.

Belbundel voor Prepaid: goed idee of niet?

  • 16 September 2014
  • 38 reacties
  • 3631 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hoi allemaal,

Op dit moment kun je als prepaid klant van Simyo bellen en sms-en voor vast tarief per minuut. Het is alleen (nog) niet mogelijk om bel bundels te kopen. Het voordeel van een belbundel is dat je meer belminuten krijgt voor een lagere prijs. Wij zijn benieuwd of Simyo dit volgens jou moet gaan aanbieden aan prepaid klanten. En hoe deze belbundel er dan volgens jou uit moet komen te zien (bundelgrootte, prijs, etc.). Ook als niet prepaid klant kun je deze vraag beantwoorden.

1. Moet Simyo een belbundel aanbieden aan prepaid klanten (zie poll)? Waarom wel? Waarom niet?

2. Hoe moet deze belbundel er volgens jou uit komen te zien? Denk bijvoorbeeld aan bundelgrootte en prijs

3. Hoe lang moet de bundel geldig zijn? (bijv. 1 dag, 1 week, 1 maand)

Moet Simyo een belbundel aanbieden aan Prepaid klanten?


38 reacties

Badge +3
Een prepaid belbundel kan technisch lastig zijn en onduidelijk voor de klant, bedenk ik me achteraf, 1 maand een bundel met lager beltarief, houdbaar of niet houdbaar en hoelang houdbaar met welk beltarief, meer keuzes meer onduidelijkheid.
Is het niet handiger om prepaid minuten te kunnen kopen, is nu al, maar hoe meer in één keer, hoe lager de aankoopprijs?

basistarief - prepaid 10 cent per minuut

Basistarief hoe hoger de aankoop, des te meer korting::
100 minuten € 10,00 € 0,10 p.m.
200 minuten € 18,00 € 0,09 p.m.
300 minuten € 24,00 € 0,08 p.m.
500 minuten € 35,00 € 0,07 p.m.
1000 minuten € 60,00 € 0,06 p.m.
1500 minuten € 75,00 € 0,05 p.m.

abonnement met lager beltarief:
100 € 4,00 € 0,04 p.m.
200 € 5,00 € 0,025 p.m.
300 € 6,00 € 0,02 p.m.
400 € 7,00 € 0,0175
500 € 8,00 € 0,016 p.m.
1000 € 14,50 € 0,0145 p.m.
1500 € 19,50 € 0.013 p.m.

Veel succes met al deze keuzes.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Hierbij even een update. Momenteel zijn we bezig om alle reacties uit dit topic nog eens goed door te nemen. Ik zal dan samen met Bart (productmanager) goed kijken naar alle berichten, tips en ideeën welke hier door jullie hier zijn gedeeld. Ik verwacht volgende week dan ook wat meer te kunnen vertellen over wat we met jullie reacties hebben gedaan.

Ik wil jullie in ieder geval heel erg bedanken voor alle reacties tot nu toe :D

Groetjes,

Alex
Badge +1
De belangrijkste reden om van abonnement over te stappen naar prepaid is het bel gedrag. Althans zo is dat bij mij. In de regel maakte ik maar voor de helft gebruik van het aantal minuten. Dat wil zeggen 50% weggooit geld. Ik verwacht dat dit met een belbundel niet anders is. Prepaid bied dan uitkomst omdat je alleen betaalt wat je verbruikt Nadeel van prepaid is natuurlijk de hoge prijs per minuut. Je belgedrag wordt dan zuiniger. Mijn suggestie zou dan zijn breng die vaste prijs omlaag. Klanten hoeven dan niet zo zuinig meeren te zijn met bellen Voor Simyo betekent dat grotere omzet aan belminuten. Daarbij komt nog dat je door die lagere prijs een nog veel scherper positie krijgt ten opzichte van de concurrerende providers.
Vriendelijke groet,
Frans
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Zoals ik vorige week had aangegeven zou ik deze week terug komen op de vraag of we een belbundel voor prepaid gaan introduceren. Ik heb de reacties samen met Bart doorgenomen. Een kleine meerderheid (54%) heeft te kennen gegeven een belbundel voor prepaid geen goed idee te vinden. 46% vindt het wel een goed idee.

http://i61.tinypic.com/34pgaox.jpg

De voornaamste reden hiervan is dat het voor jullie nog onduidelijk is wat de toegevoegde waarde is van een belbundel voor prepaid. Er is namelijk al een goed alternatief beschikbaar, namelijk een maandelijks opzegbaar sim only abonnement. Een belbundel voor prepaid gaan we mede door de reacties nog niet op korte termijn introduceren. De gemengde reacties maken het voor Simyo wel interessant om het idee van een ‘belbundel voor prepaid’ nog verder te onderzoeken.

