger.
Ik zou bij optie 2 van De Tijger eerst eens kijken bij de contacten van je telefoon zelf. Staat het daar goed dan kan je alvorens de stap om je telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen eerst de telefoon opnieuw opstarten en/of whatsapp opnieuw installeren. Ik heb dat namelijk ook eens gehad en was voor mij de oplossing.
Reputatie 3
Badge +2
Om de goede volgorde te hanteren in het kort (include de tip van Raytje)

1) Zet je telefoon uit en start het opnieuw op,
2) Verwijder Whatsapp en herinstalleer het (alleen als het probleem blijft ontstaan),
3) Zet je Mobiel terug naar fabriek instellingen (je zult wss whatsapp moeten installeren weer)
mocht het nog niet werken)
4) Mocht het probleem ontstaan, haal dan even een virusscanner eroverheen.
Check voor virussen, malware etc (verschillende scanners)
5) Mocht er geen van de bovenstaande opties werken, dan heb ik geen raad meer =)

Wellicht kan er een chip beschadigd zijn maar daar ga ik in ieder geval niet op uit.

Hopelijk werkt het snel weer.

Mvg Tijger
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Chun4.

Wat lastig dat je contacten plotseling weg zijn.

Gelukkig hebben Raytje en De Tijger al wat goede tips gegeven. Heeft een van deze adviezen je probleem opgelost?

Mocht je na de reset en het herinstalleren van WhatsApp nog steeds je contacten kwijt zijn, dan is het slim om even langs een telefoonzaak te gaan. Daar kunnen ze je ongetwijfeld verder helpen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Sean

@Raytje en De Tijger, hartelijk dan voor jullie hulp!
Badge
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Nadat ik de telefoon op fabrieksinstellingen heb gezet, lijkt het probleem opgelost. Nadat ik een paar contacten had toegevoegd, zijn deze niet meer verdwenen.
Ik moet wel iedereen weer opnieuw toevoegen maar dat heb ik er wel voor over.

Groetjes,
Chun4
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Chun4,

Ben blij dat het is opgelost. Hoop dat het niet weer snel gebeurd in de toekomst.

mvg Tijger
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Chun4.

Graag gedaan! Heel fijn dat het is gelukt.

Succes met het toevoegen van je contacten en alvast fijne kerstdagen :D

Groetjes,
Sean
Badge
Beste allemaal,

Nog even een laatste dingetje, doordat ik mijn telefoon op fabrieksinstellingen heb gezet, moest ik ook de wifi opnieuw instellen. Dit laatste is niet helemaal goed gegaan waardoor bij het herdownloaden van de apps gebruik werd gemaakt van mijn internetbundel in plaats van wifi... Resultaat: 300 mb (30% van mijn bundel) in een keer verbruikt. Dit is ook terug te zien in mijn verbruik van deze maand.

Is het mogelijk om een deel van dit weggegooide deel terug te krijgen? Het is uiteraard voor een groot deel mijn eigen schuld maar aan de andere kant was het nooit gebeurd als mijn contacten niet waren verdwenen, want dan had ik nooit alle apps opnieuw hoeven downloaden.

Groetjes,
Chun4
Reputatie 6
Badge +7
Hoi chun4,

Wat vervelend dat je Apps zijn gedownload via het mobiele netwerk. Ik snap heel goed dat dit niet fijn voor je is!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je gelukkig nog 161 MB's hebt tot het einde van de maand. Omdat het bijna Kerst is en je extra MB's wel nodig zult hebben, heb ik je uit coulance 1000 gratis MB's gegeven. Je kunt deze gratis MB's uitpakken via Mijn Simyo onder het tabblad Overzicht. Als je eigen bundel op is gaan de gratis MB's automatisch in. De gratis MB's zijn geldig tot het einde van de maand.

Houd er rekening mee dat je wel een waarschuwingssms ontvangt als je originele bundel opraakt. Dit kun je gewoon negeren! 😉 Als de gratis MB's op zijn dan sturen we ook een waarschuwingssms om kosten buiten je bundel te voorkomen.

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?

Ik wens je alvast fijne feestdagen toe!

Groetjes,
Asma
Badge
Hoi Asma,

Super bedankt voor je reactie en je hulp!
1000 MB moet meer dan genoeg zijn om deze maand door te komen, inmiddels heb ik ze al uitgepakt want anders haal ik het einde van deze maand niet.
Ik zal in het vervolg sowieso extra voorzichtig zijn wanneer ik ook maar iets download.

Bedankt voor al jullie hulp allemaal en fijne feestdagen toegewenst!

Groetjes,
Chun4
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Chun4.

Super dat het zo is opgelost. Graag gedaan namens mijn collega :D

Veel internetplezier en alvast een fijne jaarwisseling!

Groetjes,
Sean

Reageer