Hallo allemaal,
In het verleden hebben we gehoord dat niet duidelijk is hoe het nou zit met de vertraging in het verwerken van de verbruiksgegevens. Ook de uitleg die op Mijn Simyo staat is weleens onderwerp geweest van opbouwende kritiek.
Zoals je misschien weet is Mijn Simyo onderwerp van een grote verbouwing. We willen het nóg klantgerichter maken en nóg duidelijker en overzichtelijker maken.
Als 'sneak preview' laten we alvast zien wat onze ideeën zijn over het 'laatst gemeten verbruik'.
Ter illustratie: de bovenste afbeelding is zoals het op dit moment wordt weergegeven op Mijn Simyo
Hieronder zie je hoe het weergegeven gaat worden. Op de overzichtspagina klik je door naar de pagina van je bel- of internetbundel.
Op je bundelpagina zie je in een mooie visuele weergave hoe het er voor staat met je bundel en daaronder 3 'tiles' die er zo uit zien:
(De aantallen en data zijn fictief)
Klik je vervolgens op "Laatst gemeten verbruik", dan schuift onderstaand beeld van rechts naar links over de pagina.
Vinden jullie dit een verbetering? Of juist niet? En dan; waarom niet? Laat maar horen!
Bladzijde 1 / 1
[quote]
(De aantallen en data zijn fictief)
Dit vindt ik zeer duidelijk, ook een verbetering. (2-opmerkingen-in-1)
Alleen zou mijn voorkeur uitgaan naar nog 214 tegoed over van 1250 min/smsÂ
Bedoel je dat het blauwe veld in zijn geheel over de pagina schuift van rechts naar links over de pagina?
Onder voorbehoud heb ik hier mijn bedenkingen bij, (zou oranje verwacht hebben, maar daar doel ik niet op.)
De oude grafiek met daarboven de cijfers zou ik behouden.
De vernieuwing met het blauwe veld lijkt me minder duidelijk dan de oude grafiek.
Nou dat was het mijnerzijds.
Groet,
Friesian.
(De aantallen en data zijn fictief)
Dit vindt ik zeer duidelijk, ook een verbetering. (2-opmerkingen-in-1)
Alleen zou mijn voorkeur uitgaan naar nog 214 tegoed over van 1250 min/smsÂ
Klik je vervolgens op "Laatst gemeten verbruik", dan schuift onderstaand beeld van rechts naar links over de pagina.
Bedoel je dat het blauwe veld in zijn geheel over de pagina schuift van rechts naar links over de pagina?
Onder voorbehoud heb ik hier mijn bedenkingen bij, (zou oranje verwacht hebben, maar daar doel ik niet op.)
De oude grafiek met daarboven de cijfers zou ik behouden.
De vernieuwing met het blauwe veld lijkt me minder duidelijk dan de oude grafiek.
Vinden jullie dit een verbetering? Of juist niet? En dan; waarom niet? Laat maar horen!
Nou dat was het mijnerzijds.
Groet,
Friesian.
Natuurlijk maken de grote cijfers wel duidelijk wat je nog over hebt, ze springen er uit, om het zo te zeggen.
In de nieuwe sneak-preview laat je vallen dat de SMS-notificatie wel real-time is... Lijk mij wel noodzakelijk om dat te blijven vermelden.
Dank u voor de feedback, gentlemen!
Ik geef het door :)
Dat van het blauwe stuk vraag ik na, Friesian.
Ik geef het door :)
Dat van het blauwe stuk vraag ik na, Friesian.
Het ziet er goed uit. Word dit uiteindlijk ook in de app verwerkt. Ik vraag dit omdat ik vooral de app gebruik om te kijken of ik nog te goed heb. Ik kom niet zo heel vaak meer op de site sinds ik de app heb.
Dank je darkhunta. Vooralsnog hebben de veranderingen in Mijn Simyo geen invloed op de werking, design of de teksten van de app. De nieuwe versie van de app is zeer binnenkort te downloaden, maar staat los van de Mijn Simyo omgeving. Je kunt nog altijd je verbruik via de app in de gaten blijven houden. De beweging dat je minder vaak inlogt op Mijn Simyo en vaker de app gebruikt is een goede en ook logisch 🙂.
Groetjes,
Alex
Groetjes,
Alex
De zin 'Het laatst geregistreerd verbruik' snap ik, maar ik kan ook begrijpen dat voor velen dit niet heel duidelijk is.Â
Waar bij mij in het verleden ook het probleem zat is dat 'laatst gemeten verbruik' datum ent tijd (zoals het ook in de iOS app wordt genoemd) niet veranderd als er niet verbruikt is oftewel er niet gebeld/sms/internet is verbruikt.Â
Je zou verwachten dat de datum/tijd wijzigd naar de laatst gecheckte datum/tijd en zodoende dan ook de actuele informatie toont ook al is er niet recent gebeld/sms/internet verbruikt.Â
De marge bij 'gemiddeld bijgewerkt tot' is nogal ruim van een paar uren naar 33 dagen! Is die aantal dagen echt mogelijk? Ik zou alleen de tijd weergeven dat het in 99% van de gevallen is dus in uren.Â
Het zou mooi zijn als dit t.z.t niet alleen in de website is doorgevoerd, maar ook bij een toekomstige app update.
