.

Vraag

Ervaringen Android tablet gebruikers vs Ipad

  • 6 February 2012
  • 6 reacties
  • 1409 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Ik wil binnenkort een tablet gaan aanschaffen. Ik hoor al een tijdje goede verhalen over de Ipad, maar ik ken nog maar weinig mensen die een tablet gebruiken met het Android besturingssysteem. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze tablets. Wat zijn de voor - en nadelen.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi de leon,

Dat wifi probleem ligt inderdaad niet aan de Ipad, maar aan mijn huis adres. Al ruim 5 jaar geen eigen internet verbinding. Gebruik je 'Transfer' ook voor het overzetten van films/series van de pc naar de Ipad? Zo ja, wat voor type bestanden zet je dan over. Vaak moet je ze eerst converten.

Jailbreaken vind ik ook niet nodig. Brengt ook enige risico's met zich mee. Dat vind ik het niet waard.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb ook een iPad3. Zéér tevreden over. Apple bashers zouden het graag anders zien, maar de iPad geeft nog steeds andere tablets het nakijken.
Vervelend dat je problemen met WiFi hebt, Alex. Maar dat staat los van de iPad, neem ik aan.
Ik gebruik iTunes zelden. Belangrijkste wat ik wil verplaatsen zijn foto's en filmpjes en dat gaat prima met een app als 'Transfer'. Van iPhone naar iPad en andersom en van en naar PC. Fluitje van een cent.
Verder wil ik de hoge schermkwaliteit roemen, de lange accuduur en de prima backup via iCloud. Dat betekent zelfs na een complete restore alles exact en compleet terug zoals je het had....tot aan het kleinste instellinkje aan toe. Bijna griezelig zelfs.
'Nadeel' van IOS wordt wel gezegd, is dat je er zelf weinig aan kunt instellen (of je moet een jailbreak hebben) maar mij maakt dat weinig uit. Ik kan emailen en binnenhalen, surfen op het internet, films kijken, tv kijken, de mooiste foto bewerkingsapps gebruiken, gebruik maken van allerlei andere handige apps enz. En dat is voor mij prima zo. En daar gebruiken de meeste mensen hun tablet ook voor.
Reputatie 5
Badge +10
Heb je inmiddels een keuze gemaakt of? Ben wel benieuwd naar de afloop



Ik heb voor een Ipad gekozen. Bevalt super goed. Nadeeltje vind ik wel dat je overal Itunes voor moet gebruiken. En op dit moment heb ik een slechte tot geen wifi verbinding thuis. Ondanks 3g mogelijkheid kun je dan van een hoop handigheidjes geen gebruik maken.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Ik zelf zweer nog steeds bij WebOs. Dat blijft een prachtig OS, ondanks dat HP het heeft laten vallen. Hopelijk dat android dat voorbeeld zou kunnen volgen. Multitasking is immers op een zeer goeie wijze ingeplementeerd (wie heeft tabs nodig als multitasking zo goed werkt?).
Aka WebOs/android tot er waardige vervangen van WebOs is voor mij. Ofterwijl één met goeie multitasking, goeie intergratie van diensten als skype/google etc etc.

Android is wel lachen, maar mis nog steeds wat ik bedoel met multitasking. ICS gaat de goeie kant op, maar is het nog steeds niet...
Reputatie 3
Badge +5
Heb je inmiddels een keuze gemaakt of? Ben wel benieuwd naar de afloop

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Alex, ik heb een Asus Transformer met Honeycomb (versie 3). Bevalt goed. Vooral de prijs/kwaliteit verhouding is goed. Toen ik hem kocht was hij rond de 400 euro. Daar heb je 16 GB en oa. een NVIDIA Tegra chip voor. Het is maar net wat jij belangrijk vindt. Vrijheid,beveiliging, design etc.

Reageer