Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Betalen van je factuur: wat kan beter?

  • 1 oktober 2014
  • 15 reacties
  • 2307 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6
Elke maand krijg je van ons een factuur. Deze factuur kun je op verschillende manieren betalen. Wij zijn benieuwd wat jouw ervaringen hiermee zijn. Wat gaat er goed en wat kan er beter?



1. Hoe betaal jij de factuur?
2. Wat gaat goed? Wat kan beter?

15 reacties

Badge
Ik ben erg tevreden over de facturen, ze zijn duidelijk, er staat geen getover met cijfers en het is heel compleet.

Een kleine(!) verbetering:
Op de factuur bij "Specificatie factuur" staan de "Verbruikskosten", hier zou het overzichtelijker zijn om deze op te delen in "Verbruikskosten binnen de bundel" en "Verbruikskosten buiten de bundel". Hetzelfde bij "Specificatie verbruikskosten", binnen en buiten de bundel opdelen.

Mvg, Jonathan
Badge +2
Ik ben tevreden over de facturen. Alleen is het vaak lastig te achterhalen op welke dat je precies over je bundel bent gegaan.

kleine verbeteringen:

Duidelijk aangeven vanaf welke dag je buiten je bundel bent gegaan en hoe de kosten buiten de bundel berekend zijn.
Verder zou ik het ook fijn zijn dat als je buiten je bundel belt het per seconden word afgerekend in plaats van per minuut.

Groetjes,

Bart
Badge
Over de factuur ben ik tevreden, het zou fijn zijn als er op de website een gespecifceerde bellijst per maand komt, zodat ik dan al kan zien hoe ik mijn belminuten heb gebruikt, nu is dit alleen achteraf via de factuur te zien.

En wat Bart aangeeft:
Duidelijk aangeven vanaf welke dag je buiten je bundel bent gegaan en hoe de kosten buiten de bundel berekend zijn.
Verder zou ik het ook fijn zijn dat als je buiten je bundel belt het per seconden word afgerekend in plaats van per minuut.

Verder zou het fijn zijn als je belminuten mee kunt nemen naar de volgende maand, het bellen wisselt nogal eens, de ene maand meer, de andere maand minder zodat je er af en toe eens overheen kunt komen zonder dat dit extra zal kosten.

Met vriendelijke groeten,
Piet Manders
Reputatie 1
Badge +8
Ik vind de factuur erg duidelijk. Het bovenste gedeelte een samenvatting en vervolgens pagina's met specificaties mocht je dat in willen zien :)
Het betalen van de factuur gaat altijd via Automatische Incasso en gaat gewoon goed. Ik heb het nog niet gehad maar een mailtje met een betaal link lijkt me ook handig. Zo kan je de factuur gemakkelijk betalen.

Eerlijk gezecht zie ik niet echt veel verbeter punten aan het factuur/betaal gedeelte. Misschien komt dat omdat ik zelf nooit problemen heb gehad.
Ik heb het vermoeden dat er meer vragen zullen zijn over bepaalde zaken op de factuur ipv het betalen zelf (buitenlandse SMS'jes met iPhones, verhogen van een bundel en de verrekening er van, etc).

Een mogelijkheid zou nog kunnen zijn om Paypal te introduceren als betaal methode, maar ik weet niet of dat wenselijk/juridisch mogelijk is. 
Reputatie 7
Badge +9
Ik mis sommige totalen. Op de "Specificatie factuur" zie ik bijvoorbeeld dat ik op mijn laatste factuur 573 keren gebruik heb gemaakt van internet. Dat is een slordige 8 pagina's aan specificaties voor mijn internetverbruikt, waarbij ik nergens op de factuur kan zien hoeveel MBs ik totaal heb verbruikt. Nou kan ik dat via Mijn Simyo prima zien, dus is dat minder een probleem. Bij minuten echter zien ik dit zowel niet op mijn Simyo EN niet op de factuur.

Ik zou graag kunnen zien hoeveel AFGERONDE MINUTEN ik heb gebruikt. Daarnaast is het misschien handig om duidelijk te maken wat er binnen de bundel viel en wat erbuiten viel. Zoals ik al eerder zei: Het zijn bij mij al ruim 8 pagina's aan specificaties! Daartussen zoeken welke regel mij wel geld kostte tussen al die regels die er wel binnen vielen is niet echt handig.

