.

Sticky

Internet voor prepaid. Wat moet Simyo doen om dit beter en makkelijker te maken?

  • 27 January 2015
  • 60 reacties
  • 3797 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Steeds meer klanten die een prepaid simkaart hebben maken gebruik van internet. Uit de gesprekken met klanten blijkt dat er meer behoefte is aan internetbundels voor prepaid. Maar de huidige prepaid internetbundels mogen aantrekkelijker. Momenteel biedt Simyo 3 verschillende prepaid internetbundels aan:

• Een Dagbundel waarbij je één dag voor 20 MB kunt internetten voor €1,-
• Een Maandbundel waarbij je één maand voor 100 MB kunt internetten voor €4,-
• Een Maand XL bundel waarbij je één maand voor 250 MB kunt internetten voor €7,-

We zijn bij Simyo aan het kijken hoe we deze internetbundels kunnen verbeteren/vernieuwen. We zijn dan ook erg benieuwd naar jouw mening. Wat zou Simyo volgens jou moeten doen om mobiel internet voor prepaid beter én makkelijker te maken?

Vragen

1. Maak jij gebruik / heb je weleens gebruik gemaakt van één van onze internetbundels? Waarom wel/niet?

2. Wat zou Simyo volgens jou moeten doen om mobiel internet voor prepaid klanten beter én makkelijker te maken (zie poll)? Waarom?

Hoe kan Simyo internet voor prepaid beter/makkelijker maken?


60 reacties

1re1dwqdfvrthcv  wrgwrhgbe rwrgfewfg
Reputatie 4
Badge +8
Alles goed Gradje?
Reputatie 7
Badge +9

2. Wat zou Simyo volgens jou moeten doen om mobiel internet voor prepaid klanten beter én makkelijker te maken (zie poll)? Waarom?
Begrijp goed dat ik over het algemeen best tevreden ben over prepaid met de 250MB maandbundel en automatische verlenging, maar ik zie ook zeker wel een hoop verbeterpunten/-kansen voor jullie:
  • Betere opties bij het opraken van de internetbundel. Aangezien je je bundel niet binnen de maand kan wijzigen wil ik graag iets zien om onverwachte kosten te vermijden. Dit kan in verschillende vormen zijn en het mooiste is dan als je de vorm zelf kan kiezen. Als vormen denk ik dan aan: automatische lagere snelheid, internet totaal onmogelijk maken tot de volgende bundelperiode, bundel handmatig tijdelijk uitbreiden of toch toch tegen "buiten de bundel kosten" door blijven internetten.
  • Ruimere bundels Internetverkeer groeit en dat merk ik ook bij mij zelf. Zeker toen ik in de WW zat en ineens weer werk had. Ik ging toen veel internetten in de bus tussen thuis en werk en merkte dat ik snel naar mijn limiet van 250MB ging. Ik moest mij zelf echt even in bedwang houden om dit niet te gaan overschrijden. En dat komt vooral door dat er geen mogelijkheden zijn om onverwachte kosten bij overschrijding van de bundel onder controle te houden (zie puntje hier boven). Ik zou zelf al blij zijn met een optie voor 500MB voor €8,= tot €9,= oid en 1GB voor €9,= tot €10,=. Nog mooier zou het zijn als er ook een 2GB bundel zou komen.
  • 4G In deze moderne tijden van snel internet is het erg jammer om te zien dat de ontwikkelingen op nieuwe mobiele data technieken worden geremd door prepaid verbindingen achter te stellen wat betreft 4G verbindingen. Laat prepaid gebruikers ook van die 4G verbindingen profiteren. Al is het alleen al om het veel betere bereik waar ik veel abonnementhouders over hoor. Ook al moet je er net als bij de abonnementhouders €5,= voor betalen. Dat is dan maar zo. Hoewel ik het nog steeds overdreven vind om er nog eens apart €5,= voor betaald moet worden.
  • Aanpassen vanuit de Simyo app De Simyo app lijkt voor prepaid gebruikers sowieso al het ondergeschoven kindje te zijn, maar toch zou het fijn zijn om ook voor prepaidgebruikers je dataverbruik in te kunnen zien en je databundel in de app te kunnen wijzigen.
Dit is het rijtje wat ik zo uit mijn hoofd kan opratelen. Vooral de ruimere bundels en 4G mogelijkheid vind ik belangrijk. Daarna de mogelijkheden om kosten onder controle te kunnen houden wanneer je buiten je bundel zit.

