.

Sticky

Internet voor prepaid. Wat moet Simyo doen om dit beter en makkelijker te maken?

  • 27 January 2015
  • 60 reacties
  • 3797 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Steeds meer klanten die een prepaid simkaart hebben maken gebruik van internet. Uit de gesprekken met klanten blijkt dat er meer behoefte is aan internetbundels voor prepaid. Maar de huidige prepaid internetbundels mogen aantrekkelijker. Momenteel biedt Simyo 3 verschillende prepaid internetbundels aan:

• Een Dagbundel waarbij je één dag voor 20 MB kunt internetten voor €1,-
• Een Maandbundel waarbij je één maand voor 100 MB kunt internetten voor €4,-
• Een Maand XL bundel waarbij je één maand voor 250 MB kunt internetten voor €7,-

We zijn bij Simyo aan het kijken hoe we deze internetbundels kunnen verbeteren/vernieuwen. We zijn dan ook erg benieuwd naar jouw mening. Wat zou Simyo volgens jou moeten doen om mobiel internet voor prepaid beter én makkelijker te maken?

Vragen

1. Maak jij gebruik / heb je weleens gebruik gemaakt van één van onze internetbundels? Waarom wel/niet?

2. Wat zou Simyo volgens jou moeten doen om mobiel internet voor prepaid klanten beter én makkelijker te maken (zie poll)? Waarom?

Hoe kan Simyo internet voor prepaid beter/makkelijker maken?


60 reacties

Bellen, sms'sen en internet vanuit je prepaid tegoed, ook in het buitenland (internet). Voor de vakantie, maar ook handig als je vlak aan de grens woont zoals ik.
Maar ja, misschien voor de toekomst.
Badge +1
Top! Ik hoop spoedig mooie aanpassingen terug te zien op de fronten waar het meest over gereageerd is.
En bedankt voor de leuke prijs! 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Alle reacties zijn inmiddels doorgenomen. Daaruit is de volgende conclusie gekomen.

http://i62.tinypic.com/2mov76v.jpg

Zoals je kunt aflezen is er het meest gekozen voor de optie 'Anders, namelijk'. Andere populaire opties waren 'Niet meer wachten tot de 30 dagen voorbij zijn voordat je een nieuwe bundel mag kopen' en 'Internet stopt automatisch als de bundel op is'.

Wat leuk was om te lezen is dat de optie 'Anders, namelijk' heel goed werd toegelicht door jullie. Dit zag ik het meest terug:

- data moet langer beschikbaar blijven
- ruimere internetbundels
- meer inzicht in internetverbruik

De uitkomsten zijn hier intern besproken. We hebben besloten om ons de komende tijd te gaan richten op meer flexibiliteit, controle en eventueel grotere databundels als het om internet voor prepaid gaat.

Hierbij zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan het sneller kunnen activeren van een nieuwe internetbundel (dus niet wachten tot je 30 dagen voorbij zijn) en het verbruik via Mijn Simyo en de Mijn Simyo app inzichtelijker maken.

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de reacties 🙂. Ik zag bijvoorbeeld ook dat degene die geen internetbundel hebben toch de moeite hebben genomen om hier hun mening achter te laten. Ook dat is erg waardevol.

Tot slot. De winnaars van 10 euro beltegoed. Peer60, Joen, H@RM, Vries1 en thomasv. Het beltegoed wordt uiterlijk eind deze week aan jullie tegoed toegevoegd.

Groetjes,

Alex
ik gebruik (nog) geen internet op mijn telefoon, persoonlijk lijkt mij optie 2 de beste(als ik zou moeten kiezen),
maar waarom kiezen...
waarom niet alle 3 de mogelijkheden aanbieden...
OF
net zoals bij bellen de mogelijkheid dat je alleen betaald voor het gebruik, dat zou natuurlijk ideaal zijn!

vrijheid blijheid nietwaar, daarom gebruik ik nu Simyo...
Succes!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Ik heb alle reacties inmiddels goed gelezen. Er staan een aantal reacties tussen waar voor mij verrassende en goede informatie in staat. Dat is erg leuk om te zien. Ik zal volgende week een samenvatting plaatsen van alle reacties. Ook zal ik dan aangeven welke 5 forumleden ik blij mag maken met 10 euro beltegoed :D

Groetjes,

Alex
Vraag 1. Geen gebruik gemaakt omdat de informatie mij ontbreekt over duur en prijzen


