.

Beantwoord

Hoe zet ik de Schermbeveiliging uit?

  • 8 February 2016
  • 31 reacties
  • 17980 Bekeken

Badge
Ik heb de schermbeveiliging toegepast,maar ik wil het weer ongedaan maken. Hoe kan ik dat doen?
bvd
Yvon
icon

Beste antwoord door Tiury 9 February 2016, 11:01

Bekijk originele reactie

31 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Yvon.A,

Wat onhandig dat er een schermbeveiliging actief is op jouw telefoon. Is dit n.a.v. het installeren van de Simyo app gebeurd? Ik ontvang dan graag wat voor telefoon je hebt en welk besturingssysteem daarop te vinden is!

Je zet dit in elk geval uit door te gaan naar Instellingen > Beveiliging > Schermbeveiliging > Deze zet je vervolgens uit 🙂. Laat je me weten of dat is gelukt?

Groetjes, Tiury
Badge
Ik heb een Huawei met androi en dat is inderdaad gebeurd n.a.v het installeren van de Simyo app
Badge
Sorry,het moet dus Android zijn
Het probleem wordt veroorzaakt door een fout in de Simyo App. Bij het afsluiten van de Simyo App wordt niet alleen de Simyo App afgesloten maar schakelt de App ook de schermbeveiliging in. Het bij de Simyo Appp ingevoerde wachtwoord wordt ook gebruikt bij de schermbeveiliging (zeer verwarrend). Het aanpassen van Android instellingen vanuit een App mag natuurlijk nooit plaatsvinden.

Ik gebruik Android 4.2.2

Uitschakelen schermbeveiliging:
Instellingen > Meer > Beveiligingen > Externe SD kaart coderen > Type schermvergrendeling instellen > Geen

Na het uitschakelen van de schermbeveiliging de Simyo App niet meer gebruiken totdat Simyo aangeeft het probleem opgelost te hebben.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yvon.A

Bedankt voor de extra gegevens!

Willy Postman is mij voor met de oplossing! Zou je de stappen willen doornemen die hij noemt? Ik ben benieuwd of dit werkt voor jou. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Badge
Ik weet niet welke andriod versie ik gebruik maar vanaf externe SD kaart coderen kan ik het niet meer vinden.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yvon.A,

Dat geeft niets! Kun je mij vertellen welk type Huawei je hebt? Dan kan ik even met je meekijken in de handleiding. Alvast bedankt.

Groetjes,
Angela
Badge
G 750
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yvon.A,

Bedankt! In de handleiding zie ik dat jij kunt gaan naar Instellingen > Alles > Beveiliging. Hier kun je kiezen voor 'Pin', 'Wachtwoord', 'Patroon' of 'Geen'. Kun je dit vinden?

Groetjes,
Angela
Badge
ja,dat heb ik gevonden
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Yvon.A,

Goed dat het is gelukt. Laat je het weten als we je nog ergens anders mee kunnen helpen?

Groetjes,
Sean
Badge
Angela vraagt of ik het gevonden heb,dat wil nog niet zeggen dat het opgelost is. Mijn beveiliging is nu in patroon vorm,maar hoe zet ik dit nu uit?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yvon.A,

Heb je daar niet kunnen kiezen voor de optie 'Geen' of 'Nooit'? Is dit niet het geval, dan zou je de referenties nog kunnen wissen. Dit doe je op dezelfde plek als je de code wijzigt. Lukt dit?

Groetjes,
Angela
Badge
Ik heb Patroon
Pin
Wachtwoord
De rest kan ik vaag lezen en dat is Niet vergrendelen
Huawei ontgrendelen
Ontgrendeling via gezicht
Dat kan ik dus niet aanklikken
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yvon.A,

Wat vervelend dat je dit niet kunt aanklikken. Er is nog 1 andere optie om dit aan te passen.

Als je weer naar de optie 'Beveiliging' gaat, zie je 'Apparaten beheerders' staan. Hier kun je referenties wissen. Als je dit doet, kan het zijn dat de Mijn Simyo App niet meer goed werkt hierna. Je zal steeds een melding krijgen dat je een pincode moet instellen op je telefoon. Deze melding kun je annuleren en dan kun je inloggen. Een pincode aanmaken gaat dan niet meer. Deze kan jouw telefoon dan niet onthouden.

Wil je dit nog proberen?

Groetjes,
Angela
Badge
Volgens de telefoon gaat hij alles wissen en terug zetten naar fabrieksinstellingen,dan heb ik nog meer werk.
Ik begin er al aan te wennen dat er een schermbeveiliging op zit,dus laat ik het maar zo.
Bedankt voor alle moeite die je voor mij gedaan hebt.
Fijne dag,

Yvon
Zelfde probleem hier met de Huawei Ascend P6, app verwijderen helpt niet, graag spoedige oplissing want in tegensteling tot Yvon wordt ik er gek van 😉
Herstel, de oplossing van Angela werkt wel, ik heb de app wel verwijderd, dat hou ik maar even zo......
Reputatie 7
Badge +10
Helaas Yvon.A 😞 Gelukkig bent het nu te wennen! Dit scheelt een hoop. Als ik nog iets voor je kan doen, dan weet je mij te vinden.

@Sve, welkom op het Simyo Forum.

Gelukkig is de oplossing uiteindelijk toch de juiste geweest! Goed om te zien dat het alsnog gelukt is. Jammer dat je de app nu niet meer gaat gebruiken. Dit zou wel moeten kunnen alleen kan het mogelijk zijn dat de app niet helemaal goed werkt.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,
na het installeren van de symio app kreeg ik ook ineens de schermbeveiliging erop.
ik heb een Samsung S2 met android besturing.
hoe kan ik dit ongedaan maken ?
bij instellingen- beveiliging krijg ik nl geen optie schermbeveiliging....
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Angelo70,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat je deze optie niet kunt vinden.

Ik heb het even nagekeken voor je ind e handleiding van je telefoon. Via Applicaties > Instellingen > Locatie en beveiliging > Schermvergrendeling instellen, vind je de mogelijkheid om deze in te stellen op 'geen'. Kun je dit vinden?

Groetjes,
Angela
Badge
Ja,ik kan het allemaal vinden,maar het probleem is dat ik het niet kan aanklikken.Het staat heel vaag,dus nogmaals je kan het niet aanklikken.Dan was het probleem opgelopst.
Het is sinds de laatste update van de simyo app gebeurd en ik ben niet de enige die dit probleem heeft.
Ik hoop op een oplossing en wacht geduldig af.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Yvon. A,

Als je in de Instellingen zoekt naar ‘Apparaatbeheerders’ en ‘Android Apparaatbeheer’ en deze aanvinkt, is het dan wel verholpen?

Groetjes, Angelica
Ik heb hetzelfde probleem als Yvon.A Wil die schermbeveiliging uitzetten. Mijn telefoon is een Samsung GalaxyS3mini.
Graag verneem ik wat te doen.
Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi PdeK,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat ook jij geconfronteerd wordt met een schermbeveiliging. Helaas zien we dit vaker voorkomen bij Android versie 4.

We hebben in dit topic een hoop tips gegeven waarmee je deze code van je telefoon kunt halen. Heb je dit doorgenomen en geprobeerd? Kun je mij aangeven of het hierna allemaal gelukt is? Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Angela

Reageer