Voor mij is het een hobby om Simyo met posts zoals de hierboven gequote post te voorzien, echter denk ik niet dan ik hier veel hoef uit te breiden. Ik als niet prepaid gebruiker zou sommige van de bovenstaande dingen(*cough*betereoptiesbijhetoprakenvandeinternetbundel*cough*) ook graag zien bij abonnementen!

Vanuit Simyo snap ik dat automatische lagere snelheid toch MBs en dus geld kost, dus misschien dat daar eventueel een kleine vaste vergoeding tegenovergezet kan worden. 1 à 2 euro om naar 64/64kbit/s te gaan tot het einde van de bundel zou misschien een optie zijn. Door een kleine vergoeding daartegenover te stellen hoeven hopelijk de andere tarieven niet omhoog om die MBs te compenseren.

Betere opties bij het op raken van de internet bundel zou ook een heel belangrijk punt moeten zijn, want dat was een van de fundumentele problemen waarom Simyo een vrij negatief(ja, punt intended!) item in het consumenten programma RADar kreeg! Volgens mij is het na ruim een jaar nog steeds mogelijk om jezelf diep in de negatieve cijfers te zetten met mobiel internet! Of niet dan, prepaid gebruikers?
Voor mij zou er een Internetbundel moeten komen die net zo lang houdbaar is als beltegoed. Dus je koopt 100MB of 250MB in en je kan het opmaken in een week of in een half jaar, zolang je nummer maar actief blijft. En zonder beperkingen bijkopen. Logisch dat dit iets meer kost dan tegoed wat aan een maand gebonden is, maar de mogelijkheid om het in een dag of juist in 4 maanden te verbruiken maakt Internet een stuk bereikbaarder dan als je steeds aan een termijn gebonden bent.

Verder zou ik het erg prettig vinden als Simyo het systeem voor het bijhouden van tegoeden sneller zou maken, zodat je ook echt geen gesprekken meer kan voeren of MB's gebruiken zodra je tegoed op 0 staat (of daaronder) en niet enkele dagen later. En als er een nummer opengesteld zou worden waar je tegen betaling van 10 cent je actuele beltegoed en datategoed kan horen, zodat je altijd toegang hebt tot je saldo informatie. Tenslotte zou ik willen dat er een limiet komt voor het tegoed onder 0, dus dat je bijvoorbeeld nooit meer dan E10,- in het rood kan komen, zelfs als daardoor een lang gesprek in (of met) het buitenland verbroken zou worden.
Het overblijvende tegoed van de ene maand zou mee moeten gaan naar de volgende maand.
- Bied internet aan voor normale prijzen. Laat betalen naar gebruik.
- Dus: een "datapakket" kopen van zoveen MB of GB, dan gebruiken tot het op is. Hoezo houdbaar tot??? Dat is diefstal!
- Per ongeluk "buiten je bundel" internetten kost 1 euro per MB Dit soort prijzen slaat helemaal nergens op, staan in geen verhouding en weerhouden mij ervan mobiel internet "aan" te zetten. Nieuwe sim kaart van mij dochter heeft mij op zo'n manier binnen een uur 70 euro gekost (waar ik trouwens een deel van heb terug gekregen)
- Pre-paid tegoed op = internet uit (of in ieder geval de mogelijkheid dit in te stellen). Pre-paid betekend toch "van te voren betalen", dan zou je dus niet een negatief saldo moeten kunnen opbouwen. Dat is precies wat ik niet wil, helemaal niet bij de SIM-kaarten van m'n kinderen.

