.

Beantwoord

Warom kan je niet terug overstappen naar Prepaid?

  • 13 March 2018
  • 7 reacties
  • 145 Bekeken

Op de site geven jullie aan dat ik naar Instellingen moet, vervolgens naar abonnementen opzeggen en wanneer ik dan de reden selecteer "Ik wil overstappen naar Prepaid" dan gebeurt er helemaal niks???
icon

Beste antwoord door Els 13 March 2018, 14:14

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hallo,

Weet niet waar je dat hebt gelezen maar de juiste wijze staat hier omschreven.

Laat je weten of het is gelukt?
Hoi Farsythe - @Farsythe

Wanneer je opzegt dan verlies je je 06 nummer. Wanneer het verloren bent kun je toch niet terug naar prepaid?

Wij medeklanten, we horen graag van je.

Fijne dag nog !😎
Ik heb uiteindelijk een nieuwe sim kaart moeten bestellen. Beetje vreemd omdat het overstappen van prepaid naar een abonnement heel makkelijk kon zonder al dit gedoe.. Nu wacht ik tot ik de nieuwe kaart krijg en m'n nummer daar op kan zetten. Kost je wel 5 euro, maar goed..
Heb dat ook maar raar gevonden altijd maar het is nou eenmaal zo.

En dat je 5 euro moet betalen voor de simkaart klopt, maar je krijgt er 7,50 euro beltegoed bij. Dus je verdient er 2,50 euro mee omdat het zo maar te noemen. 🙂
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Farsythe,

Welkom op het Simyo Forum! 🙂 Goed dat je hier navraagt hoe het zit. Ik kan me voorstellen dat het verschil in overstapprocedure wat verwarrend kan zijn.

Een overstap van een Prepaid-systeem naar een Sim Only-systeem is met behoud van simkaart een stuk gemakkelijker dan andersom. Dit heeft te maken met een aantal technische uitdagingen, waaronder het opbouwen van een factuursysteem. Dit systeem is gemakkelijk toe te voegen op een aansluiting met een Prepaid-simkaart, waardoor het een Sim Only wordt. Andersom is dit helaas niet mogelijk. Vandaar dat je altijd een nieuwe Prepaid-simkaart kunt bestellen als je wilt overstappen naar Prepaid. Ik zie dat Ray je al heeft verwezen naar de pagina waarop we de procedure uitleggen.

Aan het bestellen van een nieuwe Prepaid-aansluiting zitten inderdaad kosten verbonden. Geen zorgen, je krijgt dit bedrag met een beetje extra toegevoegd als beltegoed. Handig toch? Zonder beltegoed kun je immers niet bellen. 😉

Laat je het me weten als je nog vragen hebt?

@ Ray en Friesian, bedankt voor jullie input!

Groetjes,
Els
Hoi,
Ik had ook een paar vergelijkbare vragen over dit overstap procedure, die hier grotendeels duidelijk zijn beantwoord.
Maar een vraag heb ik nog:
Ok, je moet dus een nieuwe sim kaart aanvragen als je naar Prepaid wilt. Maar je wilt natuurlijk je nummer behouden (wat zover ik weet ook gewoon mogelijk is), zijn dan aan het nummerbehoud kosten verbonden?
Ik snap dat het 'kopen' van een nieuwe simkaart je in waarheid niets kost omdat je beltegoed krijgt, maar kost nummerbehoud in dit geval wel iets?
Want dan zou je de overstap naar prepaid uiteindelijk wél geld kosten.

Vriendelijke groet!
Reputatie 6
Badge +4
Hoi AcerS,

Dat is een goede vraag! Nummerbehoud is een gratis dienst waar je gebruik van kunt maken. Met het bestellen van een nieuwe Prepaid hou je dus onder de streep wat extra beltegoed over. :)

Heb je hier nog andere vragen over?

Groetjes,
Thomas

Reageer