.

Beantwoord

Ik wist niet dat ik met een jaar verlengd had en wil nu vroegtijdig weg. Kan dat?

  • 30 January 2017
  • 8 reacties
  • 242 Bekeken

Beste,

Na jaren fijne service en goede woorden te hebben gesproken over uw bedrijf loop ik nu voor het eerst tegen een situatie aan waar ik zeer ontevreden over ben.

Ik ben momenteel bezig met een verhuizing van mijn nummer naar KPN. Niet omdat ik het bij jullie niet fijn vind, maar vanwege een werk technisch verhaal. Hierbij is het nodig mijn nummer mee te nemen daar naartoe gezien deze bekend is op de juiste plekken.

Het probleem zit hem in de opzegging. Onlangs heb ik mijn abonnement bij jullie verlengd, en nu blijkt dat dit niet gewoon maandelijks verlengd word zoals je zou verwachten, maar meteen jaarlijks. Iets waarvan ik niet op de hoogte was ten tijde van de verlenging en ik verder ook hoogst onnodig vind voor een sim only abonnement.

Bij de aanvraag van de verhuizing word nu dan ook vermeld dat mijn nummer niet overgezet kan worden gezien deze nog aan een abonnement vast zit. Hier ben ik het uiteraard niet mee eens. Ik heb hierop dan ook gebeld met de servicedesk in de hoop dit direct op te lossen. Helaas bleek het zo dat de servicedesk mij hier niet verder mee kon helpen gezien ze de bevoegdheid niet hebben een abonnement op te zeggen, iets wat ik in zijn beredenering kan begrijpen. Er werd dan ook gesteld dat ik mijn abonnement kon afkopen voor zoveel honderd, iets wat natuurlijk belachelijk is gezien ik geen toestel aan het afbetalen ben en alleen gebruik maak van minuten en mb's.

Nu ben ik dus hier. Ik zou dit graag opgelost willen hebben. Want ik voel mij momenteel lichtelijk belazerd met deze verlenging en zou deze dan ook per einde februari (een maand opzeg) willen opzeggen.

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet,

Matthijs
icon

Beste antwoord door Samantha 31 January 2017, 14:13

Bekijk originele reactie

8 reacties

Even een wedervraag die zeer kritisch kan overkomen.

Je verlengt je contract maar bent je er niet bewust van dat dit met een jaar is?


Ik heb in november 2015 verlengt en daar stond zeer duidelijk bij dat het om een jaar ging.
Hoi Ray,

Klopt. Ik ben er gewoon vanuit gegaan dat dit een verlenging was, een voortzetting van mijn contract zoals dat wel vaker het geval is (automatische verlenging). Verder niet bij stilgestaan dat ik er wederom een jaar aan vast zat. Als er nou een toestel bij had gezeten, ja, dan begrijp ik ook het nut een jaar contract. Maar voor sim only heb ik er simpelweg niet bij stilgestaan en ging ik uit van een verlenging in plaats van vernieuwing.
Volgens mij heb je zelfs een contract gemaild gekregen waarin in het stond. Maar goed, ik kan niet voor Simyo beslissen. Ik hoop dat zij je kunnen helpen al heb ik er m'n twijfels over.
Badge +7
Hoi MatthijsO,

Welkom op het Simyo forum:)

Wat vervelend dat je je er niet bewust van was dat je met een jaar hebt verlengd! Ik zie dat je op 11-10-2016 je bundels hebt aangepast en akkoord bent gegaan met je verlening. Vervolgens is deze verlenging op 1-11-2016 ingegaan. Je huidige contract loopt dus tot 1-11-2017.

Op 11-10-2016 heb je zelf verlengd op Mijn Simyo. Je kreeg toen eerst een een pagina waar je je bundels kon kiezen. Hierbij kreeg je de volgende melding: 'Je kunt je abonnement verlengen. Dit betekent voordeligere bundels.' Als hierop klikt, kom je op de verlengpagina van Mijn Simyo. Op deze pagina zie je een overzicht van je huidige bundels en van je nieuwe bundels. Zoals je in een van de bijgevoegde foto's kunt zien, zie je bij je nieuwe bundels ook al staan: 'Als je verlengt met een jaar'.

