.

Beantwoord

Wijzigen contractnaam

  • 18 March 2013
  • 22 reacties
  • 3459 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hallo mensen,

Ik wil graag de naam van mijn toestel wijzigen. Hij staat momenteel op mijn naam, maar ik wil die wijzigen in mijn zoons naam. Hoe doe ik dat? Bij voorbaat dank.

Groetjes
icon

Beste antwoord door Wayne 20 March 2013, 15:19

Bekijk originele reactie

22 reacties

Badge +6
Hoi smartlap, welkom op het forum van Simyo!

Zoals hierboven aangegeven is het bij ons administratief niet mogelijk om contractovernames in orde te maken, maar wie weet in de toekomst, we blijven ons bij Simyo continu vernieuwen en verbeteren :)

Tot die tijd is er helaas geen andere oplossing dan zoals door Charlene omschreven, sorry 😞
Ook ik vind het irritant dat ik mijn man zijn naam niet kan veranderen in die van mij.
ik word nu steeds bij zijn naam genoemd en dat vind ik niet leuk.
Hier moet toch iets aan te doen zijn, door contract overname.
Zo maak je een klant toch weer blij. Groetjes Lida.
Badge +8
ik wil mijn achter naam veraderen om dat ik nu gescheide ben kan dat

Hoi pukkie,

Dat snap ik, dat je dan je naam wilt aanpassen. Maar om de een of andere reden, is dat bij ons administratief niet mogelijk. :(
Als je dit nummer wilt behouden, maar met een andere naam, dan is de enige manier op het moment overstappen naar prepaid, bij die bestelling de naam invullen die je wilt. En dat dan weer laten omzetten naar sim only..

Het spijt me dat ik geen betere oplossing heb.

groetjes, Charlene
Reputatie 7
ik wil mijn achter naam veraderen om dat ik nu gescheide ben kan dat

'kan dat' of 'kan dat?'

Is dit een constatering die je met ons wilt delen of is dit een vraag? In het laatste geval wil ik je dringend het gebruik van hoofdletters en leestekens adviseren.
ik wil mijn achter naam veraderen om dat ik nu gescheide ben kan dat
Badge +8
Hoi Akkad,

Ik had hetzelfde probleem, het contract stond namelijk op naam van mijn vader. Ik heb vandaag naar de klantenservice gebeld, en die kunnen het gewoon veranderen voor je! Hopelijk heb je nog iets aan mijn advies, succes ermee!

Groetjes Anniek


Hoi Anniek95,

Fijn dat je meedenkt. :)
Jij hebt een prepaid aansluiting, daarom kan je naam gewijzigd worden. Een abonnement is een contract, en daar kunnen we de naam helaas niet van wijzigen.

groetjes,
Charlene
Hallo mensen,

Ik wil graag de naam van mijn toestel wijzigen. Hij staat momenteel op mijn naam, maar ik wil die wijzigen in mijn zoons naam. Hoe doe ik dat? Bij voorbaat dank.

Groetjes


Hoi Akkad,

Ik had hetzelfde probleem, het contract stond namelijk op naam van mijn vader. Ik heb vandaag naar de klantenservice gebeld, en die kunnen het gewoon veranderen voor je! Hopelijk heb je nog iets aan mijn advies, succes ermee!

Groetjes Anniek
Badge +6
Wat heb ik nou aan zo'n antwoord? Ik had al een vraag via email gesteld, maar die werd fout beantwoord, nl. dat Simyo voor nummerbehoud geen naam nodig heeft, maar dat ging over de overstap van een andere provider naar Simyo, waar ik toch heel duidelijk niet om vroeg. Ik wil heel graag dat het huidige telefoonnummer op naam van mijn dochter komt. Dat wil mijn dochter ook graag. Naamswijziging op een bestaand contract gaat niet. Dus was het idee: dochter sluit zelf een nieuw contract af, en vraagt nummerbehoud aan. U zegt nu dat dat niet kan? Wat moet ik dan wel doen? Geef toch eens hulp in plaats van die niet-helpende afwijzende antwoorden. Moeten we dan maar naar een andere provider?

Hoi Skimum,

Je dochter kan het abonnement overzetten naar prepaid met nummerbehoud en dan overstappen naar een abonnement. Ze kan dan op deze manier het abonnement op haar naam zetten. Onderstaande stappen dient er worden gevolgd voor het aanvragen van nummerbehoud van abonnement naar prepaid.

Voor het aanvragen voor het nummerbehoud van abonnement naar prepaid dient u de volgende stappen te volgen:

Verander het laatste cijfer van het te behouden telefoonnummer 1 omhoog of omlaag.
Belvorm: Abonnement
Serviceprovider: KPN
Simkaartnummer van de simkaart van Simyo.

Wanneer u nummerbehoud heeft aangevraagd graag uw NAW gegevens en het juiste te behouden telefoonnummer mailen naar [email]porteringen@simyo.nl[/email].
De afdeling nummerbehoud gaat uw gegevens aanpassen.

