Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Belbundel voor Prepaid: goed idee of niet?

  • 16 september 2014
  • 38 reacties
  • 3593 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6700 reacties
Hoi allemaal,

Op dit moment kun je als prepaid klant van Simyo bellen en sms-en voor vast tarief per minuut. Het is alleen (nog) niet mogelijk om bel bundels te kopen. Het voordeel van een belbundel is dat je meer belminuten krijgt voor een lagere prijs. Wij zijn benieuwd of Simyo dit volgens jou moet gaan aanbieden aan prepaid klanten. En hoe deze belbundel er dan volgens jou uit moet komen te zien (bundelgrootte, prijs, etc.). Ook als niet prepaid klant kun je deze vraag beantwoorden.

1. Moet Simyo een belbundel aanbieden aan prepaid klanten (zie poll)? Waarom wel? Waarom niet?

2. Hoe moet deze belbundel er volgens jou uit komen te zien? Denk bijvoorbeeld aan bundelgrootte en prijs

3. Hoe lang moet de bundel geldig zijn? (bijv. 1 dag, 1 week, 1 maand)

Moet Simyo een belbundel aanbieden aan Prepaid klanten?


38 reacties

Badge +3
Goed idee, een combi tussen volledig prepaid en een abonnement. Hoe meer keuzes, hoe meer mogelijkheden om mensen een dienst te bewijzen.
Badge +2
Hoe moet ik zo'n belbundel voor prepaid klanten zien?
Iemand neemt prepaid omdat die persoon heel weinig of hoegenaamd niet belt.
Men neemt ook prepaid omdat het prepaid tegoed, behoudens 1 keer per 6 maanden een keer bellen of sms-en, altijd behouden blijft.
Vertel nu eens eerlijk, wat is dan de toegevoegde waarde van een bel-bundel voor prepaid bellers dan?
Is het niet zo dat er aan prepaid bellers te weinig wordt verdiend en Simyo op die manier gaat proberen zo langzaam aan dat prepaid bellen te gaan vervangen voor bel-bundels met een zéér beperkte houdbaarheid?
Gaat dát gebeuren dan is het voor mij gelijk toedeloe Simyo...
Dat is mijn mening en daar moet u het mee doen.
Gegroet, Willem
Badge +3
Ik ken veel mensen die de ene maand vrijwel geen gebruik hebben en de volgende maand veel telefonisch contact hebben. Voor hen is prepaid kostbaar en aan abonnement niet zinvol. Een belbundel is dan een mooie oplossing als je ineens veel moet bellen of SMS'en. De prijs per minuut zal dan ergens tussen de 2 andere keuzes liggen.
Badge +2
Oké, dat is mogelijk, maar ik vraag mij dus af hoe dat ingevuld gaat worden.
Ik ben er bang voor dat die "speciale" belbundels de reguliere manier van prepaid bellen gaat verdringen op den duur.
Is het de opzet om tussentijds "even" een bundeltje tussendoor te nemen en blijft het originele prepaid bestaan, heb ik er geen moeite mee.
Reputatie 7
Zie hier niets in. Pre paid is pre paid en een abonnement is een abonnement.
Als er langere houdbaarheid aan het beltegoed zit, en lagere gesprekskosten zou ik het wel overwegen. Ik woon nl. niet in Nederland.
Maar anders is het een verkapte vorm van abonnement
Badge
Is het niet veel voortstrevender om gewoon een lagere prijs per minuut te rekenen, in plaats van allemaal rare bundels te maken?
Desnoods iets in de richting van "Waardeer op met 50 euro en je prijs per minuut voor bellen wordt X ipv de normale Y" - maar tijdelijk houdbaar tegoed... dat is waar een normaal abbonnement al voor is.

Ook een leuke: momenteel kan je al elke maand wisselen van abbonnement. Waarom geen nieuwe optie van nul euro, zodat je bellen prepaid wordt voor die maand? Dan kan je in principe elke maand kiezen hoeveel minuten je hebt ingekocht, en de rest tegen normale prepaid prijzen. Zou ik zelf erg op prijs stellen, want de enige reden dat ik uberhaupt een abbonement heb is omdat ik vrij veel data gebruik en dan prepaid niet voordelig is. Bellen doe ik bijna niet...

Nou ja, zijn maar ideëen, natuurlijk.
Badge
Ik vind al die bundels behoorlijk gekunsteld.  Ik betaal liever gewoon wat het kost.  En geen gedoe met een bundel die dan te vroeg op is, of nog wat over en dan heb je weer het gevoel dat je geld weggooit.

