.

Beantwoord

Google Play Store apps betalen via beltegoed?

  • 31 March 2016
  • 13 reacties
  • 5158 Bekeken

Ik heb voor mijn zoon een Simyo prepaid. Hoe kan ik op Google Playstore een app kopen ten koste van zijn beltegoed (ik wil geen credit card koppelen ivm veiligheid)?
icon

Beste antwoord door Angela 1 April 2016, 20:42

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi LieverHein,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je dit komt vragen! Ik kan me voorstellen dat je liever geen creditcard koppelt aan het account van jouw zoon.

Het is bij Simyo helaas niet mogelijk om apps te kopen of in-app aankomen te doen met je beltegoed of factuur. Je kunt eventueel een Prepaid Creditcard aanschaffen waar je zelf een bedrag op kunt zetten. Pin me er niet op vast, maar er zijn volgens mij ook cadeaukaarten voor de Play Store waarmee je apps enzovoorts mee kunt kopen.

Heb je hier iets aan?

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Ik heb het gezien. En als je in de officiele Google Play store bent, wordt alleen verwezen naar de winkels waar ze nog niet schijnen te liggen (ik zal eens kijken). Online kopen van Google Play codes wordt o.a. aangeboden door https://www.playcardgiftcodes.nl/ Maar omdat Google Play het zelf niet aanbiedt, vertrouw ik deze site niet.

In ieder geval bedankt,

Met vriendelijke groet,
Hein
Bij Primera verkopen ze Google Play giftcards..

http://www.primera.nl/cadeaukaarten/cadeaubon/15-google-play-gift-card
Bedankt Raytje, ik zag het gisteren op TV en ik laat mijn zoon er een halen.
Ja door die TV reklame wist ik het ook 😃
Reputatie 7
Badge +10
Ah, heb ik ook gelijk iets geleerd! Ik wist niet precies waar je deze kaarten vandaan kon halen. Bedankt voor de tip Raytje :D

Groetjes,
Angela
Badge
Werkt dit nog steeds niet? Ik zie wel een KPN billing optie staan in mijn Google Play.

Thanks
Nee bij Simyo werkt het niet.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Doubleyoupee,

Sorry, zoals Ray zegt, werkt het inderdaad niet. Je kunt wel, zoals hierboven gezegd is, een Google Play giftcard aanschaffen. Dan kun je daarmee betalen. Maar voorlopig kun je niet via je Simyo-tegoed betalen.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hi Doubleyoupee,

Sorry, zoals Ray zegt, werkt het inderdaad niet. Je kunt wel, zoals hierboven gezegd is, een Google Play giftcard aanschaffen. Dan kun je daarmee betalen. Maar voorlopig kun je niet via je Simyo-tegoed betalen.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Jihane

Helaas.
Een giftcard is een optie, alleen heb je dan gelijk 15 euro. De app die ik moet hebben is maar 1 euro.
PayPal is ook geen optie, want je moet i.c.m. google play blijkbaar een creditcard koppelen aan je PayPal. Die ik heb dus niet.
Erg omslachtig allemaal anno 2017.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb Paypal zonder creditcard (is gekoppeld aan een bankrekening). Om te testen of dat werkt i.c.m. Google Play heb ik Paypal als betaalmethode gekozen en hoewel ik bij de laatste stap gestopt ben (ik was niet echt van plan Paypal aan mijn Play account te koppelen) leek het erop dat mijn creditcard-loze Paypal geaccepteerd zou worden.
Badge
Ik heb Paypal zonder creditcard (is gekoppeld aan een bankrekening). Om te testen of dat werkt i.c.m. Google Play heb ik Paypal als betaalmethode gekozen en hoewel ik bij de laatste stap gestopt ben (ik was niet echt van plan Paypal aan mijn Play account te koppelen) leek het erop dat mijn creditcard-loze Paypal geaccepteerd zou worden.
Ik heb niks gekoppeld, ik heb gewoon geld op mn paypal staan. Dat zou genoeg moeten zijn naar mijn mening. Het bedrag staat immers vast. Ik heb het geld of ik heb het niet.

Ik wil mijn bankrekening niet aan PayPal koppelen... niet zo'n positieve ervaringen met het bedrijf.
Maar goed, het is in ieder geval een optie....
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Doubleyoupee,

Oei, weet niet hoe het precies werkt met een Paypal account dat niet gekoppeld is met je bankrekeningnummer. Is het een idee om hier even contact over op te nemen met Google? Zij kunnen je hier vast meer over vertellen.

Houd je ons op de hoogte wanneer je hier meer over weet?

Groetjes,
Asma

Reageer