.

Beantwoord

Hoe verplaats ik mijn foto's van mijn Android naar een Apple apparaat?

  • 10 December 2017
  • 9 reacties
  • 315 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Ik heb een nieuwe telefoon en probeer de foto’s die ik daarmee gemaakt heb te kopieëren naar mijn iPad of iMac. Ik heb wel iCloud, maar niet op mijn telefoon. Ik heb geprobeerd met de lightning naar camera van Apple de foto's over te zetten, maar dat lukt niet. Toch moet het kunnen. Weet iemand hoe?
icon

Beste antwoord door franswon 10 December 2017, 16:47

Bekijk originele reactie

9 reacties

Probeer eens Google foto's.

Back-uppen op google foto's (app), daarna overzetten naar IOS.
https://itunes.apple.com/nl/app/google-fotos/id962194608?mt=8
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Alouette,

Simyo heeft hier een blog over gemaakt: https://www.simyo.nl/blog/fotos-verplaatsen-van-android-naar-ios-en-omgekeerd/

Apple heeft er zelfs een app voor gemaakt: Move to iOS.

Gaat het zo lukken?
Reputatie 2
Badge +2
Dank voor de reactie franswon. Ik had het blog inderdaad gezien, maar ik raakte de draad al kwijt bij: “Voer op de Android-telefoon je toegangscode van je iPhone in.”
Want het gaat niet om een iPhone, maar een iPad, al werkt dat misschien hetzelfde. Maar waar moet ik dan die code invoeren? Bij openen van de telefoon? De telefoon heeft een andere code en omdat ik maar drie pogingen krijg durf ik er niet zomaar een andere code in te voeren. Mis ik een stap?
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb zelf geen Apple apparatuur, ik denk dat die code gevraagd wordt bij het starten van de app.
Reputatie 2
Badge +2
Zou best kunnen😃 , ik ga het proberen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Alouette,

Goed dat je aan de bel trekt! Franswon heeft gelijk: alles wordt helder als je de app opent 🙂 Laat je ons nog weten of het zo lukt?

@ Franswon, dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 2
Badge +2
Het wilde gisteren niet lukken, uiteindelijk ontdekte ik dat ik mijn oude telefoon had genomen 😒 en die zit zo vol, daar kan helemaal geen app meer bij. Heb het even laten liggen en ik probeer het straks weer. Dank voor het meedenken.
Reputatie 2
Badge +2
Nee, het gaat nog steeds niet. Ik heb beide apparaten met de lader aangesloten, Wifi is geactiveerd, op de Androïd telefoon de app geïnstalleerd en akkoord met voorwaarden. Dan wordt gevraagd naar een code die ik op mijn iPhone zou moeten zien, ik ga er maar van uit dat dat ook voor de iPad geldt, maar ik zie geen code. Ergens op de iPad zou een iPhone configuratie assistent actief moeten zijn, maar die kan ik niet vinden.
Misschien nog iemand een idee?
Reputatie 6
Badge +5
Hi Alouette,

Onhandig dat het nog steeds niet lukt zeg. Iets wat ik vaak gebruik om foto's over te zetten is WeTransfer, wat zowel in je browser werkt als als app. Zou je kunnen kijken of dit uitkomst biedt? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels

Reageer