.

Beantwoord

Kan ik mijn telefoonnummer wijzigen?

  • 10 April 2017
  • 6 reacties
  • 748 Bekeken

Ik word op mijn telefoon gehacked door een bekende. Ik wil nu graag een ander telefoonnummer krijgen maar wel met behoud van mijn huidige abonnement.

Groetjes
Linda
icon

Beste antwoord door Caspar 11 April 2017, 12:09

Bekijk originele reactie

6 reacties

Geef even aan dat je akkoord gaat met de 5 Eur kosten, verrekend via factuur, en de moderator regelt je nummerwijziging. Alles blijft dus hetzelfde, behalve je nummer. De reden waarom is verre van leuk te noemen. Dus wees voorzichtig met je nieuwe nummer..:8 aan wie je het geeft.
Reputatie 5
Badge +6
Hey Ikke,

zoals Friesian heeft gezegd kun je hier je nummer wijzigen.
Echter denk ik niet dat het alleen aan je telefoonnummer ligt.
Wat is er precies gebeurd ?
Anders helpt je telefoonnummer veranderen misschien niet.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi ikke24,

Als het een bekende is bestaat er ook de mogelijkheid om aangifte te doen, telefoon vredebreuk zou je dit kunnen noemen of meer gebruikelijk stalking, dit is een MISDRIJF.

De wetgever heeft dan ook een forse maximumstraffen aan stalking gegeven: maximaal een gevangenisstraf van 3 jaar of een geldboete van de vierde categorie (19.500 euro).

http://www.wetrecht.nl/stalking/

Als het anoniem gebeurt dan kan de telefoonmaatschappij, Simyo /KPN in dit geval, alleen waarschuwend optreden, hiervoor moet je een overzicht maken met de tijden waarop je gebeld wordt.

Er zijn apps die telefoongesprekken opnemen, als er werkelijk bedreigingen of andere strafbare feiten worden begaan heb je een bewijs.

Sterkte in elk geval.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ikke24,

Welkom op 't forum 🙂

Wat vervelend dat je gehacked bent! Waarom denk je dat je gehacked bent? Word je verder ook lastiggevallen door belletjes of sms'jes?

In het laatste geval kan een ander telefoonnummer helpen om ervoor te zorgen dat je niet meer lastig gevallen wordt. In het eerste geval helpt een nieuw telefoonnummer waarschijnlijk niet. Ik zie dat je ook gebeld had naar onze klantenservice waarin je werd aangeraden om contact op te nemen met de fabrikant. Heb je dit al gedaan? Ik denk dat dat het beste is als je denkt dat je telefoon gehacked is.

Lees ook eens deze blog door! Het beveiligen en gehacked worden staat in deze blog centraal.

Wil je toch je telefoonnummer wijzigen? Laat me dan even weten of je akkoord gaat met de kosten van € 5,-

Heb je verder nog vragen voor mij?

@Friesian. PaulH en franswon bedankt voor jullie hulp en het meedenken!

Groetjes,
Caspar
Beste Allemaal,

Heel hartelijk bedankt voor de feedback. Het blijkt dat diegene niet op mijn telefoon kon maar via google account wilde binnenkomen. Aangezien ik diegene ken heb ik hem gezegd dat als hij niet snel mijn account verwijderd (dat helaas gelinkt nog was aan het account van mijn 'boze' ex) ik aangifte doe. Heel hartelijk bedankt franswon met die boetes want daar schrokken ze zich rot van.
Ik denk dus dat ik nieuw telefoonnr. niet nodig heb. Ga hier even over nadenken want het voelt toch nog niet echt lekker. Jullie (Simyo) horen van mij mocht ik dit toch wel willen! Maar dan neem ik ook meteen hele nieuwe telefoon nl.
Heel erg bedankt allemaal voor de snelle reacties.
Groetjes Lin
Badge +7
Hoi Ikke24,

Wat een vervelende situatie zeg! Gelukkig weet je wel wie hierachter zit en heb je hem kunnen waarschuwen. Ik hoop dat je nu ook van deze problemen af bent.

Als we je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk graag. We gaan er dan alles aan doen om je hierbij te helpen.

Graag gedaan en veel succes met deze situatie!

Groetjes,
Samantha

Reageer