.

Sticky

Wat vind jij van onze hulpvideos?

  • 2 December 2014
  • 49 reacties
  • 3858 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hoi allemaal,

We hebben onlangs een aantal hulpvideos op de klantenservice pagina gezet. In deze videos helpen onze eigen medewerkers je op weg. Zo legt Charlene in haar video uit hoe je je bundel wijzigt en hoe je je verbruik in de gaten kunt houden. En legt Ernst uit hoe je nummerbehoud kunt aanvragen als je wilt overstappen naar Simyo (zie filmpje hieronder) en welke kosten je kunt verwachten op je eerste factuur.

Wij zijn erg benieuwd of jij deze videos al hebt gezien, wat je ervan vindt en of er meer hulpvideos moeten komen!



1. Wat vind jij van de hulpvideos? Wat vind je goed? En wat kan beter?

2. Waar moet volgens jou nog een hulpvideo voor komen (zie poll)? Waarom heb je voor dit onderwerp gekozen?

Waar moet volgens jou nog een hulpvideo voor komen?


49 reacties

Ik zou het prettig vinden een waarschuwing te krijgen als 90 procent van mijn toegoed verbruikt is. Dit vanwege het verstoken van data achter de schermen.
Verder vind ik het nog steeds idioot dat je aan het eind van de maand zomaar je tegoed kwijt bent waarvoor je betaald hebt.
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor je reactie Ribbemoos. Je reactie past niet helemaal in dit topic. Je mag uiteraard een eigen topic openen op het forum en je vraag/suggestie plaatsen. Dat wordt ook gewaardeerd 🙂.

Heb je 1 van de hulpvideo's toevallig gezien? Zo ja, wat vind je er van?

Groetjes,

Alex
Badge +2
De video's zijn wel duidelijk. Ik zou er graag 1 willen zien over de app en wat simyo er in de toekomst nog aan wilt toevoegen.
Badge +3
Ik vind ze heel handig om informatie terug te kunnen zien. Soms zoek je of bel je en je krijgt dan zoveel informatie dat je het na het gesprek niet precies meer weet of een paar maanden of jaren later. Dan is het handig om de video's te bekijken, hoef je niet te bellen en je kunt ze in je eigen tempo bekijken. Het lijkt me handig om de vragen aan de helpdesk die veel informatie bevatten in een video te verwerken, dat scheelt telefoontjes en herhalingen en vergissingen.
Uitstekend initiatief, Groet, Bert.
Badge +2
Ik vind het geweldig wat jullie in dit forum allemaal doen, echt.
Persoonlijk vind ik dat er voor elk onderwerp wel een videootje gemaakt mag worden want al zijn sommige items ogenschijnlijk erg simpel en makkelijk te begrijpen, er is niets "n00b-proof" en niet iedereen heeft een zelfde grootte van snappertje.
Het is even iets meer werk voor de "Crew", maar er zullen altijd mensen zijn die, ook al lijkt iets heel erg simpel om zo even in te stellen, er enorm mee geholpen zijn.
"Dat is mijn oordeel en daar moeten jullie het mee doen" (zei Meester Visser  😛 🆒)
Beste Alex,

Voor mij is het forum best onoverzichtelijk. Ik ben er niet mee bekend, hoewel ik er weleens een vraag heb gesteld. Ik kon dan ook slechts 1 video vinden, die van nummerbehoud. Op zich vind ik het een zeer duidelijke videoboodschap. Niets mis mee. Maar wellicht dat de rumoerige achtergrond (op zich leuk opgezet, zo transparant een kijkje in de organisatie met de medewerkers) een beetje kan afleiden.

Misschien een video over hoe het forum werkt?

Groet,

Alex
Ik zou het ook prettig vinden wanneer je tegoed bewaard blijft. In feite zou je kunnen denken aan een saldo bundel zonder houdbaarheidsdatum. Eventueel tussendoor aanvullen, wanneer je saldo negatief dreigt te worden, zou ideaal zijn. En ik denk uniek.
Persoonlijk doe ik er niets mee. Wel denk ik dat het erg handig kan zijn voor de mensen die minder handig zijn met internet of met mobiele telefonie.

Mvg
Ik heb alleen die van Charlene voor driekwart bekeken. Helder gesproken, dat is fijn. Achtergrondgeluid zou minder mogen inderdaad en ietsje "losser".

Vooral een issue dat er teveel informatie in de video zit. De video is lang en legt veel details uit die wat mij betreft beter te lezen zijn dan uit een video te halen. Begin b.v. hier:
https://www.youtube.com/watch?v=q-KTSK-ykko#t=82

Of verbeter de interface. Zo vind ik het niet logisch dat je bij "Mijn Simyo" onder "Overzicht" je abonnement aanpast. Daar zou ik een apart tabje voor gebruiken.

