.

Beantwoord

Geheugen LG blijft vol ondanks micro SD kaart. Wie kan me helpen?


Omdat het geheugen van mijn nieuwe LG al na een paar dagen vol zat heb ik een SD kaartje gekocht. Helaas is het probleem nog niet verholpen want mijn mobiel geeft nog steeds aan dat het geheugen vol zit. Alles wat ik kon verplaatsen naar de SD kaart heb ik verplaatst. Maar de grootste bestanden Chrome, Google en Spotify zijn niet te verplaatsen naar de SD. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 28 May 2015, 23:28

Bekijk originele reactie

19 reacties

Badge +1
Om welk type toestel LG gaat het?
De LG D320 L70
Heb je veel foto's en andere media bestanden op je telefoon? Probeer die ook eens naar de SD kaart te verplaatsen mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Ja, alles wat ik kon verplaatsen naar de SD kaart heb ik verplaatst. Alleen bij sommige apps is dat niet mogelijk.
Reputatie 7
Badge +9
Bij android kan je niet alles op de SD-kaart zetten. Apps met bijvoorbeeld widgets of apps, die meegeleverd zijn met het toestel kun je niet naar de SD-kaart verplaatsen. De 4 GB intern geheugen blijft daardoor zeer belangrijk is is zoals je gemerkt heb niet echt groot.

Probeer zo min mogelijk apps te installeren en ruim het interne geheugen zo goed mogelijk om. Bij instellingen -> apps kun je zien hoeveel MB iedere app gebruikt. Sommige apps gebruiken heel veel intern geheugen daardoor ze van alles cachen(= "tijdelijk" opslaan van gegeven zodat de app sneller werkt). Bijvoorbeeld de nu.nl app deed (en doet het misschien nog steeds) dit veel. Voor zulke apps kun je onder dit menutje de app aanklikken en op gegevens wissen en cache klikken om soms wel enkele honderden MBs weer vrij te maken. Helaas moet je de app hierna vaak wel weer opnieuw instellen!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi wens02, welkom op ons forum :)

Wat fijn dat je al zoveel hulp krijgt!
In aanvulling op Groentjuh's antwoord kun je hier een handleiding downloaden.

Laat je nog even weten of je zijn tips op kunt volgen?
Bedankt voor de tips. Ik ga er mee aan de slag. Gisteren veel foto's en filmpjes gemaakt bij een concert en nu doet de LG het helemaal niet meer. Ik hoop met jullie tips en handleiding hem weer aan de praat te krijgen. Pff, had ik dit geweten van het kleine geheugen dan had ik de LG niet gekocht. Tegenwoordig heb je veel apps nodig en kan je haast niet meer zonder. Ik laat het jullie weten of het lukt. Bedankt voor alle hulp!
De LG D320 L70
Ik heb dit topic in de gaten zitten houden, maar hij heeft geen klein geheugen (in mijn ogen).
Werkgeheugen begint bij RAM 512 MB......dan 1GB en nog meer met 2GB.
Met een geheugenkaart, bijvoorbeeld kruidvat, van 32 GB kun je heel veel fotos kwijt. Wanneer je 1 foto maakt aan het begin denk ik dat je telefoon ook vraagt om de opslaglocatie te veranderen naar sd kaart.
Reputatie 7
Badge +9
Foto's en filmpjes kun je prima allemaal naar de SD-kaart zetten. Dat zou het probleem niet moeten zijn. Toestellen met kleine interne geheugens hebben vooral last van de steeds groter wordende apps!
Reputatie 5
Badge +10
@Friesian,

De telefoon vraagt niet om de opslag locatie te veranderen leert de ervaring.
Wel ken ik nog truckjes!

De app's die je veel gebruikt (verwacht whatssapp) op automatisch updaten zetten (wel via wifi)
De andere apps die je misschien niet gebruikt en wel op je mobiel hebt staan zet je terug naar de begin settings (zoals ze op de telefoon zijn aangeleverd) en automatisch updaten zet je bij die apps uit.
Dit kan wel enkele mb's opleveren leert de ervaring.

Ook foto's en filmpjes naar de SD kaart zetten is zeker aan te raden.
Ooit over gedacht om Onedrive of Google Drive te gebruiken?
Dan kun je werken vanuit de cloud en dit is super handig.
@Friesian,

De telefoon vraagt niet om de opslag locatie te veranderen leert de ervaring.
.

Die van mij wel, beste kerel.. 1 keer of na terugzetten naar fabrieksinstelling.:)
Je kan in de instellingen van je telefoon bij opslag (of iets in die trent, even zoeken 🙂 ) aangeven waar nieuwe apps naar toe moeten bij het downloaden. Apps die niet op de sd kunnen om wat voor reden dan ook worden automatisch op je telefoon gezet dan. Volgens mij kun je ook bij camera instellingen aangeven waar gemaakt foto's opgeslagen dienen te worden. Ook zou je, reeds eerder genoemd, nutteloze apps kunnen uitschakelen.
Denken jullie dat ik via verkenner op de laptop een aantal bestanden van het intern geheugen naar de micro sd kan verslepen? En dan die bestanden van het intern geheugen verwijderen, dus dat ze alleen op de micro sd staan? Of moet ik daar mee uitkijken?
Wanneer je bestanden versleept (verplaatsen) naar sd dan worden ze al verwijderd van het intern geheugen.
Iets dat verwijderd is kun je niet opnieuw verwijderen. Snappie?
Of moet ik daar mee uitkijken?
Je versleept bestanden van A naar B, dit houdt in dat ze verplaatst worden oftewel verwijderd.
Is het gevaarlijk om iets te verwijderen wat al verwijderd is? Is het wel mogelijk? Lastig !
Begrijp je wat ik wil duidelijk maken?
Ik versleep ze, maar in feite worden ze gekopieerd naar de SD kaart en niet verwijderd van het interne geheugen. Dat is nog een extra handeling.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi wens02

Fijn dat iedereen hier zo behulpzaam is hé:D
Dankjewel allemaal.

Heb je meer ruimte op je intern geheugen nu?
Ja, het is gelukt. Ik denk dat ik nu vaker via de computer bestanden ga verplaatsen en verwijderen. Bedankt allemaal.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi wens02,

Dat is geen slecht plan! Je kunt als het goed is in de camera app opties kiezen waar je de foto's opslaat. Hier kun je vervolgens de sd-card selecteren. Dat scheelt weer een handeling.

Groetjes, Tiury

Reageer