Dan zou ik zeker overwegen mobiel internet op onze sim-kaarten te activeren (en in ons huishouden zijn dat er vier)
Badge
Prepaidtegoed voor bellen/sms/internet. De OV-kaart, in analogie, geldt ook voor verschillende soorten vervoer!
Ik bezit een simpele telefoon zonder internet.
ik heb de meningen van andere gebruikers gelezen en heb er weinig aan toe te voegen.
Dat jullie geld moeten verdienen om de service te kunnen bieden is prima en dat het personeel een goed salaris heeft is ook goed.
Echter, geef inderdaad een tegoed dat meegaat tot het op is en bereken redelijke/normale kosten.
Aan de gebruiker de taak om binnen de gemaakte afspraak te blijven.
Gebruik geen internet via prepaid. Te duur en voor je het weet is de maand voorbij. Gebruik veel wifi. Het zou beter zijn dat je een bundel koopt en dat deze geldig blijft tot deze op is. Dat is prepaid.
Zoals al eerder opgemerkt, kan het niet meer waar zijn, dat een internetverbinding gezien wordt als een gesprek, dat zogenaamd afgemaakt  dient te worden.
Ik ben er helaas ook een keer ingetuind, dat m'n internet pagina's per abuis open bleven staan, en het gehele datategoed opslurpte, tot zelf een negatief saldo aan toe.
Gelukkig had simyo een goede coulance regeling, en kon dit herstellen. mijn dank nogmaals.
Maar feit blijft wel dat ik dit steeds (online) moet controleren, om niet opnieuw voor ongemakkelijke mailtjes te staan.
Conclusie is dus datategoed op , verbinding verbreken, of naar een lagere snelheid, zoals andere providers doen.

Zou overigens ook wel fraai zijn als ik m'n beltegoed en datategoed kon checken met een app.
Snap niet waarom ik hiervoor moet inloggen op de site.
Reputatie 3
Badge +9
Ik denk dat als eerste het belangrijkste is dat je internet stopt als je internetbundel verbruikt is.
Ten tweede moet je je overgebleven data mee kunnen nemen naar de volgende maand. Je hebt er immers voor betaald. Blijft een rare wereld telecom 😕
Reputatie 5
Badge +10
Leuk om weer wat nieuwe en goede reacties te lezen. Ik weet zeker dat we er wat mee kunnen.


- Per ongeluk "buiten je bundel" internetten kost 1 euro per MB Dit soort prijzen slaat helemaal nergens op, staan in geen verhouding en weerhouden mij ervan mobiel internet "aan" te zetten.


ik heb de meningen van andere gebruikers gelezen en heb er weinig aan toe te voegen.
Dat jullie geld moeten verdienen om de service te kunnen bieden is prima en dat het personeel een goed salaris heeft is ook goed.
Echter, geef inderdaad een tegoed dat meegaat tot het op is en bereken redelijke/normale kosten.
Aan de gebruiker de taak om binnen de gemaakte afspraak te blijven.


Ik kan me voorstellen dat het nog niet voor iedere prepaid gebruiker bekend is, maar we hebben het 'pay as you go' tarief voor internet een tijdje geleden verlaagd. Voorheen was het 'pay as you go tarief' € 1,-. O.a. doordat internet steeds vaker wordt verbruikt, hebben we een tijd geleden besloten het 'pay as you go' tarief te verlagen naar € 0,15.


Zou overigens ook wel fraai zijn als ik m'n beltegoed en datategoed kon checken met een app.
Snap niet waarom ik hiervoor moet inloggen op de site.


Leuk dat je reageert in dit topic. Wat voor telefoon gebruik je precies. We hebben alweer een tijdje terug voor zowel Android als iOS een app voor prepaid ontwikkelt.

- iOS versie
- Android versie

Is de app ook geschikt voor jouw telefoon?

Groetjes,

Alex
Het zou wel handig zijn als er een internetbundel is om voor één dag onbeperkt te internetten. Dit zou dingen als overal skypen of andere dingen die anders te veel mb's verbuiken mogelijk maken zonder er te veel voor te betalen.
Ik maak al een tijdje gebruik van de prepaid maandbundel wat ik jammer vindt is dat ik van de 100mb altijd meer dan de helft overhoud en het zou fijn zijn als je bv 2 euro voor 50mb per maand kunt doen of dat je bundel van 100mb 2 maanden geldig is Of dat je voor mensen die net als ik eigenlijk alleen voor wats app gebruiken een kleinere maandbundel kunt doen.Verder heb ik al 8 jaar een prepaid van simyo nooi klachten gehad overal berijk
Steeds meer klanten die een prepaid simkaart hebben maken gebruik van internet. Uit de gesprekken met klanten blijkt dat er meer behoefte is aan internetbundels voor prepaid. Maar de huidige prepaid internetbundels mogen aantrekkelijker. Momenteel biedt Simyo 3 verschillende prepaid internetbundels aan:

• Een Dagbundel waarbij je één dag voor 20 MB kunt internetten voor €1,-
• Een Maandbundel waarbij je één maand voor 100 MB kunt internetten voor €4,-
• Een Maand XL bundel waarbij je één maand voor 250 MB kunt internetten voor €7,-

We zijn bij Simyo aan het kijken hoe we deze internetbundels kunnen verbeteren/vernieuwen. We zijn dan ook erg benieuwd naar jouw mening. Wat zou Simyo volgens jou moeten doen om mobiel internet voor prepaid beter én makkelijker te maken?

Vragen

1. Maak jij gebruik / heb je weleens gebruik gemaakt van één van onze internetbundels? Waarom wel/niet? jazeker vindt het ideaal en overal bereik

2. Wat zou Simyo volgens jou moeten doen om mobiel internet voor prepaid klanten beter én makkelijker te maken (zie poll)? Waarom?
Ik hou teveel mb over in een maandbundel en zou het mooier vinder als er kleinere bundels komen of dat je je mb gewoon kunt opmaken
Heb bundels wel eens gebruikt, maar Telfort werkt makkelijker met goede overzichten waar je uit kan kiezen. Gebruik nu incidenteel - vooral indien veel onderweg zonder wifi - KPN dagbundel 100Mb voor 1€, speciaal prepaid kaart voor genomen. Neem in buitenland bij langer verblijf lokale prepaid kaart, kom dan vaak eenvoudiger en véél goedkopere tarieven en bundels tegen. Dat je bij het einde van je bundel zonder waarschuwing in waanzinnig overdreven kosten terecht komt zou verboden moeten worden. Wachten jullie daarmee tot Economische Zaken of EU ingrijpt? Stom. Intussen ben ik weg bij jullie.
Op dit moment is het bij Simyo zo dat beltegoed onbeperkt geldig is bij 1 uitgaand gesprek of sms per 6 maanden.
Naar mijn mening zou ook datagebruik hier toegevoegd kunnen worden als extra optie.
Iets wat al gebeurt bij meer providers.
Quote
Leuk dat je reageert in dit topic. Wat voor telefoon gebruik je precies. We hebben alweer een tijdje terug voor zowel Android als iOS een app voor prepaid ontwikkelt.

- iOS versie
- Android versie

Is de app ook geschikt voor jouw telefoon?

Ik dacht dat de app alleen voor abonnementen beschikbaar was, Inmiddels geinstalleerd en werkt na behoren.
Ik zou dit als Simyo nog middels een nieuwsbrief  meer kenbaar maken.
Vragen

1. Maak jij gebruik / heb je weleens gebruik gemaakt van één van onze internetbundels? Waarom wel/niet?

Antw. Nee. Ondat Simyo dit onmogelijk maakt. 😞 Je moet nl. van te voren online je dagbundel aanzetten, maar gezien ik weet niet van te voren weet wanneer ik internet nodig zal hebben, kan ik het niet van te voren aanzetten. En wanneer je wel internet nodig hebt, kun je het niet via SMS aanzetten.

2. Wat zou Simyo volgens jou moeten doen om mobiel internet voor prepaid klanten beter én makkelijker te maken (zie poll)? Waarom?

Antw. Simyo moet het mogelijk moeten maken dat je dmv een SMS een dagbundel aan of uit kunt zetten.
Zoals het nu is, moet je eerst naar een internet gelegenheid om daar via internet je internet bundel aan te zetten. Maar dan zit je al in een internet gelegenheid, dus dan kan je daar al internetten, en heb je je intenet dagbundel niet meer nodig, omdat je dan al achter een internetscherm zit.
voor prepaid is er momenteel geen prepaid internet. bij bel en sms wordt van het prepaid bedrag geld afgeschreven. bij prepaid internet betaal je op het moment, net zoals bij een abonnement , voor een vooraf bepaalde termijn om internet te gebruiken.

twee interessante toevoegingen op het huidige beleid:

1) prepaid internet met een duidelijk tarrief. wat eventueel naast het bel/sms bedrag kan staan.

