.

Beantwoord

Wat gebeurt er met het overgebleven tegoed bij een abonnement?

  • 30 June 2012
  • 17 reacties
  • 1073 Bekeken

Badge
Gaat dat mee naar de volgende maand of ben je dat kwijt?
icon

Beste antwoord door ..Dennis.. 2 July 2012, 01:51

Bekijk originele reactie

17 reacties

Badge
Nee dit kan niet en al je eerst eens kijk op http://www.simyo.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen?type=POS&category=46&faq=233&title=Kan%2bik%2bmijn%2bovergebleven%2bminuten%2bof%2bSMS%25e2%2580%2599jes%2buit%2bde%2bbundel%2bmeenemen%2bnaar%2bde%2bvolgende%2bmaand%253f dan zie je het antwoord ook.
Badge
http://www.simyo.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen?type=POS&category=46
Overgebleven belminuten ben je op het eind van de maand gewoon kwijt, je kunt ze niet meenemen. Het verbruik vind ik onoverzichtelijk. Alleeen als je buiten de bundel gebruikt kun je dit op je verbruik zien. Waarom wordt er niet gewoon zichtbaar gemaakt wat je verbruikt hebt van de bundel?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Myranda,

Je overgebleven belminuten neem je niet mee naar de volgende maand.

@Johan,

Op je persoonlijke pagina kun je op via het tabblad overzicht zien hoeveel belminuten je nog over hebt. Je kunt dan ook gemakkelijk achterhalen hoeveel belminuten je verbruikt hebt.

Groetjes,

Alex
Hallo, persoonlijk vind ik het toch een vorm van diefstal, als je je belminuten niet kan meenemen, terwijl je er toch voor betaalt, mag dan 'maar' 5 euro zijn, maar gaat om principe!!

groetjes Treesje.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi treesje,

Welkom op ons forum!

Je neemt inderdaad je belminuten niet mee. Daarom kun je bij Simyo ook je belminuten naar beneden bijstellen. :$
Zo pas je je bundels heel makkelijk aan het verwachte verbruik.

Heb je je belbundel al eens naar beneden bijgesteld?
Hoi, lager de 100 kan volgens mij niet!

groetjes
Reputatie 3
Badge +7
Hoi treesje,

Klopt. De Simyo 100 is de kleinste bundel die we aanbieden.

Mocht je per maand structureel minder gebruiken dan kan overwegen om over te stappen naar Simyo prepaid.
Hoi, ja dat zou kunnen, maar dan ben ik evengoed die instapkosten ook al kwijt.

groet Treesje
Reputatie 3
Badge +7
Hoi treesje,

Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met instapkosten.

Bij prepaid heb je al een simkaart voor € 5,00 en door een bonus begin je met een beltegoed van € 7,50. Andere kosten zijn er niet. Overstappen met nummerbehoud is mogelijk.
Op onze prepaid pagina vind je een overzicht over wat je betaalt en ontvangt bij je nieuwe aansluiting.
Hoi, bij het afsluiten van abonnement betaal je toch 5 euro extra?
Hoi bedoel 15 euro bij afsluiten.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi treesje,

Bij het aanschaffen van je Sim Only abonnement heb je aansluitkosten van € 14,99 betaald. Deze werden in rekening gebracht toen je gebruikmaakt van het abonnement. Als je overstapt naar een Prepaid aansluiting, dan betaal je geen aansluitkosten. Je betaalt alleen voor een nieuwe Prepaid simkaart.

Is je vraag goed beantwoord?
Badge
Ik vind het niet helemaal kloppen dat je je belminuten/mb's kwijt bent die je eind van de maand over hebt
Ik heb extra mb's gekocht omdat ik over mijn bundel ging. Moest hier 5,00 voor betalen en nu is restant weg
De ene maand heb je over, de andere maand kom je tekort. En ik vind als je ergens voor betaald hebt, heb je er ook recht op om deze te behouden.
Niet netjes
Reputatie 7
Ik vind het niet helemaal kloppen dat je je belminuten/mb's kwijt bent die je eind van de maand over hebt..........
Niet netjes


Tsja..... natuurlijk daar heb je een punt. Aan de andere kant, dit is toch echt (een van) de reden(en) waarom het zo voordelig bellen/internetten is bij Simyo...

Ik weet niet of je al wat langer bij Simyo zit, maar na een tijdje zul je zien dat je verbruik waarschijnlijk een bestendige lijn zal volgen, ofwel dat er een bepaald patroon in zal zitten. Hierop kun je dan je maandelijkse bundel instellen. Zodra je verwacht dat je een volgende maand meer (of juist minder) gaat verbruiken dan kun je hier je bundel weer op aanpassen. Als je dan maar niet vergeet de daarop volgende maand de bundel weer aan te passen.
Reputatie 7
Badge +9
Nog even een kleine aanvulling. Het "kopen" van een hoeveelheid belminuten of MBs is niet te vergelijken met het kopen van, bijvoorbeeld, een zak met aardappelen. Die aardappelen mag je dan inderdaad je bezit noemen, en je mag er mee doen wat je wilt. Maar met belminuten/MBs ligt het anders: je koopt het recht om gedurende een bepaalde tijd (maand) een zekere hoeveelheid minuten of MBs te mogen gebruiken voor een van te voren overeengekomen prijs. Als die tijd voorbij is dan vervalt dat recht, of je nu alle minuten en MBs verbruikt hebt of niet. Je kunt de vooraf overeengekomen tijd van een maand niet als een stuk elastiek beschouwen dat je kunt oprekken mocht je aan het einde van de maand nog minuten/MBs over hebt. Helaas werkt het niet zo!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Theetje60,

Fijn om te zien dat RicoK en Scotsman al een reactie hebben gegeven 🙂 Bedankt jongens! Vooral de vergelijking van Scotsman vind ik zelf verhelderend.

Voor een bepaalde maand kun je een bundel kiezen. De hoeveelheid belminuten en/ of MB's zijn alleen geldig die bepaalde maand. Hopelijk wordt je verbruik op een gegeven moment constant. En kun je aan de hand van het patroon kijken welke bundel het beste bij je past.

Gelukkig kun je bij ons tot en met het einde van de maand je bundels aanpassen. Je wijziging gaat gelijk de eerst volgende maand in 🙂 Dit is hoe onze abonnementen in elkaar zitten. Het is dus verstandig om via Mijn Simyo te kijken of er een bepaalde lijn is. Ook kun je op de app zien hoeveel belminuten en MB's je hebt, zo ben je altijd op de hoogte van je verbruik.

Is je vraag beantwoord?

Reageer