.

De Wiko Lenny 3

  • 4 December 2016
  • 12 reacties
  • 663 Bekeken

Reputatie 7
Huh?!?! Ja, echt de Wiko. Dit is een relatief nieuwe speler op de mobieltjesmarkt die met heel erg scherp geprijsde telefoons de markt probeert te betreden.

Omdat mijn schoonmoeder haar erg oude, erg kleine, gekregen Samsung smartphone het na enkele weken heeft begeven en zij wel weer gebruik wilde maken van WhatsApp was ik gevraagd of ik een telefoon kon vinden tot max EUR 100,00. Ze had geen grote wensen, behalve de maximale prijs die erg hard was. Mijn eisen waren een beetje moderne Android versie, minimaal 6.x, een beetje leuk scherm en een aangename accu duur. Ik kwam uit op de Wiko Lenny 3.

Toen mijn assistentie werd gevraagd bij de inrichting ervan had ik een zeer aangename prettige eerste kennismaking. Groot helder 5" scherm, reageert vlot op de commando's, heeft een aangename 'Swipe', Android 6.x, snelle oplaadtijd. Prima telefoon voor deze doelgroep en voor andere eerste toetreders tot de mobiele smartphone markt natuurlijk. Alhoewel de toekomst dit nog moet gaan uitwijzen natuurlijk. Omdat sowieso vanwege de GUI van de Wiko Lenny 3, waarbij ook nog eens alle Apps op het Homescreen komen te staan en hiervan niet verwijderbaar zijn en er dus geen soort van 'tray' is, zal denk ik het reeds voorziene Android 6.x niet gaan worden geüpdatet naar Android 7.x.

Maar goed een erg positieve eerste ervaring. En als iOS gebruiker heeft de GUI van de Lenny 3 overeenkomsten, omdat bij iOS ook alle Apps op de schermen komen te staan. Maar daar houdt het dan natuurlijk ook direct op. :8

12 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hee RicoK,

Ik had nog nooit van dit merk gehoord, maar de telefoontjes zien er prima uit! En inderdaad een heel mooi prijsje.

Wat leuk dat jij dit toestel al hebt gebruikt en dat 'ie zo goed bevalt! Ik heb zojuist deze review gelezen, die is ook redelijk positief.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen op het forum ervaring hebben met dit toestel.

Groetjes,
Sean
Reputatie 7
Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen ofwel hoe lang gaat ie het volhouden....

De review die jij aanhaalt was ook mijn reden om voor deze Lenny 3 te kiezen als telefoon voor mijn schoonmoeder.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi RicoK,

Wat gaaf dat jij voor een relatief onbekend toestel hebt gekozen en dat het toestel in eerste instantie erg goed bevalt. Een goede review die Sean aanhaalt inderdaad, maar jouw review is ook erg goed! Hou je ons verder op de hoogte van de bevindingen van het toestel?

Groetjes,
Caspar
Als je de kans op vastlopers en een trage processor voor lief neemt is dit inderdaad een zeer fraai telefoontje voor 100 piek.
Reputatie 7
De kans op vastlopers heb ik inderdaad voor lief genomen. Dit, omdat het een telefoon is voor een lichte gebruiker. De trage processor heb ik in ieder geval in het 'gewone' gebruik als het openen en starten van apps en het wisselen tussen de homescreens niet direct kunnen ontdekken. Afgelopen zondag had ik hem weer eventjes in mijn handen en het is gewoon een lekker apparaatje. Voor het geld dan welteverstaan he.
Dan is ie zekers niet verkeerd. En hij is voor schoonmoeders toch? 😃
Reputatie 7
En hij is voor schoonmoeders toch? :D

Yes it is
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rico,

Klinkt goed 😃 Ik heb laatst een simkaart getest met een test toetsel, en dat was ook een Wiko-telefoon. Het is zeker een leuk apparaatje! Je hebt ook helemaal geen snelle processor nodig als het gaat om zeer licht gebruik. Als ik het zo hoor, heb je een uitstekende keuze gemaakt!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
En, schoonmoeder is nog steeds tevreden! 😃 Sterker: schoonvader zou er ook maar zo een moeten kopen, want diens telefoon kan echt niet meer.... 😉
Reputatie 7
Badge +10
Yay, wat goed! 😃 Misschien dat je schoonvader er straks ook eentje wilt. Wat voor toestel heeft hij nu?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Zijn toestel is een of andere oude Samsung Galaxy met het antieke en niet meer updatebare Android 4.x.
Reputatie 5
Badge +8
Ah, dan is het inderdaad tijd voor een nieuwe Rico! Laat hem anders even dit topic lezen :P

Groetjes,
Sean

Reageer