Waar bij mij in het verleden ook het probleem zat is dat 'laatst gemeten verbruik' datum ent tijd (zoals het ook in de iOS app wordt genoemd) niet veranderd als er niet verbruikt is oftewel er niet gebeld/sms/internet is verbruikt.Â
Je zou verwachten dat de datum/tijd wijzigd naar de laatst gecheckte datum/tijd en zodoende dan ook de actuele informatie toont ook al is er niet recent gebeld/sms/internet verbruikt.Â
De marge bij 'gemiddeld bijgewerkt tot' is nogal ruim van een paar uren naar 33 dagen! Is die aantal dagen echt mogelijk? Ik zou alleen de tijd weergeven dat het in 99% van de gevallen is dus in uren.Â
Het zou mooi zijn als dit t.z.t niet alleen in de website is doorgevoerd, maar ook bij een toekomstige app update.
De systemen van Simyo krijgen van het netwerk van KPN enkel te horen, dat jij om xx:xx:xx x minuten hebt gebeld/een sms stuurde/x KB verbruikte. De systemen van Simyo luisteren alleen naar KPN's netwerk en verwerken die gegevens. Het is niet zo dat de systemen van simyo opvragen: Wanneer en wat heeft 06xxxxxxxx verbruikt?
Hierdoor weet Simyo alleen wanneer jouw laatste SMS/KB is verstuurd. Mijn verbruik minuten/SMS is voor het laatst op 17-01-2015 bijgewerkt, omdat dat ook daadwerkelijk mijn laatste verbruik was. Sindsdien hebben de systemen van Simyo niet meer doorgekregen van het KPN netwerk, dat ik heb gebeld. Dat klopt, dat heb ik ook niet! (Misschien wel aardig als bij het ingaan van een nieuwe maand, dat deze datum ook even bijgewerkt wordt)
Hi pacorob (welkom terug :)) en Groentjuh,
pacorob, Groentjuh legt het uit zoals het inderdaad zit. Het is dus niet iets dat we kunnen veranderen.
pacorob, Groentjuh legt het uit zoals het inderdaad zit. Het is dus niet iets dat we kunnen veranderen.
Dank Groentjuh en Ernst voor jullie reactie. Het is inmiddels al enige tijd helder echter ik snap ook dat het voor veel mensen niet helder is.Â
Jammer dat dit technisch niet mogelijk is aan te passen.Â
Het lijkt me wel dat 'bijgewerkt tot' bij sms/bel en internet juist bij veel mensen voor verwarring kan zorgen.
Daarmee denk men dat bijv. zoals in mijn geval de resterende belminuten/sms van twee dagen geleden is en dus niet actueel (ik weet dat dit wel zo is).Â
Niet iedereen zal op de info knop drukken en 'Het laatst geregistreerde gebruikt zie je hier staan' lezen.Â
Overigens zoals ik eerder al eens heb benoemt zou een voorbeeld hierbij niet misstaan.Â
Jammer dat dit technisch niet mogelijk is aan te passen.Â
Het lijkt me wel dat 'bijgewerkt tot' bij sms/bel en internet juist bij veel mensen voor verwarring kan zorgen.
Daarmee denk men dat bijv. zoals in mijn geval de resterende belminuten/sms van twee dagen geleden is en dus niet actueel (ik weet dat dit wel zo is).Â
Niet iedereen zal op de info knop drukken en 'Het laatst geregistreerde gebruikt zie je hier staan' lezen.Â
Overigens zoals ik eerder al eens heb benoemt zou een voorbeeld hierbij niet misstaan.Â
Dat van het blauwe stuk vraag ik na, Friesian.
Hoe zit het met jouw feedback, Ernst?Â
Goed dat je het nog even aanstipt, Friesian.
De afgebeelde pagina schuift in zijn geheel van rechts naar links over de pagina. 1 van de huiskleuren is deze blauwe tint en werd als 'easier for the eyes' bevonden.
pacorob, ik begrijp je punt en ga er in zeker mate ook in mee. Alleen blijft het zo dat dit niet aangepast kan worden.
Gelukkig krijgen we hier ook relatief weinig vragen over en is het makkelijk uit te leggen.
Is ook maar goed ook dat ze de overzicht herbouwen.
Ik heb tegenwoordig op de overzicht pagina onder mijn kosten een negatief buiten de bundel bedrag staan...
Zo ziet dat er dan uit:
Ik heb tegenwoordig op de overzicht pagina onder mijn kosten een negatief buiten de bundel bedrag staan...
Zo ziet dat er dan uit:
Hi groentjuh,
Ja, inderdaad... Daar klopt iets niet helemaal.
Het is ook al gemeld, maar ik weet niet hoelang het duurt voor dit gerepareerd is.
Ja, inderdaad... Daar klopt iets niet helemaal.
Het is ook al gemeld, maar ik weet niet hoelang het duurt voor dit gerepareerd is.
Hoi,
Kan ik mezelf ergens aanmelden als tester en/of de beta versie van de Mijn Simyo app voor Android? ;)
Bedankt!
Kan ik mezelf ergens aanmelden als tester en/of de beta versie van de Mijn Simyo app voor Android? ;)
Bedankt!
Hoi dcs88,
Bedankt dat je je alvast aanbiedt. Echter dit is het voorbeeld van de online Mijn Simyo 😉. Met de app gaan we pas later dit jaar aan de slag.
Groetjes, Tiury
Bedankt dat je je alvast aanbiedt. Echter dit is het voorbeeld van de online Mijn Simyo 😉. Met de app gaan we pas later dit jaar aan de slag.
Groetjes, Tiury
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.