Ik wil er graag dieper induiken en verder over meedenken maar niet als tientjesklant 😉
Reputatie 7
Badge +9
Als een wat ervaren gebruiker vind ik de filmpjes toch uiterst nuttig.

Het forum is op zich wel duidelijk opgebouwd, alleen plaatsen veel mensen, uit onwetendheid (niet expres) hun bijdragen in de verkeerde onderdelen, de moderatoren corrigeren dat zoveel mogelijk, maar soms glippen er toch nog doorheen. Ik vrees dat dit niet in een video is samen te vatten, dat is een veel te uitgebreid iets.
Hier is misschien een eenvoudiger oplossing voor, als een gebruiker een eerste post wil plaatsen, eerst naar een topic laten gaan waar het enigszins wordt uitgelegd.
Reputatie 5
Badge +10
Leuke en goede reacties zeg. Bedankt hiervoor. Ik denk dat Charlene, Ernst of ik graag een filmpje willen maken over het forum 🙂.

Ik wil er graag dieper induiken en verder over meedenken maar niet als tientjesklant ;)

Ik vermoed dat jij wel vaker met dit soort filmpjes aan de slag bent gegaan 😉. Ook met deze opmerkingen kunnen we wat hoor.

Hebben jullie nog meer suggesties of feedback?
Badge +1
Duidelijke video's, leuk verteld, misschien ook leuk om met een gebruiker die een probleem tegenkomt ook een filmpje te maken hoe het op te lossen dus niet alleen aangeven via forum, twitter of tel nr maar gewoon voorbeeld van de procedure met iemand.

Al zou ik eerder de eerste keer dat iemand op de site inlogt een soort turotial inbouwen die je rondleid en een knop rondleiding opnieuw starten erbij zetten.
het geeft te denken dat zelf mensen van simyo misleidende info geven in hun filmpjes.
misschien is het leuk om een filmpje te maken waarin verteld wordt dat hoe goed je je verbruik in de gaten houd via de app of mijn simyo en daar duidelijk uit blijkt dat de bundel niet is overschreden, je toch een factuur krijgt met abonnementkosten en kosten voor gebruik buiten de bundel.
ik kijk uit naar het filmpje met uitleg daarover.
Reputatie 7
Badge +9
Als je meent dat je factuur niet klopt zijn er andere topics in dit forum arno, dit topic gaat over de instructievideo's.
Ik kan niet beoordelen of jouw factuur in orde is, maar om dit topic te 'vervuilen' is niet nodig.
Hulpvideo's zelf maak ik er geen gebruik van, forum en site zijn handig en overzichtelijk.
Voor degene die minder bekend zijn met werking Simyo, zou ik op de homepage // forum ook het woord Hulpvideo's plaatsen. 
Zo zijn ze eenvoudiger te vinden.....
Verder die ene video met een "verslaggever" vindt ik een snufje humor bevatten. (Al is het geen hulpvideo)
De Hulpvideo's zijn vakkundig gemaakt met zelfs een voice over.
Een  onzichtbare "J.P. à la Lingo".... :D
Duidelijke filmpjes, wel veel informatie, maar je kunt het filmpje even op pauze zetten.
Filmpje over het forum zou ik ook handig vinden.
Tegenwoordig is het populair voor instructies een filmpje te maken i.p.v. een handleiding met tekst en een paar plaatjes. Ik denk dat het bijde nadelen heeft.

Een betere methode lijkt mij een soort van slideshow met video/audio stukjes en plaatjes + korte stukjes tekst erin en een menutje waamee je naar onderdelen kunt gaan.

Een alternatief wat al meteen kan is een serie links (hoofdstukken) te maken die verwijzen naar de specifieke delen die in het filmpje aan bod komen.

Bijvoorbeeld:

Nummerbehoud: Stap 1  (linkt naar 0 minuten en 14 seconden van youtube filmpje). Dit kun je eventueel dan ook weer gebruiken in specifieke antwoorden op vragen, faq's, handleidingen, enz.

Over het filmpje zelf: Ik vind de grafische stukjes wel mooi, maar vindt de stukjes met Ernst in beeld wat rommelig. Het achtergrondgeluid zou ik cancelen en misschien kan de achtergrond nog wat onscherper. Ernst zelf doet het verder goed. Duidelijke spraak en een goede presentatie.
Ik heb zojuist het begin bekeken van de video met Charlene over wijzigen van bundels.
Daarin zijn de oude bundels zichtbaar o.a. 1500 MB,  een beetje slordig naar mijn idee.
Bij hulpvideo met Ernst hetzelfde, maar dan heeeel erg kort.

