.

Beantwoord

Wanneer onbeperkt internet?

  • 21 September 2014
  • 23 reacties
  • 2563 Bekeken

Badge
Bij Hi is dit mogelijk voor 7,50 per maand.

Bij Simyo krijg je voor dit geld 500mb. 
Maar ik heb liever lagere snelheid zonder stress dat het opraakt.

Juist bij een provider als Simyo zou dit een mooie toevoeging zijn in de internetbundels.
Ik denk dat er vele anderen met beperkt budget dit ook willen. Onbeperkt is altijd beter dan beperkt. 

Hopelijk kan Simyo hier serieus naar kijken.
icon

Beste antwoord door Ernst 22 September 2014, 17:21

Bekijk originele reactie

23 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi alex321,

Het idee is op zich niet verkeerd, ware het niet dat de bundel die jij bedoelt een Prepaid databundel is voor 1 maand met een 'snelheid' van 128 kb/s.
Voor Sim Only zitten er echt nog geen onbeperkte internetbundels in de pijplijn, maar mochten ze ooit komen, dan zal dat niet in deze opzet zijn.
De snelheid die je bij Sim Only verwacht zal hoger zijn, en de prijs zal daar op worden afgestemd. En zeg nou eerlijk, een hele maand onbeperkt internetten met 128 kb/s? Hoeveel MB's verwacht je dan te kunnen gebruiken?
Badge
Ik ben het daar niet helemaal mee eens.
Waarom is het bij Hi wel mogelijk voor losse klanten die prepaid bellen en elk moment weg kunnen gaan, en bij vaste klanten van simyo met simonly niet?
Jullie maken ten slotte net als Hi gebruik van hetzelfde netwerk van KPN.

Maar ook Robinmobile geeft onbeperkt internet af met zelfs hoge snelheid en zonder limiet.

Het lijkt wel alsof alle providers steeds weer de nadruk leggen op de prioriteit van snel mobiel internet. Wat heb je aan en snelheid van 1megabyte per sec met een bundel van 500mb als je binnen 500sec een (kleine 10min) door je tegoed heen bent. En dat terwijl je daar de hele maand lang mee moet doen.

Ik zou het fijn vinden als simyo overweegt naast de bestaande internetbundels, 3 onbeperkte bundels aan te bieden met ieder een andere snelheid.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi alex321,

Het is een heel goed idee en als ik jou was, zou ik dit ook eens plaatsen in het meedenk forum 😉.

Toch wil ik je nog wel vertellen dat ik ervaring heb met het "onbeperkte internet" van Hi. Je kunt daar voor een vast bedrag (in mijn geval 4 GB) internet gebruiken, totdat het op is. Je internetsnelheid is zo verschrikkelijk traag daarna, dat je nauwelijks de functies op je telefoon kunt gebruiken en je eigenlijk wordt gedwongen om alsnog een bundel aan te schaffen of gewoon geen internet te gebruiken.
Badge
Dat komt omdat bij hi sim only bundels de snelheid naar 32kb ipv 64kb gaat. Met 64kb kan e nog apps gebruiken en internetten maar met 32kb niet. Het onbeperkte internet van hi prepaid is 128kb. Dus niet te vergelijken met die 32kb.

Als hi dat voor 7.50 kan aanbieden op het kpn netwerk kan simyo vast iets soortgelijks aanbieden.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi alex321,

Daarom geef ik ook aan dat ik het een goed idee vind 🙂! Heb je dit al als suggestie geplaatst in dat andere topic? Hier kijken onze productmanagers dagelijks naar om nieuwe ideeën op te doen.
Badge
Bump... ik wil ook graag snelle onbeperkt internet, ik raak steeds gestress dat ik misschien door me databundel heen gaat. Zelfs met de duurste abbonement heb ik dat.
Bij Simyo kun je onbeperkt internetten alleen is het buiten de bundel stukken duurder.

Ik vermoed dat het ook niet anders zal worden bij Simyo want dat past niet in hun strategie "Baas in eigen bundel".

Maar wie weet 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cruzke,

Welkom op het Simyo Forum!

