.

Beantwoord

Hoe kan ik een oproep direct beantwoorden bij een vergrendeld scherm?

  • 4 February 2017
  • 6 reacties
  • 14504 Bekeken

Hallo,
Ik heb gezocht in Android instellingen naar hoe ik een oproep direct
kan beantwoorden zonder vergrendeling te moeten opheffen.

Weet iemand hoe ik dit kan instellen? Daarnaast zou het wel handig zijn als
na beëindiging oproep dat scherm weer automatisch vergrendeld wordt.

Mijn toestel is een Motorola E met Android 5.1.

groeten, Stefan
icon

Beste antwoord door Stefan74 4 February 2017, 18:06

Bekijk originele reactie

6 reacties

Bellen is een basisfunctie, wanneer jij gebeld wordt kun je zonder de vergrendeling op te heffen de oproep beantwoorden. Gesprek klaar, verbinding wordt verbroken, vergrendeling wordt weer actief (en was al actief voor de overige functies).

Eigenlijk is de vergrendeling niet (helemaal) opgeheven geweest.

Met de schermvergrendeling gebeurt wat jij zoekt en niet via instellingen extra moet regelen, het werkt automatisch zo bij schermvergrendeling.

Alleen bel jij naar iemand zul je het scherm wel moeten ontgrendelen, gesprek verbroken, toestel gaat vanzelf terug op vergrendeling.
Hallo Friesian, je uitleg is duidelijk. Het probleem wat zich echter bij voordoet is dat wanneer ik gebeld wordt
het oproepsignaal wel te horen is maar er verschijnt geen melding op mijn scherm (scherm blijft zwart).
Alleen met aan/uit knop kan ik scherm activeren en toestel verplicht mij pincode in te geven alvorens ik oproep kan beantwoorden. Tussen de tijd dat ik scherm moet ontgrendelen en oproep kan beantwoorden verdwijnt ook oproepsignaal. Ik heb geen idee hoe ik dit weer goed kan instellen.

groeten, Stefan
Okee, op die manier. :)

Dit wijst in de richting van de proximity sensor, sommige toestellen hebben dit niet en dan is idd de powerknop de/een methode om het scherm weer zichtbaar actief te laten worden. Dit is een beveiliging dat je niet op toetsen op het scherm zou kunnen drukken wanneer je de telefoon aan je oor houdt. Ga even naar een telefoonwinkel en laat ze er eens naar kijken, wellicht iets mogelijk qua beveiligingsinstellingen.

Een eenvoudigere veegbeweging misschien.

Maar i.i.g. lijkt dit m.i. te maken te hebben dus met de proximity sensor al dan niet aanwezig en daarom noodzaak powerknop.


Suuk 6 !:)
Hallo,
Probleem opgelost.
Ik heb toestel helemaal uitgeschakeld en na een paar minuten herstart.
Daarna geprobeerd m'n mobiel te bellen met m'n vaste lijn en ik kan weer oproepen
beantwoorden als toestel in slaapstand is (scherm blijf niet meer zwart).

Ik hoop dat dit draadje help bij mensen die zelfde probleem ondervinden.

mvg, Stefan
Fijn dat het is opgelost Stefan ! En fijn dat je dit met ons deelt !:)
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Stefan74,

Welkom op 't forum :)

Kijk eens, een toestel uit en aan doen kan wonderen verrichten. Top dat het heeft geholpen en dat je weer kan opnemen als je scherm vergrendeld is. Als je nog vragen hebt weet je het forum te vinden!

@Friesian bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Caspar

Reageer