Wie zoekt die vind ;)

https://www.simyo.nl/prepaid
Vraag 2. Internet voor de keren dat ik in nederland ben zou wel prettig zijn. € 4 maar dan voor 30 dagen klinkt goed
Vraag 1. Geen gebruik gemaakt omdat de informatie mij ontbreekt over duur en prijzen
Biedt een internetbundel die ook in het buitenland kan worden gebruikt, uiteraard met een tarief dat concurrerend is met een ter plekke gekochte prepaid simkaart (dus binnen de EU voor ca 15 euro voor 1GB met een geldigheidsduur van een maand). Iedereen met prepaid Simyo (dus zonder internet in het buitenland) die binnen de EU op vakantie gaat koopt hem!
Ik gebruik geen prepaid internet in Nederland, de kosten zijn veel te hoog.
In het buitenland koop ik een prepaid simkaart in het betreffende land, de kosten bedragen in de meeste (EU-) landen ca. 15 euro voor 1GB. Geldig gedurende ca. 1 maand. Wanneer ik dit via Simyo ook voor elkaar kon krijgen zou ik dit bij elke vakantie direct doen.
Ik gebruik de prepaid voor incidenteel en regelmatig voor het buitenland. Dan is het fijn als internet precies hetzelfde werkt als prepaid bellen: prepaid inkopen (liefst bellen/SMS/internet uit zelfde bedrag dat je hebt opgeladen). En op is op tot je weer opnieuw oplaad. En graag een berichtje als het bijna op is en een goed overzicht van de kosten op de site. Zo hou je de kosten in de hand.
Vraag 1. Maak jij gebruik / heb je weleens gebruik gemaakt van één van onze internetbundels? Waarom wel/niet?

Zelf maak ik geen gebruik van een Internet-bundel, wel incidenteel van de Internet toegang die Simyo bied. De reden hiervoor is simpel, ik gebruik het zakelijk en ben veelal op kantoor waar de Wifi het prima doet. Onderweg wil ik nog wel eens een email checken of een app verzenden, dan zet ik de dataverbinding aan en kan alsnog gebruik maken. Al met al gebruik ik tussen de 0 en 4MB gemiddeld per maand. Incidenteel download ik wel een een gebruiksaanwijzing of iets dergelijks al er bij een klant een storing is. Dit is echter zelden en maximaal een 10MB, te weinig voor een bundel.


Vraag 2. Wat zou Simyo volgens jou moeten doen om mobiel internet voor prepaid klanten beter én makkelijker te maken (zie poll)? Waarom?

Van de poll lijkt mij de beste uitbreiding het on-line kopen via de app, ook als de bundel al op is. Daarnaast is het pas mogen kopen van een bundel als de maand om is te zot voor woorden. Dat zou een reden te zijn om te zoeken naar een alternatief.
[quote]Steeds meer klanten die een prepaid simkaart hebben maken gebruik van internet. Uit de gesprekken met klanten blijkt dat er meer behoefte is aan internetbundels voor prepaid. Maar de huidige prepaid internetbundels mogen aantrekkelijker. Momenteel biedt Simyo 3 verschillende prepaid internetbundels aan:

• Een Dagbundel waarbij je één dag voor 20 MB kunt internetten voor €1,-
• Een Maandbundel waarbij je één maand voor 100 MB kunt internetten voor €4,-
• Een Maand XL bundel waarbij je één maand voor 250 MB kunt internetten voor €7,-

We zijn bij Simyo aan het kijken hoe we deze internetbundels kunnen verbeteren/vernieuwen. We zijn dan ook erg benieuwd naar jouw mening. Wat zou Simyo volgens jou moeten doen om mobiel internet voor prepaid beter én makkelijker te maken?

Vragen

1. Maak jij gebruik / heb je weleens gebruik gemaakt van één van onze internetbundels? Waarom wel/niet?

Ik bevind me vaak in het buitenland aan daar is de internet bundel niet geldig....Ik zou graag willen dat ik ook in het buitenland internet kan gebruiken

2. Wat zou Simyo volgens jou moeten doen om mobiel internet voor prepaid klanten beter én makkelijker te maken (zie poll)? Waarom?

