.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80817 Bekeken


Toon eerste bericht

318 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Illi probeer verificatietype geen. Kijken of dit werkt.
Ik hoor het graag.
Hallo,

Ook hier doet internet het niet. Heb een Huawei Ascend G615. Welke instellingen moet ik ingeven? Zowel de standaard die erop staan als degene volgens jullie handleiding werkt niet.

Groeten,
Badge
 Hallo Martijn,

Mijn instellingen van de Samsung Galaxy S2

APN: internet, ook basicinternert geprobeerd
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0 ook (geen) geprobeerd
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet ook defaultgeprobeerd
APN-protocol staat op IPv4 en kan ik niet veranderen
APN staat ingeschakeld.
Drager staat niet gespecificeerd

Mobiele gegevens op telefoon staat aan. Wifi uit
Roaming aan of uit maakt geen verschil.
Op internet staat mobiel internet aan.

Heb de telefoon aantal keren opnieuw opgestart, zelfs batterij en Sim er even uit gehad.

Ik hoop dat je me verder kunt helpen. In het begin heeft hij wel een keer op 3 G gestaan

Groetjes Ilse
Reputatie 3
Badge +9
Zet je instellingen eens hier neer Illi.
Badge
Hallo,
Ik heb met ingang van 1 juli mobiel internet tot mijn beschikking. Het bovenstaande heb ik uitgevoerd. Bij mijn gegevens staat internet binnenland op aan.
En toch kan ik geen verbinding maken met internet en geeft hij ook geen 3G tekentje. Wat doe ik fout?

Groet Illi
Badge +8
Krijg mobiel internet niet aan de praat. Gisteren geactiveerd, in Mijn Simyo ook aan gezet.
Snel daarna een sms ontvangen van 1300, maar geen config bericht. Met 1300-Ja instellingen opgevraagd. die berichten spreken over WAP?

Heb samsung galaxy s advance (android 2.3.6). Pakketgegevens aangezet, toestel alleen op alle netwerk modussen geprobeerd (GSM/WCDMA, WCDMA)

Handmatig toeganspunt toegevoegd en geactiveerd zoals in dit forum beschreven (wel veel verschillende zeg). Ook een keer de standaardinstellingen hersteld, ook de KPN.com instelling geprobeerd, ook de instelling via website simyo klantenservice. Telkens toestel herstart. En toestel de tijd gegeven verbinding te kunnen maken (15min.).

Nog tips?


Tja - beetje geduld doet ook wat. Vanmiddag toestel eens uit en aan gezet en warempel: Internet op mobiel doet het.

Dus: "een dagje geduld na het aanvragen" toevoegen aan de lijst met instellingen?

:)


Hoi js684,

Welkom op het forum :)
En fijn om te horen dat het zichzelf heeft opgelost. Ik snap ook wel dat geduld niet het makkelijkste ingrediënt is, als je lekker wilt internetten. Wat er precies is gebeurd, waardoor het opeens wel werkte, kan ik niet zeggen. Misschien heeft de laatste keer uit en aanzetten je optie goed op het netwerk gezet.

In ieder geval veel plezier ermee 🆒

Groetjes,
Charlene
Tja - beetje geduld doet ook wat. Vanmiddag toestel eens uit en aan gezet en warempel: Internet op mobiel doet het.

Dus: "een dagje geduld na het aanvragen" toevoegen aan de lijst met instellingen?

🙂
Krijg mobiel internet niet aan de praat. Gisteren geactiveerd, in Mijn Simyo ook aan gezet.
Snel daarna een sms ontvangen van 1300, maar geen config bericht. Met 1300-Ja instellingen opgevraagd. die berichten spreken over WAP?

Heb samsung galaxy s advance (android 2.3.6). Pakketgegevens aangezet, toestel alleen op alle netwerk modussen geprobeerd (GSM/WCDMA, WCDMA)

Handmatig toeganspunt toegevoegd en geactiveerd zoals in dit forum beschreven (wel veel verschillende zeg). Ook een keer de standaardinstellingen hersteld, ook de KPN.com instelling geprobeerd, ook de instelling via website simyo klantenservice. Telkens toestel herstart. En toestel de tijd gegeven verbinding te kunnen maken (15min.).

Nog tips?
Badge +6
Ik geef het op. Ben ondertussen bij een andere aanbieder en was daar binnen 2 minuten online en goedkoper ook nog.  Bij het enorme aantal mensen die problemen hebben met deze instellingen , vraag ik me af waarom Simyo niets doet om dit te veranderen, of is Simyo door de verplichtingen tegenover KPN  zich aan de slechte klantenservice van KPN aan te passen ?

Hoi Jan2013,

Simyo kan niet zien welke smartphone een klant gebruikt en als het geen smartphone is welk toestel de klant gebruikt.
Simyo is niks verplicht aan de KPN en wij leiden zelf onze klantenservice.
Badge +6
Hallo Allen,

Na wat priegelen heb ik internet aan de praat gekregen. Ik bleek 1 stap verkeerd te interpreteren. Wellicht dat anderen daar ook instellingsprobelemen mee hebben.

bij de laaste instelling is dit de gegeven instelling.

