.

Beantwoord

Zelf belplafond kunnen instellen?


Graag willen wij een belplafond kunnen instellen bij de Sim Only abonnement.
Bij de prepaid is dat het niet mogelijk om negatief te staan dus dat moet ook kunnen bij een Sim Only abbonnement.  Ik ben benieuwd of er meer gebruikers zijn die deze optie toegevoegd willen zien?
Ik hoor het graag....

Henry.
icon

Beste antwoord door Ernst 20 May 2014, 14:49

Bekijk originele reactie

14 reacties

Hallo Henry.

Hiervoor bestaan meerdere apps.
My data manager.
Onavo.
3G watchdog.

Natuurlijk hangt het af van de soort telefoon die je hebt welke app/apps je kunt installeren.

Deze 3 kun je zelf instellen.

Laat ff weten of het helpt.

Groet.
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi henrynankman, wat leuk om je na al die jaren als klant nu op het forum te zien :)

Een belplafond is iets dat bij Simyo niet in het pakket zit. Om er voor te zorgen dat je geen kosten maakt buiten je belbundel hebben we Mijn Simyo en de Mijn Simyo app, waar je 24/7 je verbruik kunt checken. Alleen moet je voor de app wél internetten met je mobiel en dat doe je niet.
De goeie tips van Friesian gaan hier dus ook niet op, helaas...

Het beste kun je dus je verbruik op Mijn Simyo checken.
Dag Ernst

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben inderdaad al een tijdje een tevreden klant :-)

De behoefte voor het instellen van een belplafond komt omdat mijn dochter van 16 nu ook gebruik maakt van een Simyo abonnement.
Voor haar is het nog even wennen om maat te houden. De Mijn Simyo app heeft zijn geinstaleerd. Maar zij zegt dat ze deze app niet dagelijks in de gaten houdt.

Vorige maand is zij ongeveer 40,- euro buiten haar bundel heen gegaan. Deze maand zijn de minuten al verhoogd naar 300 min. Maar ook nu is zij weer  ruim buiten de bundel geschoten. Ik heb haar sim kaartje maar even tijdelijk omgewisseld voor een oude prepaid :-(

Technisch gezien lijkt het mijn niet moeilijk om een belplafond in jullie website aantebrengen die door de gebruiker is aan te zetten .

Het lijkt mij raar dat Simyo een bewuste keuze maakt om onervaren, onwetende of slordige klanten extra veel te laten betalen voor iets wat Simyo eigenlijk voor heel veel minder aanbiedt.

Ik denk dat het voor een langdurige klant relatie beter is om voor de belangen van de klanten op te komen en deze zelfs in bescherming te nemen voor te grote financiele uitschieters.

Mijn verzoek is dan ook aan Simyo om een belplafond mogelijk te maken.

Ik hoor het graag….

Groet Henry
Reputatie 7
Badge +9
Waarom er bij Simyo nooit een bel- of dataplafond zal komen: gedachtenspinsels van een klant

Ik spreek niet namens Simyo maar de basisfilosofie van Simyo is vanaf het begin geweest dat de verantwoordelijkheid voor het bel- en dataverbruik uitsluitend en geheel bij de klant gelegd wordt van wie verwacht wordt dat hij bijna konstant (in elk geval dagelijks) zijn verbruik in de gaten houdt. De middelen die de klant ter beschikking krijgt om dit te kunnen doen zijn - zoals bekend - de Mijn Simyo website en de app. Van de klant wordt verder verwacht dat hij op een intelligente manier zijn toekomstige verbruik probeert in te schatten en op basis daarvan bundels kiest die er voor zorgen dat de verbruikskosten zo laag mogelijk zijn.

De mogelijkheid om een belplafond in te stellen past niet in deze filosofie, niet alleen om de klant maximale vrijheid te laten houden om zelf te bepalen hoe hij het Simyo produkt benut, maar ook omdat een effektief belplafond alleen werkt als het verbruik in real-time wordt geregistreerd. Dat laatste gebeurt niet bij Simyo hoewel het technisch gesproken best mogelijk is (andere providers tonen dit aan). Het lijkt me duidelijk dat Simyo een bewuste keus heeft gemaakt om de (vermoedelijk) aanzienlijke investering in een real-time monitoring systeem achterwege te laten, en in plaats daarvan te kiezen voor een low-cost systeem waarbij de verbruiksgegevens maar om de paar uur worden verwerkt en dus met vertraging worden doorgegeven aan de klant. Een argeloze, onwetende klant komt hier vaak op hardhandige wijze achter, maar aan de andere kant is de hieruit voortvloeiende kostenbesparing in de bedrijfsvoering iets waar alle klanten van Simyo uiteindelijk van profiteren. Het is prijzenswaardig dat klanten die voor het eerst met onbedoeld hoogverbruik zijn geconfronteerd door Simyo financieel worden tegemoetgekomen.

Dat er uit kostenoverwegingen niet is gekozen voor een real time verbruiksmonitoringsysteem is op dit forum bij mijn weten nooit door Simyo met zoveel woorden bevestigd, de reden die altijd wordt gegeven als er iemand om een bel- of dataplafond (het "op = op" principe) vraagt is dat zoiets technisch niet mogelijk is. Wat waarschijnlijk bedoeld wordt is dat het systeem dat Simyo hanteert om verbruik te registreren dit niet toelaat, maar er best alternatieve systemen bestaan waar dat wel kan. Maar daar heeft Simyo, zoals boven aangegeven, zeer bewust niet voor gekozen.