De internet service zou automatisch moeten verlengen met een waarschuwing voor de klant dat het bijna op is en dus verlengt wordt. Zodat je de kosten in de gaten kan houden en niet bang hoeft te zijn dat je zonder dat je er erg in hebt een heleboel aan internet aan het uitegven bent
Ik ben helemaal tevreden over simyo. Ze zijn goedkoop, goede service, en helpen je vrijwel direct als je iets niet weet/begrijpt. Toppie!!
voor prepaid is er momenteel geen prepaid internet. bij bel en sms wordt van het prepaid bedrag geld afgeschreven. bij prepaid internet betaal je op het moment, net zoals bij een abonnement , voor een vooraf bepaalde termijn om internet te gebruiken.

twee interessante toevoegingen op het huidige beleid:

1) prepaid internet met een duidelijk tarrief. wat eventueel naast het bel/sms bedrag kan staan.

2) veel internet wordt door mij en waarschijnlijk anderen gebruikt om af en toe onderdelen zoals de email controleren wat weinig mb gebruikt. het lastige tov het huidige pakket is dat dit vaak niet vooraf te berekenen is en dus ter plekke opeens internet nodig is.(er moet zelfs via internet aangemeld worden om een bundel te activeren) Hierop aansluitend zal een jaar tarief een voordelige uitkomst zijn. bijv. 5 euro voor 10 mb die een jaar bruikbaar is. Dit zal een uitkomst bieden om gemakkelijker de emails te checken.

een beveiliging in de vorm van een waarschuwings sms wanneer het limiet wordt bereikt is hierbij misschien gewenst(wanneer iemand perongeluk een filmpje kijkt bij deze bundel)
Vragen

1. Maak jij gebruik / heb je weleens gebruik gemaakt van één van onze internetbundels? Waarom wel/niet?

Antw. Nee. Ondat Simyo dit onmogelijk maakt. 😞 Je moet nl. van te voren online je dagbundel aanzetten, maar gezien ik weet niet van te voren weet wanneer ik internet nodig zal hebben, kan ik het niet van te voren aanzetten. En wanneer je wel internet nodig hebt, kun je het niet via SMS aanzetten.

2. Wat zou Simyo volgens jou moeten doen om mobiel internet voor prepaid klanten beter én makkelijker te maken (zie poll)? Waarom?

Antw. Simyo moet het mogelijk moeten maken dat je dmv een SMS een dagbundel aan of uit kunt zetten.
Zoals het nu is, moet je eerst naar een internet gelegenheid om daar via internet je internet bundel aan te zetten. Maar dan zit je al in een internet gelegenheid, dus dan kan je daar al internetten, en heb je je intenet dagbundel niet meer nodig, omdat je dan al achter een internetscherm zit.
Quote
Leuk dat je reageert in dit topic. Wat voor telefoon gebruik je precies. We hebben alweer een tijdje terug voor zowel Android als iOS een app voor prepaid ontwikkelt.

- iOS versie
- Android versie

Is de app ook geschikt voor jouw telefoon?

Ik dacht dat de app alleen voor abonnementen beschikbaar was, Inmiddels geinstalleerd en werkt na behoren.
Ik zou dit als Simyo nog middels een nieuwsbrief  meer kenbaar maken.
Op dit moment is het bij Simyo zo dat beltegoed onbeperkt geldig is bij 1 uitgaand gesprek of sms per 6 maanden.
Naar mijn mening zou ook datagebruik hier toegevoegd kunnen worden als extra optie.
Iets wat al gebeurt bij meer providers.
Heb bundels wel eens gebruikt, maar Telfort werkt makkelijker met goede overzichten waar je uit kan kiezen. Gebruik nu incidenteel - vooral indien veel onderweg zonder wifi - KPN dagbundel 100Mb voor 1€, speciaal prepaid kaart voor genomen. Neem in buitenland bij langer verblijf lokale prepaid kaart, kom dan vaak eenvoudiger en véél goedkopere tarieven en bundels tegen. Dat je bij het einde van je bundel zonder waarschuwing in waanzinnig overdreven kosten terecht komt zou verboden moeten worden. Wachten jullie daarmee tot Economische Zaken of EU ingrijpt? Stom. Intussen ben ik weg bij jullie.
Steeds meer klanten die een prepaid simkaart hebben maken gebruik van internet. Uit de gesprekken met klanten blijkt dat er meer behoefte is aan internetbundels voor prepaid. Maar de huidige prepaid internetbundels mogen aantrekkelijker. Momenteel biedt Simyo 3 verschillende prepaid internetbundels aan:

• Een Dagbundel waarbij je één dag voor 20 MB kunt internetten voor €1,-
• Een Maandbundel waarbij je één maand voor 100 MB kunt internetten voor €4,-
• Een Maand XL bundel waarbij je één maand voor 250 MB kunt internetten voor €7,-

We zijn bij Simyo aan het kijken hoe we deze internetbundels kunnen verbeteren/vernieuwen. We zijn dan ook erg benieuwd naar jouw mening. Wat zou Simyo volgens jou moeten doen om mobiel internet voor prepaid beter én makkelijker te maken?