Je snijdt een relevant onderwerp aan, Cruzke! Het concept van onbeperkt internetten leeft de laatste tijd heel erg omdat sommige providers voor die route hebben gekozen. Voor nu staat het niet in de sterren dat Simyo ook die kant op gaat. Ik zie dat jij al gebruik maakt van de goedkopere verlengbundels. Wist je dat dus 6000 MB's zou kunnen hebben, als je je bundels maximaal zou verhogen? Of jij daar genoeg aan zou hebben kan ik niet weten, maar 6000 MB is toch al een hele hoop internetplezier, toch?

@ Ray, dankjewel voor je toevoeging!

Groetjes,
Jihane
Bij onbeperkt kun je wel de vraag stellen is onbeperkt echt onbeperkt? Fup is om rekening mee te houden. Fair use policy.Dus gebruik jij bovenmatig veel t.o.v. De gemiddelde gebruiker van die zelfde soort bundel dan kunnen de kleine lettertjes een grote invloed geven op wat er dan gebeurt door de provider.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Dat is een goed punt! Ik hoor ook wel eens dat onbeperkt niet letterlijk onbeperkt is, maar ik heb ook nog nooit gehoord van een instantie waarbij iemand de dupe werd van zo'n FUP. Jij wel? :)

Groetjes,
Jihane
Jihane, de dupe worden is nogal een zwaar woord. Je wordt eerst gewaarschuwd, de snelheid kan verlaagd worden. Wanneer jij of een ander excessief gebruik vertoont, bel/sms/data staat veelvuldig open om het zo te zeggen.
Om bij een zelfde bundel overmatig veel te gebruiken, je het netwerk eigenlijk dan te zwaar belast. Dan kunnen de kleine lettertjes toegepast worden.

https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/
Probeer de redenen van hoogverbruik maar eens met 128 kbps t.o.v 4G.
In principe zit er niet heel veel verschil tussen een provider en een varkenshouder. Het is beide big business. ;):)
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Friesian,

Ja precies. Als je de dupe er van wordt, dan lijkt het erop dat je veel extra kosten maakt, maar dat is zoals je zegt niet het geval. Het gaat er dus meer om dat je internet na bepaalde tijd wordt vertraagd. Kan je dan ook nog spreken van onbeperkt internet? Het is in principe wel onbeperkt, maar niet met dezelfde snelheid. En gebeurt het vaak dat je bij een bundel voor onbeperkt internet zoveel hebt verbruikt dat je internet vertraagd wordt?

Groetjes,
Caspar
En gebeurt het vaak dat je bij een bundel voor onbeperkt internet zoveel hebt verbruikt dat je internet vertraagd wordt?

Groetjes,
Caspar

Het antwoord is, nee Caspar. Daarom spreek ik ook over excessief gebruik, maar het komt voor. De kleine lettertjes worden dan wel interessant.
Hetzelfde principe als bij schreeuwen op het forum. Dan gebruik jij kleine letters met de tekst, ik heb je tekst aangepast. De huisregels zijn ook kleine lettertjes.

Beschermingsfactor van het netwerk voor een soepel blijvende werking.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Friesian,

Ah oké! Alleen bij excessief gebruik moet je goed gaan kijken naar de kleine lettertjes. Toch interessant dit soort zaken.

Groetjes,
Caspar
Hoi alex321,

Het idee is op zich niet verkeerd, ware het niet dat de bundel die jij bedoelt een Prepaid databundel is voor 1 maand met een 'snelheid' van 128 kb/s.
Voor Sim Only zitten er echt nog geen onbeperkte internetbundels in de pijplijn, maar mochten ze ooit komen, dan zal dat niet in deze opzet zijn.
De snelheid die je bij Sim Only verwacht zal hoger zijn, en de prijs zal daar op worden afgestemd. En zeg nou eerlijk, een hele maand onbeperkt internetten met 128 kb/s? Hoeveel MB's verwacht je dan te kunnen gebruiken?