Wat dat betreft: ook voor internet zou ik liever geen bundel hebben maar gewoon een redelijke prijs per mb.  Waar slaat het op dat het zonder bundel 1 euro per mb is, en met bundel 5 cent?
Badge +2

En geen gedoe met een bundel die dan te vroeg op is, of nog wat over en dan heb je weer het gevoel dat je geld weggooit.
Wat dat betreft: ook voor internet zou ik liever geen bundel hebben maar gewoon een redelijke prijs per mb.  Waar slaat het op dat het zonder bundel 1 euro per mb is, en met bundel 5 cent?
Dat zou ik ook hebben bij een bundel, en helemaal omdat ik nooit weet wanneer ik ga of moet bellen.

Voor wat betreft internet.
Ik had al een vraag gesteld of er geen prepaid-internet was, maar dat is er helaas niet.
Klik-> Hier
Reputatie 7
Badge +9
Een belbundel zie ik niet zitten, je kan nu al een abo nemen met maandelijks opzeggen...
Een internetbundel prepaid (zoals KPN-dochter Base-Belgium) deze zomer aanbood lijkt me wel aantrekkelijk, vooral omdat vanaf volgende zomer de roaming-tarieven (volgens Brussel, ook België :)) gaan verdwijnen.
Een prepaid gebruiker kan dan ook op vakantie, binnen de EU, dan internetten met zijn/haar mobieltje. Geldigheid van zo'n bundel een beetje afhankelijk van de grootte, ik denk dan aan 2 maanden voor 500 MB, een redelijke prijs lijkt me tussen de 10 en 15 euro voor zo'n internetbundel.

Ik weet dat het buiten de vraagstelling is, maar lijkt me toch de moeite waard.
Badge +3
Hoi RicoK, je hebt gelijk, duidelijkheid is beter, 3 keuzes: basistarief - prepaid, basistarief - bundel met belminuten met lager tarief, abonnement met nog lager tarief. Iedereen blij met Simyo.
Badge
Ik vind al die bundels behoorlijk gekunsteld.  Ik betaal liever gewoon wat het kost.  En geen gedoe met een bundel die dan te vroeg op is, of nog wat over en dan heb je weer het gevoel dat je geld weggooit.

Wat dat betreft: ook voor internet zou ik liever geen bundel hebben maar gewoon een redelijke prijs per mb.  Waar slaat het op dat het zonder bundel 1 euro per mb is, en met bundel 5 cent???

Precies dit. Helemaal mee eens. Het uberhaupt bestaan van bundels is al een indicatie dat de buiten-bundel prijzen eigenlijk helemaal niet eerlijk zijn. En een normaal bedrag voor internet zonder bundel zou echt geweldig zijn - volgens mij zou dat Simyo de eerste maken die zoiets aanbied.
Badge
Zie hier niets in. Pre paid is pre paid en een abonnement is een abonnement.


Helemaal mee eens !
Ik vind dat als je een maand prepaid internet hebt .Dit automatisch moet worden stop gezet word en niet als je boven je data limiet heen bent of na afloop dit  prepaid maand abbonement het automatisch door gaat in een voor mij tore hoge  onbedoelde internet kosten.Als je niet wetend dit zelf niet stop zet.
Ik wilde niet voor niets prepaid internet .Om overschrijding  data limiet te  voorkomen. Silvia
Reputatie 4
Badge +7
Wat betreft de prepaid internetbundel zou er idd wel wat aan mogen veranderen. Als de bundel binnen de maand op is moet je wachten tot het eind van je maand om weer een nieuwe te kopen. De internetbundel kan ik dan geen prepaid noemen. Eigenlijk moet je gewoon weer een nieuwe kunnen opwaarderen, net zoals je prepaid gesprekstijd kan inkopen. 
Reputatie 5
Badge +10
Ik vind dat als je een maand prepaid internet hebt .Dit automatisch moet worden stop gezet word en niet als je boven je data limiet heen bent of na afloop dit  prepaid maand abbonement het automatisch door gaat in een voor mij tore hoge  onbedoelde internet kosten.Als je niet wetend dit zelf niet stop zet.
Ik wilde niet voor niets prepaid internet .Om overschrijding  data limiet te  voorkomen. Silvia


Het klopt wat Bert! aangeeft. Het is niet de bedoeling dat een prepaid belbundel de huidige prepaid vorm gaat verdringen. Een prepaid klant bepaalt dus zelf of hij/zij zo’n belbundel activeert op momenten dat de klant het nodig vindt.

