Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Wijzigen contractnaam

  • 18 maart 2013
  • 22 reacties
  • 3400 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hallo mensen,

Ik wil graag de naam van mijn toestel wijzigen. Hij staat momenteel op mijn naam, maar ik wil die wijzigen in mijn zoons naam. Hoe doe ik dat? Bij voorbaat dank.

Groetjes
icon

Beste antwoord door Wayne 20 maart 2013, 15:19

Hey Akkad,



Omdat contractovername bij Simyo niet mogelijk is, is het niet mogelijk om de tenaamstelling van de aansluiting te wijzigen.
Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 7
Hallo Akkad,

Vermeld eerst eens wat voor een toestel je hebt.
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Akkad,

Zoals RicoK aangeeft is het handig om het merk en type van jouw toestel te vermelden zodat de mensen met deze specifieke kennis kunnen reageren. Heb je de handleiding van jouw toestel reeds geraadpleegd?
Bedankt voor het snelle reageren.

Maar ik zal even mijn vraag duidelijker stellen, voordat Simyo haar website vernieuwde kon ik via Mijn Simyo en dan Mijn gegevens. Mijn gegevens op Simyo veranderen, mijn zoon wilt graag dat zijn voornaam ipv de mijne op SImyo.nl komt, want hij betaalt de rekening. Omdat hij toen minderjarig was, kwam het op mijn voornaam te staan. Dus ik wil die graag veranderen in zijn naam, maar ik kan mijn postadres, email, wachtwoord, etc. wijzigen behalve mijn voornaam. Hoe kan ik mijn voornaam wijzigen op simyo.nl?

Groetjes
Reputatie 7
Aaah, duidelijk (nu)..:rolleyes:. Hier zal een moderator/webcare lid naar moeten kijken.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Akkad,

Omdat contractovername bij Simyo niet mogelijk is, is het niet mogelijk om de tenaamstelling van de aansluiting te wijzigen.
Ik heb eenzelfde probleem: mijn dochter wordt 18 en wil het contract graag op haar naam hebben. Ik wil ook niet tot in de lengte van dagen haar abonnement op mijn naam hebben staan en het is voor haar vervelend om een ander nummer te moeten aanvragen. Er zullen veel meer ouders zijn met dit probleem zitten. Kan Simyo daar nou niet gewoon een oplossing voor vinden? 
@skimum

Inderdaad ben het met u eens, vind het onderhand ook irritant aan het worden dat ik een half jaar na dato nog steeds berichten van mijn zoon krijg....
@skimum

Inderdaad ben het met u eens, vind het onderhand ook irritant aan het worden dat ik een half jaar na dato nog steeds berichten van mijn zoon krijg....


@Startend Simyaan
Andere providers hebben daar nl. gewoon een contractovernameformulier voor. Daar zocht ik gisteren eigenlijk naar. Voor kinderen die 18 worden is zo' contractovername dan normaal gesproken ook gratis, maar er zijn ook mogelijkheden om contracten op een heel andere naam te zetten (tegen betaling dan weliswaar). Heel vervelend. Ik heb overigens wel het antwoord gekregen dat als het kind een ander contract wil aangaan, dat de tenaamstelling dan geen probleem hoeft te zijn, omdat er dan alleen naar dingen als SIM-kaartnummer gekeken wordt. Ik hoop het, want ik zou het heel vervelend vinden als dat niet lukt en ze een ander nummer moet krijgen.
Reputatie 3
Badge +9
Is het niet mogelijk om gewoon een nieuw abonnement af te sluiten en dat met nummer behoud?
Is het niet mogelijk om gewoon een nieuw abonnement af te sluiten en dat met nummer behoud?

Ja, ik denk ook aan die oplossing. Bedankt voor je reactie!
Badge +6
Ja, ik denk ook aan die oplossing. Bedankt voor je reactie!

Hoi Skimum,

Je kan een nieuw abonnement bestellen echter kan dit niet met nummerbehoud. Van abonnement naar abonnement overstappen met nummerbehoud is helaas niet mogelijk.
Ja, ik denk ook aan die oplossing. Bedankt voor je reactie!

Hoi Skimum,

Je kan een nieuw abonnement bestellen echter kan dit niet met nummerbehoud. Van abonnement naar abonnement overstappen met nummerbehoud is helaas niet mogelijk.


Wat heb ik nou aan zo'n antwoord? Ik had al een vraag via email gesteld, maar die werd fout beantwoord, nl. dat Simyo voor nummerbehoud geen naam nodig heeft, maar dat ging over de overstap van een andere provider naar Simyo, waar ik toch heel duidelijk niet om vroeg. Ik wil heel graag dat het huidige telefoonnummer op naam van mijn dochter komt. Dat wil mijn dochter ook graag. Naamswijziging op een bestaand contract gaat niet. Dus was het idee: dochter sluit zelf een nieuw contract af, en vraagt nummerbehoud aan. U zegt nu dat dat niet kan? Wat moet ik dan wel doen? Geef toch eens hulp in plaats van die niet-helpende afwijzende antwoorden. Moeten we dan maar naar een andere provider?
Reputatie 3
Badge +9
Het nummer wat je bij simyo hebt zit blijkbaar vast aan de contractant. Er blijft 1 optie over maar deze is omslachtig en weet niet of dit kan.

