Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Sneak preview nieuwe Mijn Simyo 'laatst gemeten verbruik'

  • 18 november 2014
  • 16 reacties
  • 1962 Bekeken

Reputatie 5
Badge +11
  • Oud-moderator
  • 6296 reacties
Hallo allemaal,

In het verleden hebben we gehoord dat niet duidelijk is hoe het nou zit met de vertraging in het verwerken van de verbruiksgegevens. Ook de uitleg die op Mijn Simyo staat is weleens onderwerp geweest van opbouwende kritiek.

Zoals je misschien weet is Mijn Simyo onderwerp van een grote verbouwing. We willen het nóg klantgerichter maken en nóg duidelijker en overzichtelijker maken.

Als 'sneak preview' laten we alvast zien wat onze ideeën zijn over het 'laatst gemeten verbruik'.

Ter illustratie: de bovenste afbeelding is zoals het op dit moment wordt weergegeven op Mijn Simyo



Hieronder zie je hoe het weergegeven gaat worden. Op de overzichtspagina klik je door naar de pagina van je bel- of internetbundel.
Op je bundelpagina zie je in een mooie visuele weergave hoe het er voor staat met je bundel en daaronder 3 'tiles' die er zo uit zien:


(De aantallen en data zijn fictief)

Klik je vervolgens op "Laatst gemeten verbruik", dan schuift onderstaand beeld van rechts naar links over de pagina.



Vinden jullie dit een verbetering? Of juist niet? En dan; waarom niet? Laat maar horen!

16 reacties

[quote]


(De aantallen en data zijn fictief)

Dit vindt ik zeer duidelijk, ook een verbetering. (2-opmerkingen-in-1)
Alleen zou mijn voorkeur uitgaan naar nog 214 tegoed over van 1250 min/sms 


Klik je vervolgens op "Laatst gemeten verbruik", dan schuift onderstaand beeld van rechts naar links over de pagina.




Bedoel je dat het blauwe veld in zijn geheel over de pagina schuift van rechts naar links over de pagina?
Onder voorbehoud heb ik hier mijn bedenkingen bij, (zou oranje verwacht hebben, maar daar doel ik niet op.)

De oude grafiek met daarboven de cijfers zou ik behouden.
De vernieuwing met het blauwe veld lijkt me minder duidelijk dan de oude grafiek.
Vinden jullie dit een verbetering? Of juist niet? En dan; waarom niet? Laat maar horen!

Nou dat was het mijnerzijds.

Groet,
Friesian.🆒
Natuurlijk maken de grote cijfers wel duidelijk wat je nog over hebt, ze springen er uit, om het zo te zeggen.
Reputatie 7
Badge +9
In de nieuwe sneak-preview laat je vallen dat de SMS-notificatie wel real-time is... Lijk mij wel noodzakelijk om dat te blijven vermelden.
Reputatie 5
Badge +11
Dank u voor de feedback, gentlemen!
Ik geef het door :)

Dat van het blauwe stuk vraag ik na, Friesian.
Badge +2
Het ziet er goed uit. Word dit uiteindlijk ook in de app verwerkt. Ik vraag dit omdat ik vooral de app gebruik om te kijken of ik nog te goed heb. Ik kom niet zo heel vaak meer op de site sinds ik de app heb.
Reputatie 5
Badge +10
Dank je darkhunta. Vooralsnog hebben de veranderingen in Mijn Simyo geen invloed op de werking, design of de teksten van de app. De nieuwe versie van de app is zeer binnenkort te downloaden, maar staat los van de Mijn Simyo omgeving. Je kunt nog altijd je verbruik via de app in de gaten blijven houden. De beweging dat je minder vaak inlogt op Mijn Simyo en vaker de app gebruikt is een goede en ook logisch 🙂.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +1
De zin 'Het laatst geregistreerd verbruik' snap ik, maar ik kan ook begrijpen dat voor velen dit niet heel duidelijk is. 
Waar bij mij in het verleden ook het probleem zat is dat 'laatst gemeten verbruik' datum ent tijd (zoals het ook in de iOS app wordt genoemd) niet veranderd als er niet verbruikt is oftewel er niet gebeld/sms/internet is verbruikt

Je zou verwachten dat de datum/tijd wijzigd naar de laatst gecheckte datum/tijd en zodoende dan ook de actuele informatie toont ook al is er niet recent gebeld/sms/internet verbruikt. 