Vervolgens kom je op de laatste pagina terecht. Op deze pagina moet je eerst akkoord gaan met je contract, voordat je bundelwijziging in gaat. Hierbij staat al dat bij een verlenging een nieuw jaarcontract hoort. Vervolgens kun je contract inzien. In dit contract staat ook vermeld dat deze voor een jaar geldt. Vervolgens staat, zoals je in bijgevoegde foto's kunt zien, de looptijd van je contract. Dit staat in de tekst vlak boven de melding waar je akkoord gaat met je nieuwe contract. Het is dus door ons vrij duidelijk gecommuniceerd dat je dan met een jaar gaat verlengen.

Ik kan daarom geen gehoor geven aan je vraag om je abonnement per 1 maart te beëindigen. Je kunt je abonnement wel vroegtijdig laten stoppen door je abonnement af te kopen. Deze afkoopsom wordt berekend op basis van de maandelijkse abonnementskosten die op je contract staan. Je betaalt dan alle abonnementskosten over de periode van afkoop tot en met de einddatum op je contract, in één keer. Als je wilt dat ik een afkoopsom voor je bereken, hoor ik dat graag.

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@Ray, heel erg bedankt voor je hulp! :)

Hi Samantha,

Je maakt nu precies mijn punt. Er staat: "Je nieuwe contract. Je contract gaat in per x en is klaar per x. Daarna maandelijks verlengd.". Dit is ook precies mijn punt, ik zit al meerdere jaren bij jullie en nu ineens heb ik weer een jaarcontract terwijl ik niks veranderd heb. Ik ging dus inderdaad uit van een verlenging zoals je foto's zeer duidelijk laten zien.

Wat ik wel kreeg was een melding dat er nieuwe prijzen waren en mijn huidge abbo vorm omgezet kon/moest worden naar zoveel flexibeler en zoveel goedkoper/duurder gezien mijn oude vorm niet langer meer gekozen kon worden. En dat vond ik uiteraard prima omdat ik een aanpassing naar boven nodig had. Maar vanuit mijn standpunt was daar zeker geen nieuw contract voor nodig gezien ik al een klant was van jullie. Vandaar mijn verwondering.

Ik wil je dus nogmaals verzoeken in mijn gegevens te kijken en te zien hoe lang ik al bij jullie zit, vervolgens te kijken of het jaarcontract er niet tussendoor geduwd is en mij vervolgens te vertellen wat jij er van vind. Als je daarna nog vind dat ik onredelijk ben in mijn verzoek dan wil ik prima mijn contract afkopen en mag je dat naar mij toe sturen op basis van jullie goedkoopste instap pakket van 4 euro. Dat zou dan neer moeten komen op max 40,- die ik jullie met liefde zal betalen.
Badge +7
Hoi MatthijsO,

Wat jammer dat je het hier niet mee eens bent. Dit is helaas niet iets om het mee eens of mee oneens te zijn. Ik kan me voorstellen dat je het niet nodig vindt om een nieuw contract af te sluiten. Dit is echter een voorwaarde om gebruik te maken van onze goedkopere bundels. Je bent hier toen ook mee akkoord gegaan. Je hebt dus wel degelijk iets veranderd.

Je geeft aan dat je je bewust was van de verlenging. Het woord 'Verlenging' geeft al aan dat een bepaalde tijdsperiode langer gaat duren. Daarnaast hebben we je, zoals te zien is in de printscreens, meerdere keren verteld dat je gaat verlengen met een jaar zodra je hiermee akkoord gaat.
De zinnen: 'Je nieuwe contract. Je contract gaat in per 1-11-2016 en is klaar per 1-11-2017. Daarna wordt je abonnement weer maandelijks opzegbaar'. geven dit ook aan. Wat vind je hier precies onduidelijk aan?

Je hebt je verlenging zelf geregeld via Mijn Simyo. Hier is geen medewerker aan te pas gekomen. Er is dus niemand die dit erdoor heeft geduwd. Nogmaals, je bent zelf akkoord gegaan met je nieuwe jaarcontract.

Jammer genoeg kan ik ook niet onderhandelen over de afkoopsom. Deze wordt altijd berekend op basis van de originele bundels die op je contract staan. In jouw geval komt dit neer op € 10,00 per maand. Als je wilt dat ik een officiële afkoopsom voor je bereken, doe ik dat graag.

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha
Bereken maar.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi MatthijsO,

Ik heb je een afkoopvoorstel gestuurd. Dit voorstel is overigens niet onderhandelbaar. Je kan op de e-mail reageren of je ermee akkoord gaat en of je je nummer wenst te behouden. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

Reageer