alvast bedankt.
Beste antwoord door RicoK
Bekijk originele reactieBeste antwoord door RicoK
Bekijk originele reactieHoi Monique,
Welkom op het Simyo Forum!
Het is erg begrijpelijk dat je ervan baalt dat je geen waarschuwing hebt ontvangen. RicoK geeft hiervoor een uitgebreide verklaring, die helemaal kloppend is! Ook is het zo dat het daardoor bijna niet voorkomt dat klanten over de belbundel gaan en we er daarom voor hebben gekozen de sms'jes ter waarschuwing te sturen als de internetbundel op dreigt te gaan of op is. Mocht je toch per ongeluk buiten je bundel hebben gebeld dan zijn wij zeker bereid om te kijken of wij nog iets voor je kunnen betekenen mbt de gemaakte kosten. Net als nu!
Stuur je mij even een privéberichtje met daar in ter controle jouw adresgegevens? Alvast bedankt!
Bedankt voor de uitleg RicoK!
Groetjes,
Tessanne
Goedemorgen
Allereerst gecondoleerd en veel sterkte gewenst met het verlies van je vader.
De waarschuwingssms(jes) van 80 en 100% worden real-time gestuurd door het netwerk. Dit is een onderdeel van een afspraak die door de 4 hoofdmerken, KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2 en ook een aantal submerken waaronder Simyo zijn gemaakt. Dit is vastgelegd in de Gedragscode transparantie mobiel datagebruik. Dit heeft betrekking op van tevoren afgesproken bundel groottes bij postpaid niet bij prepaid.
Providers die ervoor gekozen hebben om ook een waarschuwing te sturen bij bijna en bereiken van belbundel limiet doen dit omdat daarvoor is gekozen door hun.
Simyo heeft als tools mijn Simyo en de mijn Simyo app om het verbruik te monitoren. Verder heb je de mogelijkheid om belminuten bij te kopen.
Tessanne schreef :
Mocht je toch per ongeluk buiten je bundel hebben gebeld dan zijn wij zeker bereid om te kijken of wij nog iets voor je kunnen betekenen mbt de gemaakte kosten. Net als nu!
Stuur je mij even een privéberichtje met daar in ter controle jouw adresgegevens? Alvast bedankt!
Zoals Tessanne al aangeeft wil Simyo graag met je meedenken als klant wanneer je per ongeluk over de bundel gaat. Het is dus niet nodig om te spreken over een verdienmodel omdat Simyo best wel coulant is te noemen en begrijpt dat er ook zoals nu bijzondere omstandigheden kunnen spelen.
Heb je al een privébericht gestuurd met de gevraagde gegevens?
Fijne dag en fijn weekend gewenst. Nogmaals veel sterkte gewenst met het verlies van je vader en geef jezelf de tijd die nodig is om het te verwerken.
Ik heb nu exact hetzelfde. Ook veel meer dan gebruikelijk gebeld door overlijden van mijn vader. Juist omdat ik al een paar keer een waarschuwings-sms heb ontvangen bij het overschrijden van mijn internetbundel verwacht ik dat ook bij overschrijden van de belbundel of sms-bundel. Technisch is dat geen grote aanpassing dus als het na 4 jaar nog niet is geïmplementeerd dan kun je alleen maar concluderen dat dit een prettig verdienmodel is voor Simyo. Dat maakt de slogan “Jij Blij Wij Blij” helaas ongeloofwaardig. Simyo is dus toch niet zo integer als zij doen voorkomen. Heel teleurstellend.
Liever ook geen reactie van jullie helpdesk graag, gezien de voorgaande reacties maakt dat alles er niet beter op.
Zoals ik al verwachtte krijg ik hier de standaard uitleg dat het zo makkelijk is om zelf je bundel in de gaten te houden. Maar jullie gaan hiermee volledig voorbij aan mijn punt dat juist de waarschuwing voor de internetbundel ervoor zorgt dat je ook logischerwijs een waarschuwing verwacht voor je bel- en sms-bundel, en zodoende helemaal niet meer op je verbruik let “want ik word toch gewaarschuwd”. Het beste is als Simyo gewoon toegeeft dat ze hier flink aan verdienen. Als je het netjes doet dan maak je vooraf heel duidelijk dat de waarschuwing alleen voor de internetbundel wordt verstuurd en niet voor bel- en sms-bundel. Je mag van mij best geld verdienen maar wees gewoon eerlijk. Andere providers geven blijkbaar ook niet zo’n waarschuwing maar ik had oprecht het idee dat Simyo een eerlijk bedrijf was dat zulke trucjes niet nodig heeft. Nogmaals heel jammer. Voor mij is het niet echt een probleem maar er zijn mensen voor wie een rekening van bijv. 50 euro heel veel geld is. Ik zou me schamen om voor zo’n bedrijf te werken.
Monique88, het is soms allemaal niet zo simpel. Zoiets toevoegen kan veel meer voeten in de aarde hebben dan jij en ik weten. Als het een simpel vinkje aanzetten zou zijn, dan zou Simyo dat vast gedaan hebben. Jij bent zeker niet de enige, die graag die waarschuwingsfunctie had willen hebben.
Met mijn ervaring weet ik dat Simyo best veel last heeft van het niet op tijd/vertraagd zijn:
De enige waarschuwing, die Simyo zo ongeveer op tijd verstuurd/realtime stuurt, is die data-bundel waarschuwing.
Als je een waarschuwingsdienst aanbied MOET die goed en realtime zijn. Maar als jij alles hierboven ziet, dan zie je dat ongeveer alles vertraagd werkt. Dat gaat dus simpelweg niet werkbaar zijn voor zo'n waarschuwing.
Ik kan mij best voorstellen dat Simyo geen zin heeft om voor die waarschuwing misschien een gigantisch project op te zetten. Vooral in deze tijd waarbij je steeds meer onbeperkt bellen/smsen ziet komen bij mobiele abonnementen. Het huidige aanbod biedt letterlijk nog maar 2 belbundels. 200 min voor 5 of 6 euro en onbeperkt bellen voor 2 euro meer. Misschien zien we over een tijd eigenlijk geen belbundel meer en enkel nog maar de optie: Hoeveel data wil je bij het standaard onbeperkt bellen?
Je krijgt smsjes bij 50 en 100% verbruikkrijg je wel degelijk smsjes.
Heb je al een account? Inloggen
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.