Weg bij simyo met nummerbehoud op een andere naam. En dan evt terug.

Ik weet niet zeker als je naar een andere provider gaat of je dan een zoon/dochter mag opgeven voor dat nummer.
Reputatie 3
Badge +9
Of naar een provider op jou naam die wel aan contract overname doet. Dat kan wel dacht ik.
Badge +6
Wat heb ik nou aan zo'n antwoord? Ik had al een vraag via email gesteld, maar die werd fout beantwoord, nl. dat Simyo voor nummerbehoud geen naam nodig heeft, maar dat ging over de overstap van een andere provider naar Simyo, waar ik toch heel duidelijk niet om vroeg. Ik wil heel graag dat het huidige telefoonnummer op naam van mijn dochter komt. Dat wil mijn dochter ook graag. Naamswijziging op een bestaand contract gaat niet. Dus was het idee: dochter sluit zelf een nieuw contract af, en vraagt nummerbehoud aan. U zegt nu dat dat niet kan? Wat moet ik dan wel doen? Geef toch eens hulp in plaats van die niet-helpende afwijzende antwoorden. Moeten we dan maar naar een andere provider?

Hoi Skimum,

Je dochter kan het abonnement overzetten naar prepaid met nummerbehoud en dan overstappen naar een abonnement. Ze kan dan op deze manier het abonnement op haar naam zetten. Onderstaande stappen dient er worden gevolgd voor het aanvragen van nummerbehoud van abonnement naar prepaid.

Voor het aanvragen voor het nummerbehoud van abonnement naar prepaid dient u de volgende stappen te volgen:

Verander het laatste cijfer van het te behouden telefoonnummer 1 omhoog of omlaag.
Belvorm: Abonnement
Serviceprovider: KPN
Simkaartnummer van de simkaart van Simyo.

Wanneer u nummerbehoud heeft aangevraagd graag uw NAW gegevens en het juiste te behouden telefoonnummer mailen naar [email]porteringen@simyo.nl[/email].
De afdeling nummerbehoud gaat uw gegevens aanpassen.

@Martijn® bedankt voor het meedenken.
Hallo mensen,

Ik wil graag de naam van mijn toestel wijzigen. Hij staat momenteel op mijn naam, maar ik wil die wijzigen in mijn zoons naam. Hoe doe ik dat? Bij voorbaat dank.

Groetjes


Hoi Akkad,

Ik had hetzelfde probleem, het contract stond namelijk op naam van mijn vader. Ik heb vandaag naar de klantenservice gebeld, en die kunnen het gewoon veranderen voor je! Hopelijk heb je nog iets aan mijn advies, succes ermee!

Groetjes Anniek
Badge +8
Hoi Akkad,

Ik had hetzelfde probleem, het contract stond namelijk op naam van mijn vader. Ik heb vandaag naar de klantenservice gebeld, en die kunnen het gewoon veranderen voor je! Hopelijk heb je nog iets aan mijn advies, succes ermee!

Groetjes Anniek


Hoi Anniek95,

Fijn dat je meedenkt. :)
Jij hebt een prepaid aansluiting, daarom kan je naam gewijzigd worden. Een abonnement is een contract, en daar kunnen we de naam helaas niet van wijzigen.

groetjes,
Charlene
ik wil mijn achter naam veraderen om dat ik nu gescheide ben kan dat
Reputatie 7
ik wil mijn achter naam veraderen om dat ik nu gescheide ben kan dat

'kan dat' of 'kan dat?'

Is dit een constatering die je met ons wilt delen of is dit een vraag? In het laatste geval wil ik je dringend het gebruik van hoofdletters en leestekens adviseren.
Badge +8
ik wil mijn achter naam veraderen om dat ik nu gescheide ben kan dat

Hoi pukkie,

Dat snap ik, dat je dan je naam wilt aanpassen. Maar om de een of andere reden, is dat bij ons administratief niet mogelijk. :(
Als je dit nummer wilt behouden, maar met een andere naam, dan is de enige manier op het moment overstappen naar prepaid, bij die bestelling de naam invullen die je wilt. En dat dan weer laten omzetten naar sim only..

Het spijt me dat ik geen betere oplossing heb.

groetjes, Charlene
Ook ik vind het irritant dat ik mijn man zijn naam niet kan veranderen in die van mij.
ik word nu steeds bij zijn naam genoemd en dat vind ik niet leuk.
Hier moet toch iets aan te doen zijn, door contract overname.
Zo maak je een klant toch weer blij. Groetjes Lida.
Badge +6
Hoi smartlap, welkom op het forum van Simyo!

Zoals hierboven aangegeven is het bij ons administratief niet mogelijk om contractovernames in orde te maken, maar wie weet in de toekomst, we blijven ons bij Simyo continu vernieuwen en verbeteren :)

Tot die tijd is er helaas geen andere oplossing dan zoals door Charlene omschreven, sorry 😞

Reageer