"APN-type: Internet of default"

Ik vulde dus keuring "internet of default" in. Dat werkt niet.
Daarna probeerde ik alleen "default" en woila, interwebz.

Gr,

Evert


Hoi E van Zanten,

Welkom op het forum!
Fijn te horen dat het probleem is opgelost en dat je gebruik kan maken van het internet.
Fijne dag.
Ik geef het op. Ben ondertussen bij een andere aanbieder en was daar binnen 2 minuten online en goedkoper ook nog.  Bij het enorme aantal mensen die problemen hebben met deze instellingen , vraag ik me af waarom Simyo niets doet om dit te veranderen, of is Simyo door de verplichtingen tegenover KPN  zich aan de slechte klantenservice van KPN aan te passen ?
Hallo Allen,

Na wat priegelen heb ik internet aan de praat gekregen. Ik bleek 1 stap verkeerd te interpreteren. Wellicht dat anderen daar ook instellingsprobelemen mee hebben.

bij de laaste instelling is dit de gegeven instelling.

"APN-type: Internet of default"

Ik vulde dus keuring "internet of default" in. Dat werkt niet.
Daarna probeerde ik alleen "default" en woila, interwebz.

Gr,

Evert
Badge +6
Bedankt ik ben zo blij met jullie
Groetjes Marian


Hoi Marian44,

Dat maakt mij/ons heel blij dat je tevreden bent met ons. 🙂
Badge
Bedankt ik ben zo blij met jullie
Groetjes Marian
Badge +8
@Charlene

Dat was voor mij de oplossing. Mobiel internet functioneerd nu.

Bedankt.

Hans


Hoi Ice-Rabbit,

Daar ben ik blij om, dat het nu allemaal werkt. :)
Jij bedankt voor de uitgebreide informatie en het testen in een ander toestel aan jouw kant. Dat maakt het een stuk makkelijker om iets op te lossen.

Groetjes,

Charlene
@Charlene

Dat was voor mij de oplossing. Mobiel internet functioneerd nu.

Bedankt.

Hans
Badge +8
@Natascha

Toestel dochter: Samsung Galaxy Advanced.
Mijn chip in haar toestel geeft melding bij openen internet:
Geen netwerkverbinding
Kan geen verbinding maken met internet. Controleer de verbindingsinstellingen en probeer het opnieuw.

----

Haar SIM in mijn toestel: Werkt meteen op de aangegevens settings.

----

Je hebt mijn E-mail en weet zo mijn nummer. Voor haar e-mail vervang Hans door Emma.

Ik heb heel sterk het vermoeden dat het niet aan mijn instellingen ligt, als haar sim zomaar werkt op mijn toestel.

mvg Hans


Hoi Ice-Rabbit,

Ik heb de internetoptie opnieuw aan jouw aansluiting gekoppeld.
Zou je je toestel daarom eens helemaal kunnen uitschakelen? En dan na een paar minuutjes weer aanzetten, dan kan de simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk.

Ik hoor graag van je of dit het heeft opgelost,

Groetjes,

Charlene
@Natascha

Toestel dochter: Samsung Galaxy Advanced.
Mijn chip in haar toestel geeft melding bij openen internet:
Geen netwerkverbinding
Kan geen verbinding maken met internet. Controleer de verbindingsinstellingen en probeer het opnieuw.

----

Haar SIM in mijn toestel: Werkt meteen op de aangegevens settings.

----

Je hebt mijn E-mail en weet zo mijn nummer. Voor haar e-mail vervang Hans door Emma.

Ik heb heel sterk het vermoeden dat het niet aan mijn instellingen ligt, als haar sim zomaar werkt op mijn toestel.

mvg Hans
Badge +6
@Natasha

Die heb ik nu weer geprobeerd maar het werkt niet.

Het vreemde is dat mijn sim niet werkt in de telefoon van mijn dochter die hetzelfde Abbo en waar het bij haar wel werkt.
Enige verschil is dat ik nummerbehoud heb.

Mvg Hans


Hoi Ice-Rabbit,

Je simkaart is volledig actief en niet geblokkeerd op het netwerk. Welke melding geeft het toestel van je dochter wanneer je simkaart daar in plaatst?
@Natasha

Die heb ik nu weer geprobeerd maar het werkt niet.

Het vreemde is dat mijn sim niet werkt in de telefoon van mijn dochter die hetzelfde Abbo en waar het bij haar wel werkt.
Enige verschil is dat ik nummerbehoud heb.

Mvg Hans
Badge +6
Hi Simyo,

Gisteren is mijn nummer omgezet. Telefoon/SMS werkt gewoon. Mobiel internet krijg ik niet aan de praat.
Ongeveer alle instellingen geprobeerd die hier aangegeven zijn. Telkens met reboot ertussen.
Mobiel internet werkte wel via T-Mobile op het toestel.
Zelfs toestel helemaal in fabrieks staat teruggebracht.

