.

FAQ: Hoe stel ik internet op mijn Samsung Galaxy S in?

  • 7 December 2011
  • 11 reacties
  • 11466 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Om je Samsung Galaxy S in te stellen voor mobiel internet moet je de volgende stappen doorlopen:

Ga naar het Startscherm.
Kies Toepassingen.
Kies Instellingen.
Kies Draadloos en netwerken.
Kies Mobiele netwerken.
Kies Namen toegangspunten.
Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APNÂ’s te verwijderen dan APN van KPN bewerken).
Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, kies internet.
Kies de menu-toets.
Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.

Startpagina instellen

Kies Internet.
Kies de menu-toets en kies Meer.
Kies Instellingen.
Scroll naar beneden.
Kies Startpagina instellen.
Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de Samsung Galaxy S uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Let op: deze instellingen gelden alleen als je software ouder is dan versie 2.2.

11 reacties

Badge
waarom alleen de oude instellingen?
android 2.3 draait al geruime tijd.
Ik krijg t niet werkend

Om je Samsung Galaxy S in te stellen voor mobiel internet moet je de volgende stappen doorlopen:

Ga naar het Startscherm.
Kies Toepassingen.
Kies Instellingen.
Kies Draadloos en netwerken.
Kies Mobiele netwerken.
Kies Namen toegangspunten.
Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het de klant niet om de bestaande APNÂ’s te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).
Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, kies internet.
Kies de menu-toets.
Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.

Startpagina instellen

Kies Internet.
Kies de menu-toets en kies Meer.
Kies Instellingen.
Scroll naar beneden.
Kies Startpagina instellen.
Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de Samsung Galaxy S uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Let op: deze instellingen gelden alleen als je software ouder is dan versie 2.2.
Hallo moderator,
Ik heb een Samsung Galaxy SII.
Kun je ook een stappenplan doorgeven tbv MMS instellingen? Ik krijg MMS-jes niet open, terwijl hij onder mijn Simyo wel op 'aan' staat.
"Ja'' sms-en naar 1300 heeft geen duidelijkheid gegeven. Ik kreeg een bericht terug met: "Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support."
Bij mijn Instellingen/Draadloos netwerk/Instellingen mobiele netwerk/Namen toegangspunten) staat alleen KNP Internet vermeld.

Alvast bedankt en groet,
Inge
Reputatie 2
Badge +4
Beste Inge,

Toestellen die niet automatisch de juiste instellingen ontvangen, kunnen handmatig worden ingesteld. Waar de instellingen moeten worden ingevoerd, verschilt per toestel: raadpleeg hiervoor de handleiding.

Handmatige instellingen MMS:
Naam invoerveld in het toestel: Handmatig invoeren
Profiel Naam (Naam Proxy) SIMYO MMS
Homepage (URL, startpagina) http://mp.mobiel.kpn/mmsc
IP-adres 10.10.100.20
Dragergegevens GPRS
Gebruikersnaam Niets invoeren
Password Niets invoeren
GPRS-toegangspunt / APN portalmmm.nl
Beveiliging (security option) Niet beveiligd
Sessie modus (connection mode) When needed
Poortnummer 9201 of 5080 *
* Poortnummer is afhankelijk van type browser. Poortnummer 5080 komt vaak voor bij Nokia toestellen.

Groetjes,

Manisha
Ik zal het eens uitproberen.
Bedankt.
Hallo,

Ik heb nu ook een abb. Bij Simyo. Ik heb een HTC Wildfire en krijg ook het internet niet geactiveerd op mijn mobiel.
Badge +2
Beste Ewbeetje,

Hierbij de instructies voor het instellen van mobiel internet voor je HTC toestel:

• Startscherm.
• Kies het pijl-symbool.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerken.
• Kies Gegevensverbinding en vink deze aan.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en stip deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.

Startpagina instellen

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets.
• Kies Meer.
• Kies Instellingen.
• Kies Startpagina instellen.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de HTC Wildfire uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.


Groetjes,

Arie
Hallo,

Ik heb een Galaxy S plus, met versie 2.3.5 en ik heb alle instellingen van het forum voor android gebrobeerd, maar helaas geen internet.
Ik heb internet voor 1 dag aangevraagd, en nu 2 uur na het aanzetten werkt het nog niet.

Tig keer opnieuw ingesteld, tig keer hetstarten van de telefoon maar niks helpt.

Op WIFI werk internet en de apps wel, maar nu niet. Verder ook geen problemen met de telefoon en niks gehackt.
En nu kan ik ook al niet meer op mijn simyo.

Hebben jullie een hekel aan mij of zo !@?! 
Nou, ik heb het eindelijk zelf gevonden, het blijkt dat als je internet voor 1 dag neemt dat de website niet automatisch zegt dat je het vinkje internet aan zetten. ook moet activeren.
Er kan blijkbaar wel automatisch 1 euro afgeschreven worden, maar niet automatisch internet aangezet worden.

De toestelinstellingen stonden blijkbaar gewoon goed.

Komt het toch allemaal weer goed.
Badge +6
Beste Paulo,

Welkom op het forum!
Blij te horen dat het probleem is opgelost en dat alles werkt.
Ben al een week bezig internet in te stellen op mijn Samsung Galaxy2 al een paar keer klantenservice gebeld en nog werkt het niet,
(met uitzondering van KPN MMS) moet deze er wel bij staan bij APN want bij staat er maar eentje Mobiel Internet

Kan iemand mij helpen hiermee
Badge +8
Ben al een week bezig internet in te stellen op mijn Samsung Galaxy2 al een paar keer klantenservice gebeld en nog werkt het niet,
(met uitzondering van KPN MMS) moet deze er wel bij staan bij APN want bij staat er maar eentje Mobiel Internet

Kan iemand mij helpen hiermee


Hoi mams39,

Ik zie dat je internetoptie al een keer opnieuw aan de aansluiting is gekoppeld. De instellingen die mijn collega per email heeft gestuurd, leverden ook niks op?
Er is in ieder geval een vervangende simkaart onderweg.

Ik hoor graag van je hoe het daarmee gaat.

Groetjes,
Charlene

Reageer