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Ben vooral erg blij met de goede uitgebreide uitleg die jullie geven wanneer je er wel of geen voorstander van bent :)

@Bert!, Willem47, DinaB. Hoe zou de bundel er volgens jullie uit moeten zien (grootte en prijs)? En hoe lang moet de bundel geldig zijn?

Heb je nog niet gereageerd op dit topic? Laat dan je reactie achter. Vergeet ook niet om op de poll te stemmen! Alvast bedankt!

Groetjes,

Alex
Badge +3
Zie hier niets in. Pre paid is pre paid en een abonnement is een abonnement.

Volkomen mee eens.
Persoonlijk vind ik 'vaste bundels' niet passen bij het Prepaid principe zoals men dat traditioneel kent.

In mijn optiek heb je de volgende opties als klant:
  • Een doorlopend abonnement met een (vast) bedrag per maand voor een (vast) aantal minuten/smsjes/MB's. Dus eigenlijk zonder er over na te denken altijd diensten op je telefoon beschikbaar hebben met een nette waarschuwing als je buiten je bundel(ls) treed.
  • Een prepaid overeenkomst waarbij jij bepaalt hoeveel geld je uitgeeft en wanneer en voor het betaalde bedrag een aantal 'credits' krijgt wat je kan gebruiken. Je weet zeker dat je zelf volledig beheer hebt over het uitgegeven geld.
Inmiddels zijn de scheidingslijnen al wat vervaagd door abonnementen te gaan beperken in datasnelheid als je door je bundel heen bent of prepaid klanten die doorlopend een vaste hoeveelheid 'tegoed' inkopen per maand.

Als je daarmee dan toch bezig bent zie ik liever dat je bij prepaid een reguliere maandbundel kan kopen voor een vast bedrag wat je net als bij prepaid mag gebruiken tot het op is. Die bundels kan je dan naast het 'tegoed' gaan aanbieden met bijvoorbeeld een iets hogore prijs per (ca 15%) of een wat kortere houdbaarheid dan nu bij prepaid het geval is.

Als voorbeeld een aantal opties die een prepaid klant als bundel kan inkopen:
  1. 300 minuten voor € 7 met een maximale houdbaarheid van 30 dagen
  2. 300 minuten voor € 8 met een maximale houdbaarheid van 60 dagen
  3. 1000 mb data voor € 12 euro met een houdbaarheid van 90 dagen
  4. 1000 mb data voor € 10 euro met een houdbaarheid van 30 dagen
  5. (optioneel) 4G bovenop je databundel voor de benoemde tijd voor € 11
Op deze wijze combineer je naar mijn mening de voordelen van beiden soorten overeenkomsten waarbij je de kosten ook wat dichter bij elkaar brengt.
Op alleen al de vraag moet is mijn antwoord nee.
Zou de vraag zijn: lijkt jullie een extra keuze (belbundel) bij prepaid iets? Dan zou mijn reactie zijn......

Naar mijn bescheiden mening voegt het niets toe aan datgene wat al bestaat.
Iemand die weinig belt heeft voldoende aan prepaid.
Iemand die niet een jaar gebonden wil zijn kan al voordelige sim only aanschaffen met voordeligere tarieven en per maand opzegbaar, bevalt het blijft het zo.
Bevalt het toch niet, dan is er de keuze voor de bestaande prepaid.( of sim only op jaarbasis)
Dus nee, voegt niets toe aan wat bij simyo al is te verkrijgen..... Mijn bescheiden mening.

Groet,
Friesian
Badge +2
Ik ben het met de reactie van Friesian eens met wat hij schrijft op het idee van Bvelleko, alleen zijn de tarieven die Bvelleko voorstelt goedkoper als de huidige tarieven die Simyo nu hanteert.
Klik-> Tarieven

Maar ook bij het voorstel wat Bvelloko geeft, zie ik weer die beperkte houdbaarheid van databundels.
Gebruik je die niet binnen een maand, of twee maanden, of drie maanden, afhankelijk van de verkozen bundel, alles weg.
Waarom geen data-pakket wat houdbaar blijft, net zoals prepaid bij bellen.
Één keer in de zoveel tijd wat data gebruiken en dan blijf je de rest behouden gedurende 6 maanden.
Degene die dan die prepaid data-pakketten gebruikt is het niet om de hoeveelheid data te doen, maar om de mogelijkheid het daadwerkelijk te gebruiken, mocht het eens nodig zijn, net zoals bellen bij de gemiddelde prepaid-beller, die heeft ook specifiek voor prepaid gekozen omdat die zo weinig belt.
Uiteraard kunnen dat geen uitgebreide grote databundels zijn anders stapt iedereen over naar bundels die langer houdbaar zijn, schat ik zo in.
Best moeilijk, iets bedenken wat niet tegen de bestaande pakketten indruist
Badge
Uiteraard kunnen dat geen uitgebreide grote databundels zijn anders stapt iedereen over naar bundels die langer houdbaar zijn, schat ik zo in.
Best moeilijk, iets bedenken wat niet tegen de bestaande pakketten indruist

Dat is wel wat iedereen wil, denk ik... Maar ja, dan doet een telecom bedrijf eens wat de klanten willen, in plaats van wat de meeste winst oplevert. Stel je voor! Lijkt me sterk dat dat binnenkort gaat gebeuren.