En waar "moet" nog een video voor komen? Met name voor de gevaren van hoge kosten bij prepaid internet.
Persoonlijk zou mijn voorkeur er ook naar uitgaan om internet niet standaard te zijn ingeschakeld op Mijn Simyo.
Dat zou een verschil maken voor veel mensen, en dan vooral de 1e indruk.
Reputatie 5
Badge +11
Dat is scherp opgemerkt, Friesian. Toen de filmpjes opgenomen waren, bestonden die bundels nog.
Volgens mij is de boodschap overigens ook wel duidelijk, zo 😉
Reputatie 7
Badge +9
En ik denk dat het ook niet zo goedkoop is om deze filmpjes te (laten) maken, om bij iedere wijziging dus nieuwe opnamen te (laten) maken...... straks moeten ze dan ook de bundels in prijs verhogen en dat leidt weer tot..... juist nieuwe filmpjes 🙂
Niet persé, er kan ook een excuses filmpje gemaakt worden dat er een foutje in is geslopen. :) 
1 filmpje dus, en wat dacht je van knip en plakwerk? 🆒 

Daarom staat er ook.
een beetje slordig

Laten we het niet gaan overdrijven, ik drijf niet graag over. http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley2550.gif 
Reputatie 7
Badge +9
Excuses voor wijzigingen????? Het is namelijk geen foutje!

Knippen en plakken in professioneel videowerk, doe jij dat eventjes?????
Excuses voor wijzigingen????? Het is namelijk geen foutje!

Knippen en plakken in professioneel videowerk, doe jij dat eventjes?????

Uhhhhh, dat vertrouw ik die gast uit Suid Afrika meer toe. Je weet wel, die ene die pas een virtueel bezoekje heeft gebracht aan Simyo. :D 
Kan die meteen een bakkie meer doen met .......
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor jullie reacties Andreas, franswon, Friesian, Ans en datiswous.

Al zou ik eerder de eerste keer dat iemand op de site inlogt een soort turotial inbouwen die je rondleid en een knop rondleiding opnieuw starten erbij zetten.

Leuk idee. Dit ga ik doorgeven aan de makers van de nieuwe 'Mijn Simyo' omgeving.

Een betere methode lijkt mij een soort van slideshow met video/audio stukjes en plaatjes + korte stukjes tekst erin en een menutje waamee je naar onderdelen kunt gaan.

Een alternatief wat al meteen kan is een serie links (hoofdstukken) te maken die verwijzen naar de specifieke delen die in het filmpje aan bod komen.


Goed idee.

Ernst zelf doet het verder goed. Duidelijke spraak en een goede presentatie.


Dat zal Ernst vast leuk vinden om te lezen :)

En ik denk dat het ook niet zo goedkoop is om deze filmpjes te (laten) maken, om bij iedere wijziging dus nieuwe opnamen te (laten) maken...... straks moeten ze dan ook de bundels in prijs verhogen en dat leidt weer tot..... juist nieuwe filmpjes :)

Het klopt dat het niet goedkoop is om een filmpje te laten maken. We proberen zoveel mogelijk voor tijdloze filmpjes te kiezen. Met het wijzigen van bundels is dat iets lastiger.

Leuk om te lezen dat de reacties over de filmpjes tot nu toe positief zijn. En er is altijd ruimte voor verbetering :)

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Het is alweer even geleden dat dit topic geopend is. Ik heb ondertussen wel alle reacties doorgenomen en een conclusie opgemaakt. Ik wil iedereen bedanken voor de goede reacties.

http://i62.tinypic.com/a1ixqc.jpg

We hebben besloten om 3 nieuwe filmpjes te maken. Op basis van deze resultaten en de feedback die we via andere kanalen hebben ontvangen gaan we een filmpje maken over de volgende onderwerpen:

- Mijn Simyo (prepaid)
- Mijn Simyo (sim only)
- Internetinstellingen

Daarnaast nemen we ook de feedback mee over lengte van de filmpjes. Het is mogelijk dat het wel lange filmpjes blijven, maar dan zullen we wel gaan kijken of het mogelijk is om de filmpjes in hoofdstukjes op te delen.

Ook gaan we met deze punten aan de slag:

- achtergrond geluid/rumoerig - we gaan kijken naar een wat rustigere setting. Al willen we de opnames wel graag hier op kantoor laten plaatsvinden.
- filmpjes beter vindbaar maken - de filmpjes worden op meer plekken op de website geplaatst en ook in de e-mails welke betrekking hebben tot de onderwerpen.

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie reacties. Zodra de filmpjes ook echt af zijn of de opnames beginnen, zal ik het hier laten weten.

Groetjes,

Alex

Reageer