.

Vraag

instellingen voor internet Samsung Galaxy Y S5360...help!

  • 19 February 2012
  • 13 reacties
  • 8588 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Hoi hoi,
Ik ben al sinds gisteren bezig om te proberen mijn telefoon werkend te krijgen voor internet, ik heb een Samsung Galaxy Y model GT-S5360, mijn toestel werkt met de androidversie 2.3.6.
Al diverse malen alles handmatig ingevoerd (voor de androidversie) zoals aangegeven hier op het forum......echter het werkt niet.
Heb ook al de app. Tweakker gedownload...ook die kan de instellingen van Simyo of KPN niet vinden.
Ik heb mijn internetbundel gisteren geactiveerd, een email gehad dat ik hier nu gebruik van kan maken, en via de website mijn simyo staat het ook geactiveerd en bij de instellingen mobiel internet staat JA.
Maarja als het niet lukt om de juiste instellingen te krijgen, kan ik hier geen gebruik van maken.
Als ik hier thuis via mijn draadloos netwerk verbind, kan ik gewoon met mijn mobiel op internet...het probleem zit hem dus na mijn mening niet in mijn toestel...
Kan iemand mij hiermee helpen....om de juiste instellingen in mijn toestel te krijgen...zodat ik gebruik kan maken van mobiele internet van Simyo.

groeten Arina

13 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Jordy,

Bedankt voor je reactie.
Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem is verholpen.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha
Badge
Alles werkt inmiddels na behoren, bedankt voor de inspanning.



Gr. Jordy
Reputatie 5
Badge +10
Volgens onze gegevens heb je inmiddels kunnen internettten via het Simyo netwerk. Kunnen we er van uitgaan dat alles naar wens werkt?
Badge
Beste Manisha,
Ik ben al de hele dag bezig om internet in te stellen op mijn mobiel en het lukt niet. Allerlei forums bezocht, verschillende instellingen geprobeerd waar anderen wel succes mee hadden, maar helaas. Mijn vraag is wat kan ik nu proberen en staat bij Simyo wel alle instellingen goed voor mijn mobiel, bijvoorbeeld de gprs overdracht. Ik hoop dat je mij kunt helpen?

Mvg,
Jordy
Badge
Beste Manisha,

Het internet werkt nog steeds niet. Ik heb de instellingen zoals aangegeven veranderd.
Wat is de volgende stap die ik kan ondernemen?

Mvg,
Jordy
Reputatie 2
Badge +4
Beste Jordy,

Onderstaand vindt u de correcte handmatige instellingen voor mobiel internet.

- Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)
APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet
- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl

Graag vernemen we of het hierna lukt om verbinding te maken met het internet.
Badge
Beste Manisha,

Bedankt voor je reactie. Maar helaas wil het nog niet werken. Mijn vraag is nu, welke instellingen moet ik aanhouden? Het geen wat jullie aangegeven bij de instellingen voor een android toestel, of hetgeen wat hierboven is weergegeven door uw collega Linden via de kpn link. Deze instellingen zijn afwijkend van elkaar?



Ik hoor graag van u.



Mvg,

Jordy
Reputatie 2
Badge +4
Beste Jordy,

Welkom op het Simyo forum!
Om verbinding te kunnen maken met het internet dient de optie internet op de mobiel/MMS geactiveerd te zijn. Wij hebben dit zojuist voor je gedaan. In het vervolg kun je deze instelling zelf aanpassen onder het tabblad Gegevens & Instellingen op de persoonlijke pagina op www.simyo.nl.
Wij raden je aan om het toestel eenmaal uit te schakelen en opnieuw aan te zetten na een kwartier zodat de wijziging van kracht wordt op het netwerk.

Hierna zul je verbinding kunnen maken met het internet.

Groetjes,

Manisha
Badge
Het lukt mij niet om internet op mijn telefoon te installeren. De volgende stappen heb ik doorlopen:

Voor Android toestellen gelden afwijkende instellingen. Om uw toestel in te stellen dien je onderstaande stappen te volgen:
Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.
Links onder in hetscherm klik je op de menu toets > nieuw toegangspunt
Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen) APN internet
Proxy (geen) Poort 5080
Gebruikersnaam (geen) Wachtwoord (geen)
Server 0.0.0.0 MMSC (geen)
MMS Proxy (geen) MMS Poort (geen)
MCC 204 MNC 08
Verificatietype PAP APN-type Internet
- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)
- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren - Zet het toestel uit en weer aan. Na ongeveer 15 minuten kan je gebruik maken van Mobiel Internet.


Ook heb ik de internetbundel gisteren aangezet via mijn Simyo, maar bij mijn Simyo staat nu nog steeds dat mobiel internet nog steeds uit staat.

Mijn toestel is een Samsung Galaxy Y GT-S5360

Wie kan mij helpen?
Badge
Hoi Arie,
Geen idee dan wat ik ben vergeten in te schakelen....maar bedankt het werkt nu :)

groetjes Arina
Badge +2
Hi arina,

Uit onze gegevens blijkt dat de optie internet op je mobiel niet volledig was ingeschakeld. Wij hebben dit bij deze aangepast op het netwerk. Je dient je toestel eenmalig uit en weer in te schakelen zodat de wijzigingen op het netwerk van kracht gaan.

Groetjes,

Arie
Badge
bij proberen verbinding te maken met internet geeft die de melding: Kan geen verbinding maken met internet.Controleer de verbindingsinstellingen en probeer het opnieuw.
Heb pakketgegevens gebruiken aan staan, APN staat internet, via mijn simyo staat mobiel internet aan.
Alles gedaan stap voor stap zoals hier aangegeven op het forum, maar werkt dus niet.
Badge +3
Krijg je een speciefieke foutmedling?

Staan onder menu, daardloos en netwerken, mobiele netwerken, pakketgegevens gebruiken wel aan?
OF
Bij sommige samsung modellen kun je ook de aan/uit knop indrukken. Dan krijg je een scherm waar de optie dataverbingstand aan/uit kunt zetten, deze moet aan staan. Anders maakt je mobiel geen gebruik van het mobiele netwerk (3G).
Verder zie:
http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/samsung/s5360-galaxy-y/internet/handmatig-instellen
Bij APN, voer internet in i.p.v. portalmmm.nl

Reageer