Verder, jullie incasseren het. Dat bedrag val 12,94 herken ik toch wel als: Dat is Simyo. Op het forum wel veel gelezen over mensen, die storneerde omdat het niet te achterhalen was dmv afschiften, dat jullie dat bedrag incasseerde.

Ook nergens staat duidelijk hoe jullie te werk gaan als er niet betaald is/wordt. Ik heb dat een keer proberen duidelijk op te zoeken voor iemand, die dat vroeg, maar dat is gewoon niet te vinden. Hoe verloopt dat hele traject? Wanneer sluiten jullie een wanbetaler af? Wanneer gaat de factuur naar het incassobureau? etc etc...
Reputatie 2
Badge +6
Hoi allemaal,

Bedankt voor alle goede ideeën en suggesties. Ik zie een paar scherpe en slimme opmerkingen waar we zeker wat mee kunnen :)

@Groentjuh, je zegt dit in je reactie:
Ook nergens staat duidelijk hoe jullie te werk gaan als er niet betaald is/wordt. Ik heb dat een keer proberen duidelijk op te zoeken voor iemand, die dat vroeg, maar dat is gewoon niet te vinden. Hoe verloopt dat hele traject? Wanneer sluiten jullie een wanbetaler af? Wanneer gaat de factuur naar het incassobureau? etc etc...


Nou ben ik wel benieuwd naar waar en welke informatie je precies hierover zou willen ontvangen, kun je dat aangeven?

We vinden het super dat jullie allemaal zo goed met ons meedenken. Meer suggesties zijn altijd welkom. We kijken uit naar nieuwe reacties!
Reputatie 1
Badge +8

Ook nergens staat duidelijk hoe jullie te werk gaan als er niet betaald is/wordt. Ik heb dat een keer proberen duidelijk op te zoeken voor iemand, die dat vroeg, maar dat is gewoon niet te vinden. Hoe verloopt dat hele traject? Wanneer sluiten jullie een wanbetaler af? Wanneer gaat de factuur naar het incassobureau? etc etc...


Hier staat de basic informatie:
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-moet-ik-betalen-25486257

Er staat beschreven hoe de incasso werkt, herinnering en incassobureau. Er staan geen duidelijke tijdslijnen bij, misschien kan dat nog verduidelijkt worden maar het in in ieder geval een goede start 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Zoals Daxy al zegt: De tijdslijnen zijn niet duidelijk in dat verhaal.
Wanneer er geen betaling volgt na deze eerste herinnering, dan zullen er nog twee herinnerinsmails volgen met wederom een betaallink, maar nu met bijkomende administratiekosten.

Wanneer worden deze tweede en derde herinnerinsmails verstuurd? Hoe hoog zijn de administratiekosten?

Wanneer de factuur ook na de herinneringsmails onbetaald blijft, dan wordt je factuur doorgestuurd naar het incassobureau.

Hoeveel dagen/weken zijn we verder voordat het incassobureau wordt ingeschakeld? Worden wij dan ook afgesloten, terwijl het incassobureau de factuur int? Of misschien duurt dat nog iets langer? In dat stuk staat helemaal niet dat je op een zeker geval afgesloten gaat worden.

Oh wacht: "Mijn factuur ligt bij het incassobureau" vertelt mij: "Wanneer een factuur langer dan 40 dagen onbetaald blijft, dan wordt de factuur automatisch doorgestuurd naar het incassobureau IMNederland." Is die 40 dagen vanaf de tijd dat de factuur is gestuurd/op mijn Simyo staat of vanaf de poging het via automagisch incasso te incasseren?

Zoals je ziet niet geheel transparant/duidelijk! Dat proces duidelijk beschrijven lijkt mij toch niet zo moeilijk?
Reputatie 5
Badge +10


Een kleine(!) verbetering:
Op de factuur bij "Specificatie factuur" staan de "Verbruikskosten", hier zou het overzichtelijker zijn om deze op te delen in "Verbruikskosten binnen de bundel" en "Verbruikskosten buiten de bundel". Hetzelfde bij "Specificatie verbruikskosten", binnen en buiten de bundel opdelen.

Mvg, Jonathan


Hoi jonathanverm,

Bedankt voor het reageren. Ik heb jouw reactie nog even goed doorgenomen en heb mijn eigen factuur specificatie ook even doorgenomen. Eigenlijk kan er nooit sprake zijn van verbruikskosten binnen je bundel. Want zolang je binnen je bundel belt, worden er geen kosten in rekening gebracht.

