.

Beantwoord

Wijzigt de einddatum van een jaarabo bij tussentijds wijziging abo?

  • 25 February 2013
  • 19 reacties
  • 1661 Bekeken

Badge
Als je binnen de looptijd van je jaarabonnement op- of afwaardeerd (bel/sms of data), wijzigt dan ook de einddatum van het abonnement? 
icon

Beste antwoord door RicoK 26 February 2013, 10:15

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 7
He, interessante vraag. Ook al heb ik een maandabonnement, ik was wel nieuwsgierig geraakt. Ik heb eens de voorwaarden doorgebladerd en hierover niets kunnen vinden. Hieruit maak ik op dat de minimumcontractduur van 12 maanden intact blijft bij een tussentijdse wijziging. Ofwel, het lijkt wel alsof je bij een wijziging in bijvoorbeeld de 6e maand van je jaarcontract niet opnieuw een jaarcontract wordt aangegaan, maar je nog maar 6 maanden van je contract hoeft 'uit te zitten'.

Dit is wel anders bij bijvoorbeeld kabelaar UPC. Zodra je hier binnen je jaarcontract een wijziging door laat voeren ga je weer opnieuw een jaarcontract aan.

Als dit bij Simyo ook zo is, wil ik wel eens weten waar en hoe dit zo is opgenomen.
Badge
Hoi, Ja daar lijkt het op (dat van die 6 maanden) maar ik zie het nergens bevestigd.
Het zou Simyo wel sieren en boven de andere aanbieders uit laten steken als het zo is en eigenlijk is het ook logisch.
Ga maar na:
Je gaat een abonnement aan voor een jaar; binnen dat abonnement kan je wijzigen wat je wil; je kan alleen niet verder terug (lees lager gaan met aantal belminuten of databundel) dan je startoptelling bij het aangaan van het jaarabonnement.

Hoor graag of ik dat goed zie.
Reputatie 7
Het heeft er vooralsnog alle schijn van dat Simyo het hoofd boven het maaiveld heeft uitgestoken.

In afwachting van een bevestiging van simyo.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Wheelsonroad,

Zoals RicoK reeds aangaf is wordt de contractduur niet verlengd op het moment dat je jouw bundels aanpast.
Reputatie 7
Hey Wayne,

Bedankt voor je bevestiging!
Badge
Hey Wayne,

Dank je wel voor de bevestiging. Ben blij dat Simyo zich hier mee weet te onderscheiden in Aanbiederland. :o
Reputatie 2
Badge +1
Hey RicoK en Wheelsonroad,

Graag gedaan! Bedankt voor het positieve commentaar!
Badge +2
Als je binnen de looptijd van je jaarabonnement op- of afwaardeerd (bel/sms of data), wijzigt dan ook de einddatum van het abonnement?

ben in oktober een contract aan gegaan van 100 bel / sms en een internetbundel van 200 mb.
aangezien ik nooit gebruik maak van de internet bundel heb ik deze opgezegd en per 1 mei heb ik dus geen internet meer.
heb gelijk mijn belbundel aangepast naar 200 bel / sms.
nu zag ik ook dat de datum van mijn jaarabonnement veranderd was in 1-5-2013.
dus die datum veranderd wel degelijk zo te zien.

ik dacht dus dat je gewoon vrij kon veranderen elke maand, als je maar niet lager ging dan je abonnement van het bellen dat je afgesloten had.
internet was altijd veranderbaar en opzegbaar had ik begrepen.

dus ik snap er niks meer van eerlijk gezegd.
wilde in de wintermaanden weer terug naar de 100 min bellen / sms maar dan veranderd het jaarcontract weer mee vrees ik
Badge +6
ben in oktober een contract aan gegaan van 100 bel / sms en een internetbundel van 200 mb.
aangezien ik nooit gebruik maak van de internet bundel heb ik deze opgezegd en per 1 mei heb ik dus geen internet meer.
heb gelijk mijn belbundel aangepast naar 200 bel / sms.
nu zag ik ook dat de datum van mijn jaarabonnement veranderd was in 1-5-2013.
dus die datum veranderd wel degelijk zo te zien.

