.

Beantwoord

Hoe synchroniseer ik alles met mijn smartphone?


Badge
Hoe synchroniseer ik mijn smartphone (email, agenda & contacts) met mijn PC-Ms Outlook 2010?
Email ophalen is gelukt maar niet agenda & contacts.
Bij instellingen van Outlook 2010 wordt bij > Opties > Mobile > Agenda-samenvattingen > Aanmelding bij Service Provider voor versturen van textberichten zoals URL, ID & WW, gevraagd. Hoe nu verder?
Hierbij wordt een link gegeven voor het zoeken naar Mobile provider; https://support.office.com/en-us/article/Outlook-2007-Mobile-Service-Third-party-providers-6699e0f1-9034-47e1-9ebd-7c49624e76ca?ui=en-US&rs=en-US&ad=US
icon

Beste antwoord door Ray 4 March 2017, 10:05

Bekijk originele reactie

11 reacties

Om te starten is het handig als je ons verteld wat voor telefoon je hebt.
Badge
idd handig😀Huawei Y5 II
Badge
met Android 5.1
Het is bij telefoons zo dat het allemaal gescheiden is. Je email is gelukt dus nu alleen nog je agenda en contacten.

Ik heb hiervoor m'n P8 lite uit de la gepakt. Deze heeft een andere versie van Android maar veel verschillen zal het niet. De uitleg kan dus wel iets afwijken van jouw toestel;

Agenda

- Ga in je telefoon naar de app Agenda.

- In Agenda ga je naar menu en kies je voor "Agenda's om weer te geven" Staat je outlook account daarbij? Misschien staat ie erbij maar staat de weergave optie uitgeschakeld.

- Staat je outlook account er niet bij kies dan in dat scherm ook weer voor menu. Om een account toe te voegen.

- Kies exchange of zakelijk. Ik heb wel eens gemerkt dat beide opties kunnen.

- vul de details in van je account. ( email adres en wachtwoord is voldoende)

- Klik op volgende tot de app klaar is met instellen.

Dit moet genoeg zijn om het in te stellen.

Die link die je plaatste is overigens niet wat je graag wilt maar bedoelt om bijv. te smsen. https://support.office.com/nl-nl/article/Outlook-2007-Mobile-Service-Andere-leveranciers-6699e0f1-9034-47e1-9ebd-7c49624e76ca?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sacha_DNA,

E-mails, contacten en agenda's synchroniseren kan inderdaad soms een drempel zijn. Gelukkig is Ray zo galant geweest om zijn P8 Lite erbij te pakken :8 Ik kan me alleen nog maar aansluiten bij zijn stappenplan. Laat je ons weten of het hiermee gelukt is?

@ Ray, je bent een held! Prachtig en compleet antwoord.

Groetjes,
Jihane
Badge
Dank, en heb die instellingen geprobeerd echter geeft steeds melding dat account al bestaat. Dat klopt; als email-account, niet als calendar-account. ff zoeken bracht deze oplossingen; https://www.slipstick.com/outlook/sync-outlook/syncing-outlook-with-an-android-smartphone/
Uit de lijst van programmatjes heb ik deze gekozen;
Outlook Google Calendar Sync is completely free and syncs between any Outlook calendar and a Google calendar of your choice - either in a single direction or two-way. Attendees, reminders, free/busy attributes are all synced, events can be merged with existing if necessary, and even words in calendar subject's can be obfuscated if you have security concerns. Syncs can be configured on an automatic schedule, or simply upon request. It does not need to be installed (can just be unzipped) and works behind web proxies. Supports Outlook 2003 right through to Outlook 2016 64-bit!

Na installeren, de stappen volgen, en eenmaal geconfigureerd lijkt het (tweeweg-sync) goed te werken...
Het zou ook moeten werken zonder dat programma, maar goed. Het lijkt nu gelukt.
Badge
Hartelijk dank voor opweg helpen. Met dat sync programma werkt prima maar is idd niet de fraaiste oplossing. Het draait prominent i/d achtergrond (vd PC) . Mss is gebruik vd Outlook-app toch beter...Iemand ervaringen mee?
Je hebt een keuze, je kunt met/via Gmail ook een Outlook account gebruiken. Gmail account en Outlook.
Maar nog even voor de goede orde..

Wilde je de PC ingesteld hebben of je telefoon? Ik twijfel daar nu even aan om dat je onderstaande schreef;

Het draait prominent i/d achtergrond (vd PC)


Want als het om je pc gaat dan gaat mijn eerdere uitleg helemaal nergens over.. 😃
Badge +7
Hoi Sacha_DNA,

Wat fijn dat het lijkt te werken! Ik ben zelf ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Ray. Gaat het om je smartphone of om je PC?

Groetjes,
Samantha

Reageer