[einde van het geleuter]
Reputatie 2
Badge +6
Hoi henrynankman,

Scotsman geeft je eigenlijk een heel goed en uitgebreid antwoord, waarvoor dank Scotsman :)

Een belplafond wordt niet door Simyo aangeboden, dat heeft Ernst in zijn bericht ook al aangegeven. Het is ook niet waarschijnlijk dat daar heel snel in de toekomst verandering in komt.

Bij Simyo kun je heel voordelig bellen met een uitstekend netwerk. Klanten moeten dan wel hun bundels goed afstemmen op hun verbruik. Doe je dit goed, dan kun je haast niet goedkoper bellen dan bij Simyo. Omdat Simyo een online bedrijf is, geven wij onze klanten online alle mogelijkheden om dit te doen. Op de Mijn Simyo omgeving kun je maandelijks je bundels wijzigen en je verbruik inzien. Ook met de Simyo app kun je zien hoeveel belminuten en MB's je over hebt tot het einde van de maand. Een datamonitor, zoals Friesian in zijn bericht aangeeft, kan ook helpen.

Als je mij in een privébericht het telefoonnummer van je dochter geeft, zal ik even naar haar aansluiting kijken. Ik kan dan zien waar het fout gaat en mijn advies persoonlijk op jullie aanpassen :)

Ik zie je privébericht dus graag tegemoet!

@Scotsman, dankjewel voor je uitgebreide antwoord 🙂
Dag Friesian, Scotsman en Dries,

Bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden!

Het is voor mij als leek moeilijk om te beoordelen of het wel of niet technisch haalbaar is om een belplafond aan te brengen en natuurlijk is het fijn als de belkosten voor alle gebruikers laag blijven.

Graag zou ik  wel als suggestie aan Simyo willen meegeven om iets te bedenken waardoor het extreem buiten de bundel schieten niet meer mogelijk is. 

Als ik zo op jullie forum rond kijk is mijn dochter niet de enige die dit overkomt. ...


Henry.
Reputatie 5
Badge +11
Hi henrynankman,

Je geeft aan dat je voor het volgende graag opgelost zou zien:
extreem buiten de bundel schieten

Welnu, dat is er.
Wanneer er sprake is van dit extreem buiten de bundel schieten treed er een automatische blokkade in werking vanwege hoogverbruik.
Badge +1
ik vind het ook onvoorstelbaar dat dit niet kan wel krijg je een bericht over je internet bundel als die bijna op is maar niets over je belbundel.
Badge +8
Hoi touwtje,

Dat klopt. Een waarschuwing voor je belbundel krijg je niet.
Maar je kunt te allen tijde inzien op Mijn Simyo hoeveel belminuten je nog hebt. Bellen gaat natuurlijk ook niet zo ongemerkt als internet. Als je weet dat je nog 10 minuten hebt, door op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app te kijken, dan weet je dat je met 20 minuten bellen over je bundel gaat. Daar hoef je natuurlijk niet zo van te schrikken 😉

Al met al geven we verschillende mogelijkheden om het in de gaten te houden.

Groetjes,
Charlene
Hi henrynankman,

Je geeft aan dat je voor het volgende graag opgelost zou zien:
extreem buiten de bundel schieten

Welnu, dat is er.
Wanneer er sprake is van dit extreem buiten de bundel schieten treed er een automatische blokkade in werking vanwege hoogverbruik.


Dag Ernst,

Super dat extreem buiten de bundel bellen automatisch wordt geblokeerd maar helaas is dit geen oplossing voor helemaal niet buiten de bundel willen bellen.
Reputatie 5
Badge +11
Hi henrynankman,

Dat klopt helemaal.
Friesian geeft in zijn reactie wel aan hoe je dit (weliswaar op eigen initiatief) kunt regelen
Hiervoor bestaan meerdere apps.
My data manager.
Onavo.
3G watchdog.

Natuurlijk hangt het af van de soort telefoon die je hebt welke app/apps je kunt installeren.

Deze 3 kun je zelf instellen.
Badge
Dat verhaal van eigen verantwoordelijkheid en ultieme vrijheid is mooie verkooppraatjes omdat dat bij dit antwoord mooi uitkomt.aar ondertussen worden wel de 0909 nummers geblokkeerd mensen tegen onverwachte hoge kosten te beschermen.

Is de werkelijke reden niet gewoon dat de factureer systemen van Simyo dit niet kunnen? Ik heb het idee dat het systeem op een vorm van nacalculatie werkt ipv realtime... Daardoor ook dat je (behoorlijk) in de min kon komen bij prepaid simyo...
@ Prosperot en henrynankman (en voor eenieder ander die het leest)

Even een kleine extra opmerking nadat er meerderen hun visie hebben gegeven.
Indien het mogelijk is kun je Call Meter 3G installeren.
Is geen belplafond, maar verschaft wel realtime inzicht in het verbruik tussentijds.
In te stellen via voorkeuren. (linkertoets)
Afzonderlijk in te stellen aantal belminuten/sms/mms/data.... kosten en begindatum.
Bij facturatie instellen op 1/1.

Groet,
Friesian.

Laat ff weten of het duidelijk is s.v.p.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Prosperot,

Het facturatie systeem is hier wel degelijk op gebouwd 🙂 We passen dit ook gewoon toe als het gaat om bellen naar 0900-nummers. Maar dit is een beetje off-topic lijkt me.

Je hebt elke maand de mogelijkheid om je bundels af te stemmen op het verbruik dat je verwacht te gaan hebben. Dit is dus de vrijheid die je krijgt van Simyo 🙂 Geen verkoopspraatje want deze flexibiliteit zie je bijna nergens.

@Friesian Die App kende ik nog niet 🙂 Bedankt voor die tip!

Reageer