Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Wanneer is mijn Simyaardag?


Badge +1
Hoe weet ik wanneer mijn simyaardag is en waar kan ik dat vinden bij "'Mijn Simyo"'?
Is dat op de dag dat mijn abonnement begonnen is bij simyo of tot wanneer de verlenging loopt?
Zie trouwens alleen tot wanneer het contract/verlenging loopt en niet wanneer ik ben begonnen met mijn abo
icon

Beste antwoord door Friesian 28 juni 2016, 09:25

Geen zorgen, bij Simyo hebben ze die gegevens.Je krijgt vanzelf een mail.
Uitgangspunt is begin sim only abbo.
Bekijk originele reactie

19 reacties

Geen zorgen, bij Simyo hebben ze die gegevens.Je krijgt vanzelf een mail.
Uitgangspunt is begin sim only abbo.
Badge +1
Ok, bedankt, alleen is de link ongeldig. Heb geen toegang tot die pagina.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Mrsjanedoe,

Dat is een goede vraag! Wij vieren jouw Simyaardag op de datum dat je Sim Only klant bij ons bent geworden. Stel je heb een abonnement sinds 05 mei 2014, dan krijg je voor de maand mei 1000 MB cadeau. Deze datum wijzigt niet als je in de tussentijd je contract hebt verlengd.
Hoewel veel klanten inmiddels bekend zijn met deze actie, hopen we stiekem toch nog af en toe iemand te kunnen verrassen. Vandaar dat het niet op Mijn Simyo wordt aangegeven.

Welke link en pagina bedoel je precies?

Groetjes,
Sean

@Friesian, bedankt voor je antwoord.
Badge +1
Ik weet niet meer sinds wanneer ik een abonnement heb en heb ook nooit 1000mb kado gekregen. Maar mijn zoon en zus inmiddels wel. Terwijl zij na mij klant zijn geworden.
En die link van die pagina had die @Friesian eerst in zijn antwoord staan, maar die heeft hij blijkbaar verwijderd en de tekst aangepast.
Na controle na plaatsing zag ik dat de door mij gebruikte link niet zou werken, dus heb die verwijdert. Binnen een uur na plaatsen kan er gecorrigeerd worden....best handig.

Niet meer aan dit topic gedacht verder.

Das alles. 🙂
Badge +1
Ok, in ieder geval bedankt ....
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Mrsjanedoe,

Ik begrijp de verwarring. Deze actie is per 01 maart 2016 ingevoerd. Het grootste deel van onze klanten heeft dus nog geen cadeau ontvangen, maar echt iedere Sim Only klant komt aan de beurt :$

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Sean

@Friesian, bedankt voor je uitleg!
Badge +1
Ok....vandaar misschien dat ik nog niets heb gehoord. Alleen buiten die actie om zou ik het best fijn vinden als ik ergens op "mijn simyo"' de datum kon vinden wanneer ik simyoklant ben geworden. Dat wilde ik al weten voor ik van deze actie hoorde.
Voor de rest ben ik heeel tevreden.
Bedankt voor de antwoorden zover...
Deze actie was bij mij ook niet bekend. 1000 MB cadeau is natuurlijk erg fijn. Kunt u mij meedelen of ik ook recht heb op deze MB's?
Reputatie 3
Badge +5
Hoi mrsjanedoe,

Je kijkt enorm uit naar de Simyaardag! Dat snap ik natuurlijk! Je bent klant geworden in februari. Dan weet je dat ;)

@PvGils,

Welkom op 't Simyo Forum!

Elke klant van Simyo die een Sim Only aansluiting heeft, heeft recht op de Simyaardag! Je zult te zijner tijd de MB's ontvangen. Is dat goed?

We hopen dat iedereen tevreden is met het cadeautje!

Groetjes,
Ilias
Badge +1
Ok, hartelijk bedankt!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mrsjanedoe,

Graag gedaan natuurlijk! Als we je in de toekomst nog ergens mee kunnen helpen, dan zien we je graag terug op het forum.

Groetjes,
Angela
Badge
Ik heb volgende maand (januari) mijn simyaardag. Krijg ik die 1000mb inplaats van mijn 500+500mb gratis mb's of krijg ik die er bovenop? Zo ja, dan kan ik voor een maandje mijn internet uitzetten en €6 besparen omdat ik dan meer dan genoeg aan 1000mb of werkt dit niet zo?

Groet van Jan
Reputatie 7
Badge +9
Je krijgt inderdaad 1000MB bovenop wat je al hebt. Als je geen bundel hebt, dan krijg je ook de Simyaardag MBs, zodat je die maand ook kan internetten.

In theorie zou je dus je bundel uit kunnen zetten van januari en dan nog 1000MB hebben in januari. Daarmee bespaar je 6 euro. Helaas kun jij dat pas doen voor januari 2018, want je bent nu te laat om je bundels voor januari 2017 aan te passen! Als je nu je bundels aanpast gaat je bundel voor februari uit en dan zit je in februari met niets*!


* Op 1 februari kun je gelijk weer een databundel activeren, die gelijk ingaat als je geen databundel hebt. Zonder zit je dus niet echt.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Jgroendijk.

Wat leuk dat je alweer een jaar klant bij ons bent :D

Je krijgt je Simyaardagscadeau bovenop je originele internetbundel. Als je voldoende hebt aan 1000 MB dan kun je er dus voor kiezen om je eigen internetbundel voor een maand uit te zetten. Dit moet je dan wel voor 01 januari aanpassen.

Hou er wel rekening mee dat de internetbundel die je vervolgens weer aanzet, direct ingaat. Dit kun je dus het beste pas op 01 februari doen. Je vindt alle informatie over het wijzigen van je internetbundel op deze pagina.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Sean

@Groentjuh, bedankt voor je hulp! Je kunt je bundels tot het einde van de maand wijzigen, dus Jgroendijk is nog op tijd 😃
Badge
Dankjewel voor de informatie!
Reputatie 4
Badge +8
Graag gedaan Jgroendijk.

Fijne jaarwisseling!

Groetjes,
Sean
Badge
verleden jaar 1000 MB internet cadeau gekregen.
dit jaar (nog) niets gezien, misschien dat bundel wisselingen van invloed?

Ach een gegeven paard ....,

al abonnee sinds 2011, bevalt nog immer!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pikkebaas,

Maak je geen zorgen 😉 Ik snap dat je ook dit jaar graag 1000MB extra wilt gebruiken als cadeau. En dat komt ook zeker. Alleen zal je er nog even op moeten wachten. Vorig jaar heb je hem ook richting het einde van het jaar ontvangen. Zo blijft het wel een beetje een verrassing!

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela

Reageer