Vragen

1. Maak jij gebruik / heb je weleens gebruik gemaakt van één van onze internetbundels? Waarom wel/niet? jazeker vindt het ideaal en overal bereik

2. Wat zou Simyo volgens jou moeten doen om mobiel internet voor prepaid klanten beter én makkelijker te maken (zie poll)? Waarom?
Ik hou teveel mb over in een maandbundel en zou het mooier vinder als er kleinere bundels komen of dat je je mb gewoon kunt opmaken
Ik maak al een tijdje gebruik van de prepaid maandbundel wat ik jammer vindt is dat ik van de 100mb altijd meer dan de helft overhoud en het zou fijn zijn als je bv 2 euro voor 50mb per maand kunt doen of dat je bundel van 100mb 2 maanden geldig is Of dat je voor mensen die net als ik eigenlijk alleen voor wats app gebruiken een kleinere maandbundel kunt doen.Verder heb ik al 8 jaar een prepaid van simyo nooi klachten gehad overal berijk
Het zou wel handig zijn als er een internetbundel is om voor één dag onbeperkt te internetten. Dit zou dingen als overal skypen of andere dingen die anders te veel mb's verbuiken mogelijk maken zonder er te veel voor te betalen.
Reputatie 5
Badge +10
Leuk om weer wat nieuwe en goede reacties te lezen. Ik weet zeker dat we er wat mee kunnen.


- Per ongeluk "buiten je bundel" internetten kost 1 euro per MB Dit soort prijzen slaat helemaal nergens op, staan in geen verhouding en weerhouden mij ervan mobiel internet "aan" te zetten.


ik heb de meningen van andere gebruikers gelezen en heb er weinig aan toe te voegen.
Dat jullie geld moeten verdienen om de service te kunnen bieden is prima en dat het personeel een goed salaris heeft is ook goed.
Echter, geef inderdaad een tegoed dat meegaat tot het op is en bereken redelijke/normale kosten.
Aan de gebruiker de taak om binnen de gemaakte afspraak te blijven.


Ik kan me voorstellen dat het nog niet voor iedere prepaid gebruiker bekend is, maar we hebben het 'pay as you go' tarief voor internet een tijdje geleden verlaagd. Voorheen was het 'pay as you go tarief' € 1,-. O.a. doordat internet steeds vaker wordt verbruikt, hebben we een tijd geleden besloten het 'pay as you go' tarief te verlagen naar € 0,15.


Zou overigens ook wel fraai zijn als ik m'n beltegoed en datategoed kon checken met een app.
Snap niet waarom ik hiervoor moet inloggen op de site.


Leuk dat je reageert in dit topic. Wat voor telefoon gebruik je precies. We hebben alweer een tijdje terug voor zowel Android als iOS een app voor prepaid ontwikkelt.

- iOS versie
- Android versie

Is de app ook geschikt voor jouw telefoon?

Groetjes,

Alex
Reputatie 3
Badge +9
Ik denk dat als eerste het belangrijkste is dat je internet stopt als je internetbundel verbruikt is.
Ten tweede moet je je overgebleven data mee kunnen nemen naar de volgende maand. Je hebt er immers voor betaald. Blijft een rare wereld telecom 😕
Zoals al eerder opgemerkt, kan het niet meer waar zijn, dat een internetverbinding gezien wordt als een gesprek, dat zogenaamd afgemaakt  dient te worden.
Ik ben er helaas ook een keer ingetuind, dat m'n internet pagina's per abuis open bleven staan, en het gehele datategoed opslurpte, tot zelf een negatief saldo aan toe.
Gelukkig had simyo een goede coulance regeling, en kon dit herstellen. mijn dank nogmaals.
Maar feit blijft wel dat ik dit steeds (online) moet controleren, om niet opnieuw voor ongemakkelijke mailtjes te staan.
Conclusie is dus datategoed op , verbinding verbreken, of naar een lagere snelheid, zoals andere providers doen.

Zou overigens ook wel fraai zijn als ik m'n beltegoed en datategoed kon checken met een app.
Snap niet waarom ik hiervoor moet inloggen op de site.

Reageer