.

Beantwoord

Wat is de geldigheid van mijn extra gekochte MB's?


Ik heb 500 Mb extra ingekocht, mijn vraag is hoelang is daar de geldigheid van, ik bedoel blijf ik dit behouden tot het op is, al duurt dat een jaar?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 3 May 2022, 09:28

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi millibrt, welkom op het Simyo forum.

Je stelt meteen een goede vraag 🙂. Het antwoord is erg eenvoudig. De extra MB bundel is, net als je gewone bundel geldig tot de 1e van de nieuwe maand. Hierna vervalt het tegoed, omdat je dan nieuwe bundel krijgt. Het is dus belangrijk dat je pas MB's bijkoopt als je tegoed op is, zodat je de bundel niet voor niets aanschaft.

Heb ik je vraag zo beantwoord 🙂?

Groetjes, Tiury
Badge

Hallo, 

Ik heb aan het eind van de maand extra MB’s gekocht. Begrijp ik goed dat ik die weer kwijt ben op de 1ste van de maand?

Als dat zo is, was het voordeliger geweest om geen MB’s bij te kopen, en die laatste paar dagen de buiten bundel prijs te betalen.

Groet, Dimitri

Reputatie 7
Badge +9

Hallo, 

Ik heb aan het eind van de maand extra MB’s gekocht. Begrijp ik goed dat ik die weer kwijt ben op de 1ste van de maand?

Als dat zo is, was het voordeliger geweest om geen MB’s bij te kopen, en die laatste paar dagen de buiten bundel prijs te betalen.

Groet, Dimitri

Ja, je bent extra gekochte MB's op de eerste van de maand weer kwijt. Buiten de bundel internetten kost 0,15 euro per MB. De extra MB bundel kost 5 euro. Vanaf 34 MB verbruik buiten de bundel is de extra MB bundel goedkoper dan het buiten de bundel tarief. 34MB is niet heel veel en zo verbruikt.

Als je 500 MB buiten de bundel gebruikt dan kost dat 75 euro, terwijl je dat met 1 bundeltje van 5 euro ook had kunnen krijgen.

Badge

Wat jammer toch dat je geen “dit vind ik niet leuk” reacties kan geven. ‘T is toch van de zotte dat extra gekochte MBs niet gewoon meegaan naar de volgende maand?

Wat jammer toch dat je geen “dit vind ik niet leuk” reacties kan geven.

Lijkt me dat je dat wel kunt. Btw, een bundel is geen (bel)tegoed. Dus qua geldigheid geldt hierin niet. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @blaat,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je het niet leuk vindt dat de extra gekochte MB's niet meegaan naar de volgende maand. Zoals er al is uitgelegd in dit topic vervalt elke bundel op de 1e van de maand, wat @Friesian aangeeft klopt daarom dus ook 😊. Dit is hoe het proces altijd al is verlopen. Wat @Friesian aangeeft klopt daarom dus ook 😊.

Groetjes,
Seren

Badge

Dit is hoe het proces altijd al is verlopen.

dat wil nog niet zeggen dat het een eerlijk proces is. Je betaalt een bepaalde waarde voor een aantal MB, maar afhankelijk van wanneer je die koopt kan je er maar kort gebruik van maken. Stel je koopt een kop koffie op het station en de koffie kraam zegt na twee minuten :” u mag de koffie niet verder opdrinken”… wat zou jij doen?

Overigens voel ik mij toch al genaaid door Simyo, want ik zie nu dat ik voor hetzelfde geld als mijn huidige abonnement 4 GB data krijg (en 200 bel minuten, maar die gebruikt geen hond meer) i.p.v. nu 2 GB en 600 minuten. Ik heb dus eigenlijk ook voor JL 5 euro betaald voor een 500 MB bundel om hogere kosten te vermijden. Lekker verdien model. Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een andere provider. Abbo is toch al vrij nu. (hint: doe een voorstel)

Beste @blaat .

Wat betreft het eerste zou ik de voorwaarden bij een provider wat beter lezen tijdens het genieten van een kop koffie, of in mijn geval een kop thee.

En verder heb je zelf ook een stukje verantwoordelijkheid, zelfcontrole qua aanbod. Een provider kan niet iedereen persoonlijk attenderen op een beter aanbod, daarvoor wordt het gecommuniceerd via de officiële kanalen.

Energiekosten controleer jij ook naar ik mag aannemen. 

Reputatie 7
Badge +5

Dit is hoe het proces altijd al is verlopen.

dat wil nog niet zeggen dat het een eerlijk proces is. Je betaalt een bepaalde waarde voor een aantal MB, maar afhankelijk van wanneer je die koopt kan je er maar kort gebruik van maken. Stel je koopt een kop koffie op het station en de koffie kraam zegt na twee minuten :” u mag de koffie niet verder opdrinken”… wat zou jij doen?

Overigens voel ik mij toch al genaaid door Simyo, want ik zie nu dat ik voor hetzelfde geld als mijn huidige abonnement 4 GB data krijg (en 200 bel minuten, maar die gebruikt geen hond meer) i.p.v. nu 2 GB en 600 minuten. Ik heb dus eigenlijk ook voor JL 5 euro betaald voor een 500 MB bundel om hogere kosten te vermijden. Lekker verdien model. Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een andere provider. Abbo is toch al vrij nu. (hint: doe een voorstel)

Je kunt jouw abonnement in Mijn Simyo verlengen, hier kun je dan kiezen voor de bundels en tarieven die op dit moment gelden 😊. Ik kan helaas geen op maat gemaakte voorstellen maken.

Reputatie 7
Badge +7

 

Energiekosten controleer jij ook naar ik mag aannemen. 

 

Veel mensen deden dat nooit en merken daar nu de gevolgen van.

Wimj12 schreef:

Veel mensen deden dat nooit en merken daar nu de gevolgen van.

Ik deed dat en doe dat nog steeds. En toch merk ook ik de gevolgen. 

Reputatie 7
Badge +7

Ik doe dit vergelijken sinds een aantal jaren, en daarom in oktober 2021 een nieuw driejaars contract afgesloten wat

ergens in januari 2022 inging. Stroom 27 cent, en gas 1.06 inclusief 21 procent BTW en andere belastingen.

Mijn glazen bol was toen net gepoetst, dus dat hielp.

Als ik de huidige prijzen bekijk bij vergelijkingssites is dat een enorm goede prijs. 

Ik heb medelijden met de mensen die fors meer moeten betalen.

Ik heb me niet vast willen leggen. De gedachte was... Prijzen kunnen ook nog dalen... 

Reputatie 7
Badge +7

Klopt, en als ze (fors) dalen koop ik mijn contract af.

Dat kost maximaal 250 Euro.

https://www.gaslicht.com/overstappen/hoogte-opzegvergoeding

Als ik me discussies begin dit jaar herinner snap ik niet dat die toch beperkte opzegvergoeding niet meer onder de aandacht is gebracht. Steeds klonk: “Wachten, want prijzen kunnen ook dalen”.

Reageer