Onze (licht verstandelijk beperkte) zoon maakt gebruik van Prepaid databundel voor 1 maand bij KPN. Er zijn maanden dat ie over de 1000 MB heen is gegaan met data. Als ik dit bij simyo prepaid had gedaan, dan moet ik continue voor hem in de gaten houden of hij over de 1000 MB limiet gaat, om vervolgens weer op te waarderen (10 euro). Tevens zal hij veel meer downloaden als ie snel internet had, dus gaat hij veel sneller door de 1000 MB limiet heen.
Ik verwacht dat dit met een sim only abbo of prepaid bij Simyo ook haalbaar moet kunnen zijn om voor 7,50 onbeperkt (langzaam) te internetten. Tot die tijd heeft hij twee telefoons, 1 simyo prepaid met internet uit, 1 kpn prepaid voor internet.

Groetjes, Peter.
Badge +7
Hoi Putter73,

Welkom op het Simyo forum!

Ik kan me voorstellen dat in sommige gevallen het handiger is als je internet wat langzamer zou zijn, zodat je internetbundel niet zo snel op gaat. Voor de meeste mensen wordt snel internet juist steeds belangrijker, waardoor wij een keuze moeten maken. Vorig jaar hebben we de internetsnelheid voor onze Prepaid simkaarten juist verhoogd. Momenteel is de downloadsnelheid bij Prepaid maximaal 3,6 Mb/s, de uploadsnelheid is maximaal 384 kb/s.

We maken gebruik van drie datanetwerken van KPN: 2G (GPRS/EDGE), 3G (UMTS/HSPA) en 4G (LTE). De eerste heeft een maximumsnelheid van 384 kb/s, het 3G netwerk heeft een maximum snelheid van 14,4 MB/s en het 4G netwerk kan snelheden tot 50 MB/s halen. Voor meer informatie hierover kun je terecht op deze pagina. Je zou je telefoon dus ook op 2G (GPRS/EDGE) in kunnen stellen. Je zoon kan dan internetten met een maximale snelheid van 384 kb/s.

Als je hier nog vragen over hebt, hoor ik dat graag.

Groetjes,
Samantha
Wanneer onbeperkt internet?:?:?
De topic-titel is duidelijk, jammer dat hieraan voorbij wordt gegaan in deze reactie van de moderator, terwijl de schrijver een heel terechte opmerking maakt....jammer echt jammer.....

Sorry Samantha, sorry beste lui.
Je/jullie weten dat ik heel erg kritisch ben. Mensen die me langer dan 5 minuten kennen weten heel gauw met wie ze te maken hebben. 😉 Het gaat bij Peter helemaal niet om langzaam maar om ONBEPERKT.
Ja, TEVENS langzaam dat wel !!
Zodat ze precies weten WAT ze voor Internet kosten krijgen voor hun zoon.

Onbeperkt voor 7.50 als voorbeeld is heel erg duidelijk en geeft een beschermd gevoel.

Nog een geluk dat ik niet vloek wat je kunt lezen. :8:$

Onze (licht verstandelijk beperkte) zoon maakt gebruik van Prepaid databundel voor 1 maand bij KPN. Er zijn maanden dat ie over de 1000 MB heen is gegaan met data. Als ik dit bij simyo prepaid had gedaan, dan moet ik continue voor hem in de gaten houden of hij over de 1000 MB limiet gaat, om vervolgens weer op te waarderen (10 euro).

Er wordt maar ten dele ingegaan op de reactie van de schrijver. :(
God(is)ver....de rest laat ik achterwege want dan blijft het geen Nederlands.:P
DUS.....

Grrrrrrroetjes.:D
Nog een toevoeging.
128 // 384kbs een factor 3 zet dat eens als beeld bij over de 1000 MB.

128kbps is snelheid bij kpn onbeperkt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Friesian,

Samantha ging in op de snelheden omdat Putter73 dat aanhaalde 😉 Zoals al eerder is gezegd bieden we onbeperkte bundels niet aan. Ik snap goed dat dat jammer is, maar op de korte termijn zit daar geen verandering in. Natuurlijk zijn we wel constant bezig met het aanpassen van de bundels 🙂 Daar zul je snel ook meer over horen!

Bovendien, Friesian, betekent een specifiek topic-onderwerp niet dat daar nóóit van afgeweken mag worden. Een toevoeging over bijvoorbeeld snelheid was in dit geval gepast.

