.

Beantwoord

Hoe stel ik mijn SD-kaart in als intern geheugen op mijn MOTOROLA MOTO G?

  • 25 January 2020
  • 9 reacties
  • 1987 Bekeken

Hi, ik heb een probleem met mijn SD kaart instellen als intern geheugen. Ik had al eerder een SD kaart die was ingesteld als intern geheugen maar deze is kapot gegaan waardoor ik al mijn foto's kwijt ben en ik had geen back-up gemaakt. 

Nu probeer ik een nieuwe SD kaart van Kingston in te stellen als intern geheugen. Dit lukt echter niet, ik heb al meerdere stappenplannen doorlopen. Nu heb ik hem niet intern geformatteerd, maar als "Draagbare" opslag ingesteld, dan kan ik wel foto's maken. Echter, met deze optie kan ik geen foto's opslaan van Whatsapp want mijn interne geheugen zit vol. Wanneer ik probeer om apps te verplaatsen, geeft Android niet weer op welke locatie deze zijn opgeslagen, waardoor ik deze ook niet kan verplaatsen naar mijn SD kaart, wanneer ik de SD kaart intern formatteer, mist de vervolgstap of ik al mijn foto's en video's etc wil verplaatsen. 

Kortom, ik heb voor mijn gevoel echt alles geprobeerd maar ik kom er niet uit. Heeft het te maken met een update die ik mis? Ligt het aan mijn telefoon? (Motorola Moto G (3rd Gen) - Android, 5)

icon

Beste antwoord door Ouael 26 January 2020, 12:01

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hey Rosemarie95,

 

Welkom op het Simyo forum!

Wat zuur dat je je gegevens kwijt bent. Ik kan mij goed voorstellen dat je dat nu wil voorkomen. Als ik zo je topic lees dan lijkt het alsof je inderdaad alle stappen goed gevolgd hebt. Je kan proberen te testen of de SD-kaart wel in een andere mobiel werkt. Want het kan natuurlijk ook zijn dat je SD-kaart niet werkt of dat de SD-kaart lezer van je toestel defect is. Het ligt in ieder geval niet aan de Android-versie van je mobiele telefoon.

Om te voorkomen dat je maar dingen blijft proberen zonder verder te komen adviseer ik je contact op te nemen met de klantenservice van Lenovo (Motorola is een merk van hun). Dat nummer is 020-7003980. Ik hoor het graag als je hier (inmiddels) een oplossing voor gevonden hebt.

 

Groetjes,

Ouael

Hey! Thanks voor je bericht. Het is echter zo dat het volgens mij niet aan de SD-kaartlezer ligt, want de SD-kaart wordt wel gelezen en staat ook onder "USB en opslag"… Nja, ik ga ze eens bellen. ;)

Reputatie 4
Badge +4

Hey Rosemarie95,

 

Ik ga er wel vanuit dat het werkt hoor! Maar het kan altijd even handig zijn om het zeker te weten. Zeker als je een andere SD-kaart en een andere telefoon ergens hebt liggen dan is het een kleine moeite.

Vergeet ook niet om automatisch een backup te maken van je Whatsapp-gesprekken, foto's en video's. Dat gebeurt dan elke dag automatisch. De stappen om dat te doen vind je hier.

 

Groetjes,

Ouael

Reputatie 7

Wat een toeval. Afgelopen weekend vond ik nog de oude Moto G 2nd Gen van mijn vrouw die ik verkoopbaar heb gemaakt. Een 16GB Micro SDHC kaart had ik bijgevoegd als extra verkoopargument. Toen ik deze kaart in de telefoon stak, gaf deze de melding dat de kaart (nog) niet geschikt was en dat deze geformatteerd diende te worden in de telefoon, waarbij ik tevens de vraag kreeg of deze kaart als uitbreiding van de telefoonopslag moest gaan dienen of als verplaatsbare opslag.

Probeer het nog eens, door de kaart eerst aan de computer te hangen en te formatteren als exFAT of zo, dat is een indeling die MacOS gebruikt om een geheugenkaart ook bruikbaar te maken op Windows machines en steek de kaart dan weer terug in de Moto G. Dan moet deze dezelfde vraag gaan geven die ik hiervoor aangaf.

Succes!

@RicoK is fat32 op een W10 computer hetzelfde als exFAT?

Reputatie 7

@Friesian Nee, dat is niet hetzelfde. Zie bijvoorbeeld: https://www.partitionwizard.com/partitionmagic/ntfs-vs-fat32-vs-exfat.html

Reputatie 4
Badge +4

Wat een toeval. Afgelopen weekend vond ik nog de oude Moto G 2nd Gen van mijn vrouw die ik verkoopbaar heb gemaakt. Een 16GB Micro SDHC kaart had ik bijgevoegd als extra verkoopargument. Toen ik deze kaart in de telefoon stak, gaf deze de melding dat de kaart (nog) niet geschikt was en dat deze geformatteerd diende te worden in de telefoon, waarbij ik tevens de vraag kreeg of deze kaart als uitbreiding van de telefoonopslag moest gaan dienen of als verplaatsbare opslag.

Probeer het nog eens, door de kaart eerst aan de computer te hangen en te formatteren als exFAT of zo, dat is een indeling die MacOS gebruikt om een geheugenkaart ook bruikbaar te maken op Windows machines en steek de kaart dan weer terug in de Moto G. Dan moet deze dezelfde vraag gaan geven die ik hiervoor aangaf.

Succes!

Hey RicoK,

 

Maar dit kan dan alleen als je een Macbook hebt toch? 

 

Groetjes,

Ouael

Reputatie 7

@Ouael Eeuh ja, daar heb je wel gelijk in. Daar heb ik even geen rekening mee gehouden. 

Misschien kan voor een SD kaart in Win10 ook een meer exotische bestandsindeling worden gebruikt om te formatteren. Volgens mij moet deze sowieso anders zijn dan FAT/FAT32.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Rosemarie95,

Ik kan het nergens terugvinden in de reacties hierboven… Maar hoe groot is je SD-kaart? Want schijnbaar ondersteunt je toestel kaartjes tot 32GB. Dus als jij een 64GB kaartje gebruikt dan snap ik dat het niet werkt :sweat_smile:

Hoor het graag van je!

Groetjes,
Bas

Reageer