Namens mijzelf en Bart wil ik iedereen heel erg bedanken voor zijn/haar bijdrage. Het is voor ons erg interessant om op deze manier te achterhalen wat onze klanten wel/niet interessant vinden.

Groetjes,

Alex
Badge +2
Tnx voor de feedback!\
Goed forum 😛
Badge +3
Goed idee, een combi tussen volledig prepaid en een abonnement. Hoe meer keuzes, hoe meer mogelijkheden om mensen een dienst te bewijzen.
Badge +2
Hoe moet ik zo'n belbundel voor prepaid klanten zien?
Iemand neemt prepaid omdat die persoon heel weinig of hoegenaamd niet belt.
Men neemt ook prepaid omdat het prepaid tegoed, behoudens 1 keer per 6 maanden een keer bellen of sms-en, altijd behouden blijft.
Vertel nu eens eerlijk, wat is dan de toegevoegde waarde van een bel-bundel voor prepaid bellers dan?
Is het niet zo dat er aan prepaid bellers te weinig wordt verdiend en Simyo op die manier gaat proberen zo langzaam aan dat prepaid bellen te gaan vervangen voor bel-bundels met een zéér beperkte houdbaarheid?
Gaat dát gebeuren dan is het voor mij gelijk toedeloe Simyo...
Dat is mijn mening en daar moet u het mee doen.
Gegroet, Willem
Badge +3
Ik ken veel mensen die de ene maand vrijwel geen gebruik hebben en de volgende maand veel telefonisch contact hebben. Voor hen is prepaid kostbaar en aan abonnement niet zinvol. Een belbundel is dan een mooie oplossing als je ineens veel moet bellen of SMS'en. De prijs per minuut zal dan ergens tussen de 2 andere keuzes liggen.
Badge +2
Oké, dat is mogelijk, maar ik vraag mij dus af hoe dat ingevuld gaat worden.
Ik ben er bang voor dat die "speciale" belbundels de reguliere manier van prepaid bellen gaat verdringen op den duur.
Is het de opzet om tussentijds "even" een bundeltje tussendoor te nemen en blijft het originele prepaid bestaan, heb ik er geen moeite mee.
Reputatie 7
Zie hier niets in. Pre paid is pre paid en een abonnement is een abonnement.
Als er langere houdbaarheid aan het beltegoed zit, en lagere gesprekskosten zou ik het wel overwegen. Ik woon nl. niet in Nederland.
Maar anders is het een verkapte vorm van abonnement
Badge
Is het niet veel voortstrevender om gewoon een lagere prijs per minuut te rekenen, in plaats van allemaal rare bundels te maken?
Desnoods iets in de richting van "Waardeer op met 50 euro en je prijs per minuut voor bellen wordt X ipv de normale Y" - maar tijdelijk houdbaar tegoed... dat is waar een normaal abbonnement al voor is.

Ook een leuke: momenteel kan je al elke maand wisselen van abbonnement. Waarom geen nieuwe optie van nul euro, zodat je bellen prepaid wordt voor die maand? Dan kan je in principe elke maand kiezen hoeveel minuten je hebt ingekocht, en de rest tegen normale prepaid prijzen. Zou ik zelf erg op prijs stellen, want de enige reden dat ik uberhaupt een abbonement heb is omdat ik vrij veel data gebruik en dan prepaid niet voordelig is. Bellen doe ik bijna niet...

Nou ja, zijn maar ideëen, natuurlijk.
Badge
Ik vind al die bundels behoorlijk gekunsteld.  Ik betaal liever gewoon wat het kost.  En geen gedoe met een bundel die dan te vroeg op is, of nog wat over en dan heb je weer het gevoel dat je geld weggooit.

Wat dat betreft: ook voor internet zou ik liever geen bundel hebben maar gewoon een redelijke prijs per mb.  Waar slaat het op dat het zonder bundel 1 euro per mb is, en met bundel 5 cent?
Badge +2

En geen gedoe met een bundel die dan te vroeg op is, of nog wat over en dan heb je weer het gevoel dat je geld weggooit.
Wat dat betreft: ook voor internet zou ik liever geen bundel hebben maar gewoon een redelijke prijs per mb.  Waar slaat het op dat het zonder bundel 1 euro per mb is, en met bundel 5 cent?
Dat zou ik ook hebben bij een bundel, en helemaal omdat ik nooit weet wanneer ik ga of moet bellen.