Groetjes,
Jihane
Hoi alex321,

Het idee is op zich niet verkeerd, ware het niet dat de bundel die jij bedoelt een Prepaid databundel is voor 1 maand met een 'snelheid' van 128 kb/s.
Voor Sim Only zitten er echt nog geen onbeperkte internetbundels in de pijplijn, maar mochten ze ooit komen, dan zal dat niet in deze opzet zijn.
De snelheid die je bij Sim Only verwacht zal hoger zijn, en de prijs zal daar op worden afgestemd. En zeg nou eerlijk, een hele maand onbeperkt internetten met 128 kb/s? Hoeveel MB's verwacht je dan te kunnen gebruiken?


Onze (licht verstandelijk beperkte) zoon maakt gebruik van Prepaid databundel voor 1 maand bij KPN. Er zijn maanden dat ie over de 1000 MB heen is gegaan met data. Als ik dit bij simyo prepaid had gedaan, dan moet ik continue voor hem in de gaten houden of hij over de 1000 MB limiet gaat, om vervolgens weer op te waarderen (10 euro). Tevens zal hij veel meer downloaden als ie snel internet had, dus gaat hij veel sneller door de 1000 MB limiet heen.
Ik verwacht dat dit met een sim only abbo of prepaid bij Simyo ook haalbaar moet kunnen zijn om voor 7,50 onbeperkt (langzaam) te internetten. Tot die tijd heeft hij twee telefoons, 1 simyo prepaid met internet uit, 1 kpn prepaid voor internet.

Groetjes, Peter.

Jihane, ik heb de belangrijke delen nog een keer aangehaald.
De snelheid staat tussen (..)
In dit voorbeeld van Peter kan ik me heel goed vinden in de behoefte aan specifiek onbeperkt internet (langzamer).
En dat wilde ik toch even aangeven, en er zijn zeker meer treffende voorbeelden, Peter is daar niet alleen in. :)

Bron: Facebook

Simyo is dé slimme mobiele provider van Nederland. Simyo is 100% online en kan daardoor scherpe tarieven hanteren.
Klanten hebben volledige controle over hun abonnement.

**

Ik zeg niet dat er nòòit afgeweken mag worden, maar er mag wèl, zeker bij dit soort van reacties, ingegaan worden op het totale plaatje.
En juist dat is nièt gebeurt.

Dit is een openbaar forum, dus iedereen kan het lezen EN een mening vormen over het gegeven antwoord.
Snappie ? :8
Badge +7
Hoi Friesian,

Sorry, ik had de vraag van Putter73 verkeerd begrepen. Zoals ik hem had geïnterpreteerd, wou hij langzamer internet zodat zijn zoontje de internetbundel van 1000 MB niet zo snel kon opmaken. Vandaar dat ik uitgebreid ben ingegaan op onze internetsnelheden. Dit topic gaat over twee verschillende dingen: onbeperkt internet en langzaam internet. Ik had niet door dat zijn vraag over beide onderwerpen ging.

Om antwoord te geven op de vraag: Er zijn voorlopig nog geen plannen om onbeperkt internet aan te bieden. Niet bij Prepaid en niet bij Sim Only. Ook niet tegen een langzamere internetverbinding. Er zijn ook veel klanten die juist een snellere internetverbinding willen, ook met Prepaid. Hierin hebben we een keuze moeten maken. Nogmaals, als je langzaam internet wil, kun je er ook voor kiezen om je toestel in te schakelen op 2G.

Als je hier nog vragen over hebt, hoor ik dat graag.

Groetjes,
Samantha
Ik heb net eenzelfde discussie gehad, ik gebruik ook de "altijd onbeperkt"-bundel van KPN. Nu heb ik een dual-sim-toestel, waarbij ik een kaart voor spraak en een voor data( dus KPN) heb. Op de vraag hoeveel data ik gebruik met die 128Kb/s is het antwoord, meestal tussen de 700MB en 1GB, maar soms haal ik de 1,5 GB.
Badge +7
Hoi Robert Logger,

Welkom op het Simyo forum :)

Heel erg bedankt voor je toelichting. Zo te zien kun je dus nog best veel internetten op 128Kb/s. Kun je deze constructie aanraden?

Groetjes,
Samantha

Reageer