@Martijn® bedankt voor het meedenken.
Reputatie 3
Badge +9
Of naar een provider op jou naam die wel aan contract overname doet. Dat kan wel dacht ik.
Reputatie 3
Badge +9
Het nummer wat je bij simyo hebt zit blijkbaar vast aan de contractant. Er blijft 1 optie over maar deze is omslachtig en weet niet of dit kan.

Weg bij simyo met nummerbehoud op een andere naam. En dan evt terug.

Ik weet niet zeker als je naar een andere provider gaat of je dan een zoon/dochter mag opgeven voor dat nummer.
Ja, ik denk ook aan die oplossing. Bedankt voor je reactie!

Hoi Skimum,

Je kan een nieuw abonnement bestellen echter kan dit niet met nummerbehoud. Van abonnement naar abonnement overstappen met nummerbehoud is helaas niet mogelijk.


Wat heb ik nou aan zo'n antwoord? Ik had al een vraag via email gesteld, maar die werd fout beantwoord, nl. dat Simyo voor nummerbehoud geen naam nodig heeft, maar dat ging over de overstap van een andere provider naar Simyo, waar ik toch heel duidelijk niet om vroeg. Ik wil heel graag dat het huidige telefoonnummer op naam van mijn dochter komt. Dat wil mijn dochter ook graag. Naamswijziging op een bestaand contract gaat niet. Dus was het idee: dochter sluit zelf een nieuw contract af, en vraagt nummerbehoud aan. U zegt nu dat dat niet kan? Wat moet ik dan wel doen? Geef toch eens hulp in plaats van die niet-helpende afwijzende antwoorden. Moeten we dan maar naar een andere provider?
Badge +6
Ja, ik denk ook aan die oplossing. Bedankt voor je reactie!

Hoi Skimum,

Je kan een nieuw abonnement bestellen echter kan dit niet met nummerbehoud. Van abonnement naar abonnement overstappen met nummerbehoud is helaas niet mogelijk.
Is het niet mogelijk om gewoon een nieuw abonnement af te sluiten en dat met nummer behoud?

Ja, ik denk ook aan die oplossing. Bedankt voor je reactie!
Reputatie 3
Badge +9
Is het niet mogelijk om gewoon een nieuw abonnement af te sluiten en dat met nummer behoud?
@skimum

Inderdaad ben het met u eens, vind het onderhand ook irritant aan het worden dat ik een half jaar na dato nog steeds berichten van mijn zoon krijg....


@Startend Simyaan
Andere providers hebben daar nl. gewoon een contractovernameformulier voor. Daar zocht ik gisteren eigenlijk naar. Voor kinderen die 18 worden is zo' contractovername dan normaal gesproken ook gratis, maar er zijn ook mogelijkheden om contracten op een heel andere naam te zetten (tegen betaling dan weliswaar). Heel vervelend. Ik heb overigens wel het antwoord gekregen dat als het kind een ander contract wil aangaan, dat de tenaamstelling dan geen probleem hoeft te zijn, omdat er dan alleen naar dingen als SIM-kaartnummer gekeken wordt. Ik hoop het, want ik zou het heel vervelend vinden als dat niet lukt en ze een ander nummer moet krijgen.
@skimum

Inderdaad ben het met u eens, vind het onderhand ook irritant aan het worden dat ik een half jaar na dato nog steeds berichten van mijn zoon krijg....
Ik heb eenzelfde probleem: mijn dochter wordt 18 en wil het contract graag op haar naam hebben. Ik wil ook niet tot in de lengte van dagen haar abonnement op mijn naam hebben staan en het is voor haar vervelend om een ander nummer te moeten aanvragen. Er zullen veel meer ouders zijn met dit probleem zitten. Kan Simyo daar nou niet gewoon een oplossing voor vinden? 
Reputatie 2
Badge +1
Hey Akkad,

Omdat contractovername bij Simyo niet mogelijk is, is het niet mogelijk om de tenaamstelling van de aansluiting te wijzigen.
Reputatie 7
Aaah, duidelijk (nu)..:rolleyes:. Hier zal een moderator/webcare lid naar moeten kijken.
Bedankt voor het snelle reageren.

Maar ik zal even mijn vraag duidelijker stellen, voordat Simyo haar website vernieuwde kon ik via Mijn Simyo en dan Mijn gegevens. Mijn gegevens op Simyo veranderen, mijn zoon wilt graag dat zijn voornaam ipv de mijne op SImyo.nl komt, want hij betaalt de rekening. Omdat hij toen minderjarig was, kwam het op mijn voornaam te staan. Dus ik wil die graag veranderen in zijn naam, maar ik kan mijn postadres, email, wachtwoord, etc. wijzigen behalve mijn voornaam. Hoe kan ik mijn voornaam wijzigen op simyo.nl?

Groetjes
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Akkad,

Zoals RicoK aangeeft is het handig om het merk en type van jouw toestel te vermelden zodat de mensen met deze specifieke kennis kunnen reageren. Heb je de handleiding van jouw toestel reeds geraadpleegd?
Reputatie 7
Hallo Akkad,

Vermeld eerst eens wat voor een toestel je hebt.

Reageer