2) veel internet wordt door mij en waarschijnlijk anderen gebruikt om af en toe onderdelen zoals de email controleren wat weinig mb gebruikt. het lastige tov het huidige pakket is dat dit vaak niet vooraf te berekenen is en dus ter plekke opeens internet nodig is.(er moet zelfs via internet aangemeld worden om een bundel te activeren) Hierop aansluitend zal een jaar tarief een voordelige uitkomst zijn. bijv. 5 euro voor 10 mb die een jaar bruikbaar is. Dit zal een uitkomst bieden om gemakkelijker de emails te checken.

een beveiliging in de vorm van een waarschuwings sms wanneer het limiet wordt bereikt is hierbij misschien gewenst(wanneer iemand perongeluk een filmpje kijkt bij deze bundel)
Ik ben helemaal tevreden over simyo. Ze zijn goedkoop, goede service, en helpen je vrijwel direct als je iets niet weet/begrijpt. Toppie!!
[quote]Steeds meer klanten die een prepaid simkaart hebben maken gebruik van internet. Uit de gesprekken met klanten blijkt dat er meer behoefte is aan internetbundels voor prepaid. Maar de huidige prepaid internetbundels mogen aantrekkelijker. Momenteel biedt Simyo 3 verschillende prepaid internetbundels aan:

• Een Dagbundel waarbij je één dag voor 20 MB kunt internetten voor €1,-
• Een Maandbundel waarbij je één maand voor 100 MB kunt internetten voor €4,-
• Een Maand XL bundel waarbij je één maand voor 250 MB kunt internetten voor €7,-

We zijn bij Simyo aan het kijken hoe we deze internetbundels kunnen verbeteren/vernieuwen. We zijn dan ook erg benieuwd naar jouw mening. Wat zou Simyo volgens jou moeten doen om mobiel internet voor prepaid beter én makkelijker te maken?

Vragen

1. Maak jij gebruik / heb je weleens gebruik gemaakt van één van onze internetbundels? Waarom wel/niet?

Ik bevind me vaak in het buitenland aan daar is de internet bundel niet geldig....Ik zou graag willen dat ik ook in het buitenland internet kan gebruiken

2. Wat zou Simyo volgens jou moeten doen om mobiel internet voor prepaid klanten beter én makkelijker te maken (zie poll)? Waarom?

De internet service zou automatisch moeten verlengen met een waarschuwing voor de klant dat het bijna op is en dus verlengt wordt. Zodat je de kosten in de gaten kan houden en niet bang hoeft te zijn dat je zonder dat je er erg in hebt een heleboel aan internet aan het uitegven bent
Vraag 1. Maak jij gebruik / heb je weleens gebruik gemaakt van één van onze internetbundels? Waarom wel/niet?

Zelf maak ik geen gebruik van een Internet-bundel, wel incidenteel van de Internet toegang die Simyo bied. De reden hiervoor is simpel, ik gebruik het zakelijk en ben veelal op kantoor waar de Wifi het prima doet. Onderweg wil ik nog wel eens een email checken of een app verzenden, dan zet ik de dataverbinding aan en kan alsnog gebruik maken. Al met al gebruik ik tussen de 0 en 4MB gemiddeld per maand. Incidenteel download ik wel een een gebruiksaanwijzing of iets dergelijks al er bij een klant een storing is. Dit is echter zelden en maximaal een 10MB, te weinig voor een bundel.


Vraag 2. Wat zou Simyo volgens jou moeten doen om mobiel internet voor prepaid klanten beter én makkelijker te maken (zie poll)? Waarom?

Van de poll lijkt mij de beste uitbreiding het on-line kopen via de app, ook als de bundel al op is. Daarnaast is het pas mogen kopen van een bundel als de maand om is te zot voor woorden. Dat zou een reden te zijn om te zoeken naar een alternatief.
Ik gebruik de prepaid voor incidenteel en regelmatig voor het buitenland. Dan is het fijn als internet precies hetzelfde werkt als prepaid bellen: prepaid inkopen (liefst bellen/SMS/internet uit zelfde bedrag dat je hebt opgeladen). En op is op tot je weer opnieuw oplaad. En graag een berichtje als het bijna op is en een goed overzicht van de kosten op de site. Zo hou je de kosten in de hand.

Reageer