ik dacht dus dat je gewoon vrij kon veranderen elke maand, als je maar niet lager ging dan je abonnement van het bellen dat je afgesloten had.
internet was altijd veranderbaar en opzegbaar had ik begrepen.

dus ik snap er niks meer van eerlijk gezegd.
wilde in de wintermaanden weer terug naar de 100 min bellen / sms maar dan veranderd het jaarcontract weer mee vrees ik


Hoi Jackrussel,

Je kan per maand je bundel omhoog of omlaag veranderen. In het begin kon je bij een jaar abonnement niet lager dan je startbundel dat is niet meer zo. Wanneer je de wijziging doet voor de 25ste van de maand dan gaat deze in op de 1ste van de volgende maand. Je hebt op 4 april je bundel gewijzigd en dat is de reden dat de wijziging op 1 mei ingaat.
Badge +1
Hey Wheelsonroad,

Zoals RicoK reeds aangaf is wordt de contractduur niet verlengd op het moment dat je jouw bundels aanpast.


hallo, ik heb een jaar contract [ gestart 0kt 2012 ]
ik heb nu mijn bundel van 100 naar 200 minuten gewijzigd en ook een internetbundel[ om te proberen] van 200 mb.
nu staat er in mijn overzicht : 1 jaar vanaf 01-05-2013 ???
lijkt mij toch niet de bedoeling, een nieuw jaarcontract....???
groet, Johan
Reputatie 3
Badge +9
Volgens mij is hier al voldoende over gezegd......
Badge +1
Volgens mij is hier al voldoende over gezegd......


Dat kan jij vinden,
maar ik heb nog steeds geen bevredigend  en duidelijk antwoord gehad,
tot die tijd blijf ik her en der vragen stellen,
moet simyo maar duidelijk zijn naar de klant toe !!!!!
Reputatie 3
Badge +9
Wat klopt is dat Simyo niet duidelijk is omdat de datum bij wijzigen van je jaarabonnement ook veranderd. Dit zou niet moeten gebeuren.
Maar eerder dan maandag of woensdag zal een moderator niet antwoorden.
Badge +6
hallo, ik heb een jaar contract [ gestart 0kt 2012 ]
ik heb nu mijn bundel van 100 naar 200 minuten gewijzigd en ook een internetbundel[ om te proberen] van 200 mb.
nu staat er in mijn overzicht : 1 jaar vanaf 01-05-2013 ???
lijkt mij toch niet de bedoeling, een nieuw jaarcontract....???
groet, Johan


Hoi Johanfl,

Zoals Martijn® aangeeft is je vraag al beantwoord.
Je vraag is hier beantwoord.
Ik wil je nogmaals vragen de volgende keer niet meerdere topics te openen met dezelfde vraag of in meerdere topics dezelfde vraag te stellen.
Op deze manier kunnen wij anders het forum niet overzichtelijk houden. 🙂
Badge +1
Sinds vandaag 01-05-2013 is op mijn overzicht de datum van mijn jaar contract weer verandert in de oorspronkelijke einddatum,
nu klopt het gelukkig  weer,

johan
Badge +1
sorry... dubbel geplaatst
Badge +6
Hoi Johanfl,

Fijn te horen dat je nu de juiste datum ziet op je persoonlijke pagina.
ik heb ook zojuist mijn bel bundel omhoog aangepast. Ik heb een jaarcontract. De einddatum zou dus niet moeten veranderen. Omdat ik de einddatum niet meer weet wilde ik dat controleren op mijn simyo, en dan onder het kopje overzicht. Daar staat echter 1 juni. Dat komt overeen met de wijziging. Dus mijn vraag is: Wanneer loopt mijn contract af?

groetjes Linda
Badge +8
ik heb ook zojuist mijn bel bundel omhoog aangepast. Ik heb een jaarcontract. De einddatum zou dus niet moeten veranderen. Omdat ik de einddatum niet meer weet wilde ik dat controleren op mijn simyo, en dan onder het kopje overzicht. Daar staat echter 1 juni. Dat komt overeen met de wijziging. Dus mijn vraag is: Wanneer loopt mijn contract af?

groetjes Linda


Hoi Linda,

Jouw contract loopt af op 19-12-2013.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene

Reageer