Of bedoel je met je vraag het aantal minuten binnen je bundel en het aantal minuten buiten je bundel onder het kopje 'verbruikskosten'.

Hier staat de basic informatie:
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-moet-ik-betalen-25486257

Er staat beschreven hoe de incasso werkt, herinnering en incassobureau. Er staan geen duidelijke tijdslijnen bij, misschien kan dat nog verduidelijkt worden maar het in in ieder geval een goede start :)


Zoals Daxy al zegt: De tijdslijnen zijn niet duidelijk in dat verhaal.


Hoeveel dagen/weken zijn we verder voordat het incassobureau wordt ingeschakeld? Worden wij dan ook afgesloten, terwijl het incassobureau de factuur int? Of misschien duurt dat nog iets langer? In dat stuk staat helemaal niet dat je op een zeker geval afgesloten gaat worden.


Hoi Groentjuh en Daxy,

Ik ben even op onderzoek uitgegaan. De informatie waar jullie op doelen staat, kon ik ook niet op de klantenservice pagina vinden. De informatie kon ik wel op het forum vinden. Zie dit topic.

Is dit inderdaad de informatie waar jullie naar op zoek zijn? Zo ja, dan lijkt het me geen slecht idee om deze informatie ook op de klantenservice pagina te plaatsen.

(ik denk overigens dat de informatie nog wel wat moet worden uitgebreid).

Heel goed punt van jullie trouwens 🙂.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Groentjuh en Daxy,

Ik heb nog even goed gezocht op de klantenservice pagina. In dit artikel staat voor een groot deel de informatie waar jullie naar op zoek waren.

Zijn jullie het daarmee eens?

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +8
Hi Alex,

Die link had ik ook doorgegeven inderdaad. Mijn "commentaar" daarop was:
Er staat beschreven hoe de incasso werkt, herinnering en incassobureau. Er staan geen duidelijke tijdslijnen bij, misschien kan dat nog verduidelijkt worden maar het in in ieder geval een goede start!

Misschien kan het artiekel iets aangepast worden zodat de informatie uit het forum (https://forum.simyo.nl/factuur-65/faq-werkt-betaalproces-voor-sim-only-aansluitingen-18340/) ook in het Klantenservice artiekel staat?
Reputatie 5
Badge +10
Je hebt gelijk, Daxy. Een punt waar we inderdaad nog even naar moeten kijken. Bedankt voor de toelichting.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Factuur een paar dagen later, of weken eerder afschijven. De meeste mensen krijgen het salaris later dan ik (23ste) deze maand stond ik een paar uur rood omdat de factuur op de 23stev's ochtends werd geincasseerd, en eind van de middag salaris gestort. Dit voorkomt dat mensen te boek komen te staan als wanbetaler, i.p.v. iemand die natuurlijk op tijd betaald zoals dat hoort.

Verder kan er duidelijker worden gecommunisseerd of een nummer een gratis nummer is, denk aan 1200, 112 en 0800
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Hierbij een korte samenvatting van de reacties in dit topic. De eerste reactie is dat jullie tevreden zijn over de factuur die jullie iedere maand van Simyo ontvangen. Het betalen van de factuur gaat vrijwel altijd goed en de factuur is voor jullie duidelijk en compleet.

Ook geven jullie aan dat het herinneringsproces duidelijker kan. Na overleg hebben we toch besloten om de teksten zoals ze nu op de klantenservice pagina staan zo te laten. In dit arikel en dit artikel zou je de informatie moeten kunnen vinden.

De punten waar we verder naar moeten kijken zijn niet zozeer gericht op het betaal proces, maar hebben vooral betrekking op hoe de factuur is opgebouwd. Dit is een interessant punt. Met name het verduidelijken van de binnen bundel en buiten bundel kosten mag overzichtelijker. We zullen deze input meenemen tijdens het vernieuwen van de Mijn Simyo pagina.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik zou graag kunnen zien met welke nummers ik het meeste heb gebeld.
Ook kun je de tekst is de PDF-factuur niet selecteren en kopiëren. Dat zou wel makkelijk zijn als je zelf je telefoonrekening wilt analyseren in een Excelsheetje.

Reageer