De marge bij 'gemiddeld bijgewerkt tot' is nogal ruim van een paar uren naar 33 dagen! Is die aantal dagen echt mogelijk? Ik zou alleen de tijd weergeven dat het in 99% van de gevallen is dus in uren. 

Het zou mooi zijn als dit t.z.t niet alleen in de website is doorgevoerd, maar ook bij een toekomstige app update.
Reputatie 7
Badge +9
Je zou verwachten dat de datum/tijd wijzigd naar de laatst gecheckte datum/tijd en zodoende dan ook de actuele informatie toont ook al is er niet recent gebeld/sms/internet verbruikt.
De systemen van Simyo krijgen van het netwerk van KPN enkel te horen, dat jij om xx:xx:xx x minuten hebt gebeld/een sms stuurde/x KB verbruikte. De systemen van Simyo luisteren alleen naar KPN's netwerk en verwerken die gegevens. Het is niet zo dat de systemen van simyo opvragen: Wanneer en wat heeft 06xxxxxxxx verbruikt?

Hierdoor weet Simyo alleen wanneer jouw laatste SMS/KB is verstuurd. Mijn verbruik minuten/SMS is voor het laatst op 17-01-2015 bijgewerkt, omdat dat ook daadwerkelijk mijn laatste verbruik was. Sindsdien hebben de systemen van Simyo niet meer doorgekregen van het KPN netwerk, dat ik heb gebeld. Dat klopt, dat heb ik ook niet! (Misschien wel aardig als bij het ingaan van een nieuwe maand, dat deze datum ook even bijgewerkt wordt)
Reputatie 5
Badge +11
Hi pacorob (welkom terug :)) en Groentjuh,

pacorob, Groentjuh legt het uit zoals het inderdaad zit. Het is dus niet iets dat we kunnen veranderen.
Reputatie 1
Badge +1
Dank Groentjuh en Ernst voor jullie reactie. Het is inmiddels al enige tijd helder echter ik snap ook dat het voor veel mensen niet helder is. 
Jammer dat dit technisch niet mogelijk is aan te passen. 

Het lijkt me wel dat 'bijgewerkt tot' bij sms/bel en internet juist bij veel mensen voor verwarring kan zorgen.
Daarmee denk men dat bijv. zoals in mijn geval de resterende belminuten/sms van twee dagen geleden is en dus niet actueel (ik weet dat dit wel zo is). 

Niet iedereen zal op de info knop drukken en 'Het laatst geregistreerde gebruikt zie je hier staan' lezen. 
Overigens zoals ik eerder al eens heb benoemt zou een voorbeeld hierbij niet misstaan. 
Dank u voor de feedback, gentlemen!

Dat van het blauwe stuk vraag ik na, Friesian.

Hoe zit het met jouw feedback, Ernst? 😕🆒
Reputatie 5
Badge +11
Hoe zit het met jouw feedback, Ernst? 😕🆒

Goed dat je het nog even aanstipt, Friesian.
De afgebeelde pagina schuift in zijn geheel van rechts naar links over de pagina. 1 van de huiskleuren is deze blauwe tint en werd als 'easier for the eyes' bevonden.

pacorob, ik begrijp je punt en ga er in zeker mate ook in mee. Alleen blijft het zo dat dit niet aangepast kan worden.
Gelukkig krijgen we hier ook relatief weinig vragen over en is het makkelijk uit te leggen.
Reputatie 7
Badge +9
Is ook maar goed ook dat ze de overzicht herbouwen.
Ik heb tegenwoordig op de overzicht pagina onder mijn kosten een negatief buiten de bundel bedrag staan...

Zo ziet dat er dan uit:

Reputatie 5
Badge +11
Hi groentjuh,
Ja, inderdaad... Daar klopt iets niet helemaal.
Het is ook al gemeld, maar ik weet niet hoelang het duurt voor dit gerepareerd is.
Badge +1
Hoi,

Kan ik mezelf ergens aanmelden als tester en/of de beta versie van de Mijn Simyo app voor Android? ;)

Bedankt!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi dcs88,

Bedankt dat je je alvast aanbiedt. Echter dit is het voorbeeld van de online Mijn Simyo 😉. Met de app gaan we pas later dit jaar aan de slag.

Groetjes, Tiury

Reageer