Ook mijn simkaart in het toestel van m'n dochter (Samsung Galaxy Advance) gedaan die wel mobiel internet heeft en hetzelfde SIMYO abonnement (alleen zonder nummerbehoud aangevraagd), zelfs daar werkt het niet....


Mijn toestel
Samsung Galaxy S4 (GT-i9505)

Bij simyo 500MB bundel aan.
Op telefoon Mobiele gegevens / Roaming aan.

Mobiele netwerken: Oude APN verwijderd.
Nieuwe APN aangemaakt

Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: 5080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: 0.0.0.0
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default
APN-protocol: Ipv4
APN in/uitgeschakeld: APN ingeschakeld
Drager: niet-gespecificeerd

Kunnen jullie hier eens naar kijken en advies geven?

mvg Hans


Hoi Ice-Rabbit,

Welkom op het forum!
Hierbij de instellingen voor het internet voor je toestel.

Ga naar het Startscherm.
Kies Apps.
Kies Instellingen.
Kies Meer netwerken.
Kies Mobiele netwerken.
Als Mobiele gegevens uitgevinkt is, vink Mobiele gegevens aan.
Als Mobiele gegevens aangevinkt is, ga naar de volgende stap.
Kies Namen toegangspunten.
Druk op de menu-toets.
Kies Nieuw toegangspunt.
Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij Type toegangspunt, voer default in. (Let op: in kleine letters)
Druk op de menu-toets.
Kies Opslaan.
Vink Mobiel Internet aan.

Keer terug naar het Startscherm.
Kies Apps.
Kies Internet.
Druk op de menu-toets.
Scroll naar beneden.
Kies Instellingen.
Kies Startpagina instellen.
Vink een optie aan, in dit geval Overige.
Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
Kies Gereed.
De Samsung Galaxy S IV is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet.
Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de Samsung Galaxy S IV uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Reputatie 3
Badge +9
Hi Simyo,

Gisteren is mijn nummer omgezet. Telefoon/SMS werkt gewoon. Mobiel internet krijg ik niet aan de praat.
Ongeveer alle instellingen geprobeerd die hier aangegeven zijn. Telkens met reboot ertussen.
Mobiel internet werkte wel via T-Mobile op het toestel.
Zelfs toestel helemaal in fabrieks staat teruggebracht.

Ook mijn simkaart in het toestel van m'n dochter (Samsung Galaxy Advance) gedaan die wel mobiel internet heeft en hetzelfde SIMYO abonnement (alleen zonder nummerbehoud aangevraagd), zelfs daar werkt het niet....


Mijn toestel
Samsung Galaxy S4 (GT-i9505)

Bij simyo 500MB bundel aan.
Op telefoon Mobiele gegevens / Roaming aan.

Mobiele netwerken: Oude APN verwijderd.
Nieuwe APN aangemaakt

Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: 5080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: 0.0.0.0
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default
APN-protocol: Ipv4
APN in/uitgeschakeld: APN ingeschakeld
Drager: niet-gespecificeerd

Kunnen jullie hier eens naar kijken en advies geven?

mvg Hans


Beste Hans,

Probeer het volgende eens.

Naam: KPN Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebr.naam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-Prox: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: Geen
Type toegangspunt: default,mms,supl
APN-protocol: Ipv4
APN in/uitgeschakeld: APN ingeschakeld
Drager: niet-gespecificeerd
Badge +6
Het is een LG-E400

.


Hoi Jan2013,

Welkom op het forum!
Van welk merk toestel maak je gebruik? Wanneer ik dit weet dan kan ik je voorzien van de juiste instellingen voor je toestel.
[/quote][/quote]

Hoi Jan2013,

Je vindt de instellingen voor je toestel in dit topic.
Hi Simyo,

Gisteren is mijn nummer omgezet. Telefoon/SMS werkt gewoon. Mobiel internet krijg ik niet aan de praat.
Ongeveer alle instellingen geprobeerd die hier aangegeven zijn. Telkens met reboot ertussen.
Mobiel internet werkte wel via T-Mobile op het toestel.
Zelfs toestel helemaal in fabrieks staat teruggebracht.

Ook mijn simkaart in het toestel van m'n dochter (Samsung Galaxy Advance) gedaan die wel mobiel internet heeft en hetzelfde SIMYO abonnement (alleen zonder nummerbehoud aangevraagd), zelfs daar werkt het niet....


Mijn toestel
Samsung Galaxy S4 (GT-i9505)

Bij simyo 500MB bundel aan.
Op telefoon Mobiele gegevens / Roaming aan.

Mobiele netwerken: Oude APN verwijderd.
Nieuwe APN aangemaakt

Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: 5080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: 0.0.0.0
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default
APN-protocol: Ipv4
APN in/uitgeschakeld: APN ingeschakeld
Drager: niet-gespecificeerd

Kunnen jullie hier eens naar kijken en advies geven?

mvg Hans
Het is een LG-E400

.[/quote]

Hoi Jan2013,

Welkom op het forum!
Van welk merk toestel maak je gebruik? Wanneer ik dit weet dan kan ik je voorzien van de juiste instellingen voor je toestel.
[/quote]

Reageer