.

Beantwoord

Ik wil mijn abonnement afkopen. Wat zijn de kosten hiervoor?

  • 15 January 2017
  • 9 reacties
  • 1002 Bekeken

Badge
Goedenmiddag,
Ik krijg van mijn werk een telefoon met abonnement en zou om deze reden mijn abonnement hier zo snel mogelijk wilken opzeggen.
Graag wil ik mijn nummer behouden!!
Kunt u mij zeggen wat de kosten hiervoor zijn??
Groet, ingrid
icon

Beste antwoord door Samantha 16 January 2017, 17:32

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +6
He Kolkje,

ik kan niet precies zeggen wat de kosten zijn maar als je nog een lang abonnement hebt moet je nog veel betalen.
Als je nog maar een paar maandjes hebt is dit waarschijnlijk niet zoveel.

Uit mijn hoofd ongeveer de helft van wat je eigenlijk zou moeten betalen.

Nummerbehoud moet je aanvragen bij de nieuwe provider. Daarom moet je dus goed opletten dat je baas niet zomaar een abonnement geeft want dan kun je je nummer niet overzetten.

Groet Paul.
Als er sprake is van contractbreuk dan zijn daar inderdaad kosten aan verbonden. Die kosten bestaan uit de resterende maanden dat het contract nog loopt vanaf het moment van opzeggen.

De vraag is of jij je nummer mee wilt nemen naar dat abonnement wat je van je werkgever krijgt?

Als je wilt weten of je nog verbonden bent aan een lopend contract, log dan in op je MijnSimyo > instellingen > abonnement (niet via de app).
Badge
Mijn abonnement loopt tot 1 mei 2017
Badge
Hoe gaat dit verder in zn werk? Zou graag willen weten wat ik moet betalen en hoe ik dit kan gaan regelen!
Simyo kan jouw precies vertellen wat het kost. Even geduld dus. Zij reageren doorgaans binnen 24u op werkdagen.

Maar ik vroeg ook of je jouw nummer mee wilde nemen naar dat zakelijke abonnement van je werkgever. Daar heb je (nog) geen antwoord op gegeven. Simyo zal deze vraag ook stellen.
Badge
Ja ik wil graag mn nummer behouden
Badge +7
Hoi Kolkje,

Wat jammer dat je je abonnement bij ons wilt opzeggen! Al is het een begrijpelijke reden aangezien je een telefoon met abonnement van je werk krijgt.

Ik zie inderdaad dat je abonnement loopt tot en met 1-5-2017. Als je eerder weg wilt gaan en je nummer wilt behouden, kun je je abonnement afkopen. Je betaalt dan al je abonnementskosten vanaf het moment van afkoop tot en met de einddatum in Ć©Ć©n keer. Deze afkoopsom wordt berekend op basis van de originele bundels die op je contract staan.

Ik heb je een mail gestuurd met daarin de voor jou berekende afkoopsom. Heb je deze mail ontvangen?

Groetjes,
Samantha

@PaulH en Raytje, heel erg bedankt voor jullie hulp! 😃
Badge
Goedemorgen Samantha, ja ik heb jouw mail gelezen en wil hier graag gebruik van maken!
Badge +7
Hoi Kolkje,

Wat fijn dat je akkoord gaat met de afkoopsom 🙂 Je kan nu een bestelling plaatsen bij je nieuwe provider. Hierbij kun je een gewenste overstapdatum kiezen. Deze datum moet minstens 2 werkdagen in de toekomst liggen. Verder ben je helemaal vrij in het kiezen van de datum waarop je wilt overstappen. Je kunt dus al over 2 werkdagen overstappen ;)

Wat hierbij wel belangrijk is, is dat je nieuwe provider de aanvraag van je nummerbehoud indient met deze opmerking ';afkoop'. Zonder deze opmerking (inclusief puntkomma) wordt de aanvraag automatisch afgewezen. Ik raad je aan om hierover contact op te nemen met je nieuwe provider.

Op de datum dat je overstapt naar je nieuwe provider, worden de afkoopkosten automatisch in rekening gebracht op je laatste factuur. Op deze datum wordt je abonnement bij ons beƫindigd.

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

Reageer