.

Beantwoord

geen internet via KPN-mobiel

  • 31 July 2013
  • 4 reacties
  • 6922 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Ik heb nieuwe een Huawei smartphone in juni aangeschaft en heb tegelijk een bundelmet internet bij simyo genomen (200 mb)
Tot nu toe kan ik via KPN geen internetverbinding krijgen. Alle mogelijke instellingen geprobeerd. 
Aanvankleijk stond in mijn profiel internet niet aan. Inmiddels werd dat via de klantenservice aan gezet.
Ondanks dat nog geen internet. Wel normaal via wifi thuis. Mijn 200 MB's zijn nog steeds onaangeroerd over juni en juli .
Heel graag advies !!
Phonehouse verwees me naar u.

VrGr
Ad 
 
icon

Beste antwoord door Alex 1 August 2013, 09:40

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +6
Hartelijk dank voor uw uitgebreide reactie.
De door u overzichtelijke opstelling van de instelling voor mijn Huawei acsend y300 is de oplossing geweest.
Prima service.

Gr.Dop


Hoi Dop,

Fijn om te lezen dat de instellingen de oplossing zijn geweest om het internet werkend te krijgen. Bedankt voor je terugkoppeling.
Graag gedaan en een fijne dag 🙂.
Badge
Hartelijk dank voor uw uitgebreide reactie.
De door u overzichtelijke opstelling van de instelling voor mijn Huawei acsend y300 is de oplossing geweest.
Prima service.

Gr.Dop
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb nieuwe een Huawei smartphone in juni aangeschaft en heb tegelijk een bundelmet internet bij simyo genomen (200 mb)
Tot nu toe kan ik via KPN geen internetverbinding krijgen. Alle mogelijke instellingen geprobeerd. 
Aanvankleijk stond in mijn profiel internet niet aan. Inmiddels werd dat via de klantenservice aan gezet.
Ondanks dat nog geen internet. Wel normaal via wifi thuis. Mijn 200 MB's zijn nog steeds onaangeroerd over juni en juli .
Heel graag advies !!
Phonehouse verwees me naar u.

VrGr
Ad 
 


Hoi dop,

Vervelend dat je niet direct kunt internetten op het toestel. Ik zie dat de optie 'internet op je mobiel' inderdaad aan staat. Heb je het toestel al uit/aan gezet?

Het topic waar Groentjuh naar verwijst is een handig topic waar je de juiste instellingen voor het toestel kunt vinden. Hieronder nog even kort op een rijtje:

Zorg er allereerst voor dat je de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kun je de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in je scherm klik je op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt staat. Deze optie kun je terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat je bovenstaande stappen hebt uitgevoerd, dien je je toestel uit/aan te zetten.

Kan je even laten weten of internet werkt?

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Kun je vertellen welke Huawei smartphone u heeft. Het zou kunnen dat de APN instellingen in het toestel niet goed staan.
Ik denk dat u in dit topic ook veel hulp kunt vinden!

Reageer