Voor wat betreft internet.
Ik had al een vraag gesteld of er geen prepaid-internet was, maar dat is er helaas niet.
Klik-> Hier
Reputatie 7
Badge +9
Een belbundel zie ik niet zitten, je kan nu al een abo nemen met maandelijks opzeggen...
Een internetbundel prepaid (zoals KPN-dochter Base-Belgium) deze zomer aanbood lijkt me wel aantrekkelijk, vooral omdat vanaf volgende zomer de roaming-tarieven (volgens Brussel, ook België :)) gaan verdwijnen.
Een prepaid gebruiker kan dan ook op vakantie, binnen de EU, dan internetten met zijn/haar mobieltje. Geldigheid van zo'n bundel een beetje afhankelijk van de grootte, ik denk dan aan 2 maanden voor 500 MB, een redelijke prijs lijkt me tussen de 10 en 15 euro voor zo'n internetbundel.

Ik weet dat het buiten de vraagstelling is, maar lijkt me toch de moeite waard.
Badge +3
Hoi RicoK, je hebt gelijk, duidelijkheid is beter, 3 keuzes: basistarief - prepaid, basistarief - bundel met belminuten met lager tarief, abonnement met nog lager tarief. Iedereen blij met Simyo.
Badge
Ik vind al die bundels behoorlijk gekunsteld.  Ik betaal liever gewoon wat het kost.  En geen gedoe met een bundel die dan te vroeg op is, of nog wat over en dan heb je weer het gevoel dat je geld weggooit.

Wat dat betreft: ook voor internet zou ik liever geen bundel hebben maar gewoon een redelijke prijs per mb.  Waar slaat het op dat het zonder bundel 1 euro per mb is, en met bundel 5 cent???

Precies dit. Helemaal mee eens. Het uberhaupt bestaan van bundels is al een indicatie dat de buiten-bundel prijzen eigenlijk helemaal niet eerlijk zijn. En een normaal bedrag voor internet zonder bundel zou echt geweldig zijn - volgens mij zou dat Simyo de eerste maken die zoiets aanbied.
Badge
Zie hier niets in. Pre paid is pre paid en een abonnement is een abonnement.


Helemaal mee eens !
Ik vind dat als je een maand prepaid internet hebt .Dit automatisch moet worden stop gezet word en niet als je boven je data limiet heen bent of na afloop dit  prepaid maand abbonement het automatisch door gaat in een voor mij tore hoge  onbedoelde internet kosten.Als je niet wetend dit zelf niet stop zet.
Ik wilde niet voor niets prepaid internet .Om overschrijding  data limiet te  voorkomen. Silvia
Reputatie 4
Badge +7
Wat betreft de prepaid internetbundel zou er idd wel wat aan mogen veranderen. Als de bundel binnen de maand op is moet je wachten tot het eind van je maand om weer een nieuwe te kopen. De internetbundel kan ik dan geen prepaid noemen. Eigenlijk moet je gewoon weer een nieuwe kunnen opwaarderen, net zoals je prepaid gesprekstijd kan inkopen. 
Reputatie 5
Badge +10
Ik vind dat als je een maand prepaid internet hebt .Dit automatisch moet worden stop gezet word en niet als je boven je data limiet heen bent of na afloop dit  prepaid maand abbonement het automatisch door gaat in een voor mij tore hoge  onbedoelde internet kosten.Als je niet wetend dit zelf niet stop zet.
Ik wilde niet voor niets prepaid internet .Om overschrijding  data limiet te  voorkomen. Silvia


Het klopt wat Bert! aangeeft. Het is niet de bedoeling dat een prepaid belbundel de huidige prepaid vorm gaat verdringen. Een prepaid klant bepaalt dus zelf of hij/zij zo’n belbundel activeert op momenten dat de klant het nodig vindt.

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Ben vooral erg blij met de goede uitgebreide uitleg die jullie geven wanneer je er wel of geen voorstander van bent :)

@Bert!, Willem47, DinaB. Hoe zou de bundel er volgens jullie uit moeten zien (grootte en prijs)? En hoe lang moet de bundel geldig zijn?

Heb je nog niet gereageerd op dit topic? Laat dan je reactie achter. Vergeet ook niet om op de poll te stemmen! Alvast bedankt!