In principe is het wel logisch. Je belt toch ook niet meer omdat je X minuten hebt ingekocht voor die maand? Ik bel als het nodig is, is het niet nodig, dan bel ik niet. Hetzelfde met mobiel internet: dat gebruik ik als het nodig is, en anders niet. Een beetje raar dat prepaid internet nog niet bestaat, terwijl het gewoon hetzelfde principe is.
Reputatie 7
Badge +9
Prepaid internet bestaat wel, diverse aanbieders, ook op het netwerk van KPN ! De meeste providers bieden dit alleen aan i.c.m. met prepaid bellen, ook wel logisch voor een telco (telecom) provider. Je hebt een sim-kaart nodig en die zit via-via gebonden aan een telefoonnummer (het telefoonnummer stat zelf niet op de sim-kaart). Wie geïnteresseerd is vindt hier meer info over de simkaart.
Wijziging van wat ik schreef.....bij deze #24 reactie.
Wanneer het gaat om uitsluitend een belbundel en ik vergelijk het met sim only maandelijks opzegbaar.
Dan zou mijn keuze uitgaan naar als voorbeeld....
100 bel-sms voor 2.5 euro i.p.v. 5
200                            4                     8.  (1 maand, of 2 maanden looptijd)

Dan heb je in mijn ogen een gunstig alternatief. Voor de rest denk ik als in mijn 1e reactie.
Ik ben het met de reactie van Friesian eens met wat hij schrijft op het idee van Bvelleko, alleen zijn de tarieven die Bvelleko voorstelt goedkoper als de huidige tarieven die Simyo nu hanteert.
Klik-> Tarieven

Maar ook bij het voorstel wat Bvelloko geeft, zie ik weer die beperkte houdbaarheid van databundels.
Gebruik je die niet binnen een maand, of twee maanden, of drie maanden, afhankelijk van de verkozen bundel, alles weg.
Waarom geen data-pakket wat houdbaar blijft, net zoals prepaid bij bellen.
Één keer in de zoveel tijd wat data gebruiken en dan blijf je de rest behouden gedurende 6 maanden.
Degene die dan die prepaid data-pakketten gebruikt is het niet om de hoeveelheid data te doen, maar om de mogelijkheid het daadwerkelijk te gebruiken, mocht het eens nodig zijn, net zoals bellen bij de gemiddelde prepaid-beller, die heeft ook specifiek voor prepaid gekozen omdat die zo weinig belt.
Uiteraard kunnen dat geen uitgebreide grote databundels zijn anders stapt iedereen over naar bundels die langer houdbaar zijn, schat ik zo in.
Best moeilijk, iets bedenken wat niet tegen de bestaande pakketten indruist


De genoemde bedragen en termijnen zijn hypothetisch om een beeld te krijgen bij mijn voorstel. Heb niet echt (veel) gelet op de actuele prijzen en houdbaarheidstermijnen. Zoals ik voorstel lijkt het me juist dat deze prijzen omdat je geen vast abonnement er op neemt wat hoger horen te zijn of wat minder lang houdbaar. Of allebei natuurlijk maar dat maakt het dan denk ik weer te ingewikkeld.

6 maanden in plaats van 3 kan natuurlijk ook, zeker voor mensen die een telefoon weinig gebruiken maar wel altijd werkend willen houden is dat een goede optie. Wat mij betreft wordt het een jaar maar Simyo heeft natuurlijk ook eens in de zoveel maanden inkomsten nodig per klant. Denk dat daarin wel een balans te vinden is die beiden partijen blij maakt.
PrePaid is voor mij duidelijke tarieven per minuut/SMS/data, en daar horen geen bundels bij. Als je een bundel zou willen kan je immers gewoon overstappen naar een abo, wat maandelijks aan te passen is. 

Het ontgaat mij dan ook een beetje waarom je een belbundel (of iets dergelijks) zou willen afsluiten bij een prepaid abo. 

Reageer