.

Vraag

Galerij app in android zet steeds dubbele fotos in de app, hoe kan dat?

• 16 June 2022
  • 19 reacties
  • 731 Bekeken

Na aankoop van een Samsung S20 FE stonden mijn foto’s dubbel in de galerij.

ik heb ze handmatig verwijderd. Was een enorme klus. 
Na een week was er een update, en weer waren er alle foto’s opnieuw toegevoegd. 
Vandaag weer maar eens. Dus op dit moment staan ze er allemaal 3x op.

Wie weet waar het aan kan liggen ? Is het iets met synchroniseren of met de Cloud? Of iets anders……

Het is echt een groot probleem. Ik heb het ook in de Samsung Members app gevraagd maar krijg geen duidelijk antwoord.

19 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Aardbeitje,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat jouw telefoon steeds de foto's dupliceert. Ik ben zelf een iOS gebruiker en heb om deze reden geen verstand van Android toestellen. Wel heb ik even gezocht op het internet of ik hier iets over kon vinden. Helaas heb ik niks over de oorzaak kunnen vinden.

Je geeft aan dat je deze vraag al hebt uitgezet in de Samsung Members app maar dat je geen duidelijk antwoord hebt gekregen. Misschien is het een idee om deze vraag ook uit te zetten op een Android forum? Het kan ook zijn dat iemand op ons forum hier meer verstand van heeft en zal reageren op dit topic. Ook zou je eventueel langs een Samsung Service Center kunnen gaan, zij kunnen dan met je meekijken wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Veel succes in ieder geval! Ik wou dat ik je meer kon helpen.

Groetjes,
Roeqajja

Dank je wel voor je snelle antwoord. Het Android forum waar ik de vraag wou opzetten wordt momenteel vernieuwd en kunnen nu geen vragen beantwoorden. 
ik hoop op een snelle oplossing.

HoiHoi @Aardbeitje 

Heb je al geprobeerd of je met de app Google Files verbetering kunt aanbrengen? Opschonen met een file manager.

Bron: Androidworld

Dit is wel heel interessant. Maar is niet de oplossing omdat dit meermaals gebeurt zou ik de reden willen weten dat ineens weer alle foto’s er nog eens opgezet worden. Dit in de galerij van mijn smartphone.

het moet ergens aan liggen maar aan wat??

Zie je wellicht iets staan bij internal storage bij DCIM, Gallery, Foto's) (en/) of bijvoorbeeld media? 

Reputatie 6
Badge +5

Ik had al zo'n vermoeden dat onze topper  @Friesian zou reageren op dit topic 😊. Hopelijk komen jullie er in ieder geval samen uit @Aardbeitje

Waar kan ik dat precies vinden? Bij instellingen in de fotogalerij app ?

Bij Mijn bestanden/Bestandsbeheer kun je zowel de interne opslag als de/een SD kaart controleren. Btw. heb je 1 Google account op de telefoon?

Ik heb bij mijn bestanden gekeken. En interne opslag gevonden. 22.21 MB gebruikt.

SD kaart zag ik er niet bij staan. Ik heb inderdaad een Google account.

Ik zit me af te vragen of misschien Drive de spelbreker is in de cloud. Dus bij instellingen gebruikers accounts een keer proberen om drive in je Google account synchroniseren uitzetten en daarna je account verwijderen en opnieuw installeren. 

@Friesian ik heb gekeken en drive in het Google account synchroniseren had ik afgelopen weekend uitgezet. Het account heb ik nog niet verwijderd. Ik wacht het nu eerst af. Afgelopen dagen nog geen probleem. Moest het weer gebeuren verwijder ik het account zoals je het beschrijft. Is het nu het beste dat ik het synchroniseren maar blijf uitzetten ? En Google foto’s op mijn iPad ook?

Het verhaal is een beetje anders. Misschien is het een idee om voor beide toestellen een afzonderlijke account te gebruiken. Bijvoorbeeld eenzelfde account maar dan bij de 1 een cijfer erachter.

Ik zou niet te grote stappen in 1 keer doen eerst ff kijken wat de resultaten daarvan zijn die je hebt genomen.

@Friesian bedankt voor de heldere uitleg. Tot nu toe blijft alles nog goed. Moest het weer fout gaan, kom ik hier even op terug.

En ja ik zit even in de galerij te kijken en staan weer al dezelfde foto’s er zonder datum bovenop de foto’s die er al stonden. Google foto’s blijft goed. Maar die galerij op mijn Samsung doet vreemd . Hoe het komt weet ik niet. Kan toch niet zo zijn dat ik wekelijks al de foto’s er weer bovenop krijg.?

Dan proberen we nog een andere methode.. Ga naar instellingen, apps, galerij. 

Opslag, gegevens wissen mocht daar een fout, een bug zitten dan haal je er die zo uit. Normaal is het zeker niet dat ze dubbel verschijnen. 

Toch even een vraagje voor ik dit doe…

Ben ik dan alle foto’s kwijt ?

wat ik ook raar vind is dat bij de details van de foto’s een nieuwe datum staat en de tijd in de nacht is. 

Nee die ben je niet kwijt. Ze staan in de cloud bij Google foto's sowieso als je dat ook gebruikt wat ik wel aanneem. Als op Google foto's alles wel normaal is dan lijkt het me een bug in de app Gallery op je telefoon en die zou er dan normaal gesproken uit moeten zijn door de gegevens te wissen. 

Ik heb net bij Samsung nog even hulp op afstand gevraagd. Ik wordt morgen gebeld. Maar ik twijfel of er een oplossing voor is, . Is die er niet dan doe ik wat je hierboven beschrijft. Ik laat het morgenavond weten.

Ook bij Samsung helaas geen oplossing voor het probleem. Ze hebben geen fouten gevonden in de gsm en ook niet in de app.. …Vandaag zijn alle foto’s weer maar eens gedupliceerd. Toch staat One drive synchroniseren uit.  Ze moeten toch ergens vandaan komen lijkt me? Denk er soms aan om de gsm terug te sturen.

Reputatie 6
Badge +5

Wat jammer dat er niks is uitgekomen bij Samsung @Aardbeitje… Hoop dat je vooralsnog op een of andere manier een oplossing hier voor kunt vinden. 

Reageer