Groetjes,

Alex
Badge +3
Zie hier niets in. Pre paid is pre paid en een abonnement is een abonnement.

Volkomen mee eens.
Persoonlijk vind ik 'vaste bundels' niet passen bij het Prepaid principe zoals men dat traditioneel kent.

In mijn optiek heb je de volgende opties als klant:
  • Een doorlopend abonnement met een (vast) bedrag per maand voor een (vast) aantal minuten/smsjes/MB's. Dus eigenlijk zonder er over na te denken altijd diensten op je telefoon beschikbaar hebben met een nette waarschuwing als je buiten je bundel(ls) treed.
  • Een prepaid overeenkomst waarbij jij bepaalt hoeveel geld je uitgeeft en wanneer en voor het betaalde bedrag een aantal 'credits' krijgt wat je kan gebruiken. Je weet zeker dat je zelf volledig beheer hebt over het uitgegeven geld.
Inmiddels zijn de scheidingslijnen al wat vervaagd door abonnementen te gaan beperken in datasnelheid als je door je bundel heen bent of prepaid klanten die doorlopend een vaste hoeveelheid 'tegoed' inkopen per maand.

Als je daarmee dan toch bezig bent zie ik liever dat je bij prepaid een reguliere maandbundel kan kopen voor een vast bedrag wat je net als bij prepaid mag gebruiken tot het op is. Die bundels kan je dan naast het 'tegoed' gaan aanbieden met bijvoorbeeld een iets hogore prijs per (ca 15%) of een wat kortere houdbaarheid dan nu bij prepaid het geval is.

Als voorbeeld een aantal opties die een prepaid klant als bundel kan inkopen:
  1. 300 minuten voor € 7 met een maximale houdbaarheid van 30 dagen
  2. 300 minuten voor € 8 met een maximale houdbaarheid van 60 dagen
  3. 1000 mb data voor € 12 euro met een houdbaarheid van 90 dagen
  4. 1000 mb data voor € 10 euro met een houdbaarheid van 30 dagen
  5. (optioneel) 4G bovenop je databundel voor de benoemde tijd voor € 11
Op deze wijze combineer je naar mijn mening de voordelen van beiden soorten overeenkomsten waarbij je de kosten ook wat dichter bij elkaar brengt.
Op alleen al de vraag moet is mijn antwoord nee.
Zou de vraag zijn: lijkt jullie een extra keuze (belbundel) bij prepaid iets? Dan zou mijn reactie zijn......

Naar mijn bescheiden mening voegt het niets toe aan datgene wat al bestaat.
Iemand die weinig belt heeft voldoende aan prepaid.
Iemand die niet een jaar gebonden wil zijn kan al voordelige sim only aanschaffen met voordeligere tarieven en per maand opzegbaar, bevalt het blijft het zo.
Bevalt het toch niet, dan is er de keuze voor de bestaande prepaid.( of sim only op jaarbasis)
Dus nee, voegt niets toe aan wat bij simyo al is te verkrijgen..... Mijn bescheiden mening.

Groet,
Friesian
Badge +2
Ik ben het met de reactie van Friesian eens met wat hij schrijft op het idee van Bvelleko, alleen zijn de tarieven die Bvelleko voorstelt goedkoper als de huidige tarieven die Simyo nu hanteert.
Klik-> Tarieven

Maar ook bij het voorstel wat Bvelloko geeft, zie ik weer die beperkte houdbaarheid van databundels.
Gebruik je die niet binnen een maand, of twee maanden, of drie maanden, afhankelijk van de verkozen bundel, alles weg.
Waarom geen data-pakket wat houdbaar blijft, net zoals prepaid bij bellen.
Één keer in de zoveel tijd wat data gebruiken en dan blijf je de rest behouden gedurende 6 maanden.
Degene die dan die prepaid data-pakketten gebruikt is het niet om de hoeveelheid data te doen, maar om de mogelijkheid het daadwerkelijk te gebruiken, mocht het eens nodig zijn, net zoals bellen bij de gemiddelde prepaid-beller, die heeft ook specifiek voor prepaid gekozen omdat die zo weinig belt.
Uiteraard kunnen dat geen uitgebreide grote databundels zijn anders stapt iedereen over naar bundels die langer houdbaar zijn, schat ik zo in.
Best moeilijk, iets bedenken wat niet tegen de bestaande pakketten indruist

Reageer