.

Beantwoord

Waarom zijn mijn bundels na mijn overstap niet geactiveerd?

  • 26 December 2020
  • 9 reacties
  • 297 Bekeken

Op 25 december kon ik van mijn andere provider overstappen naar Simyo met nummer behoud. De simkaart heb ik geactiveerd en simyo staat bovenin als provider in beeld. Helaas doen mijn bel en internetbundels het niet waardoor ik niet bereikbaar ben. In de app staat aangegeven dat de bundels binnenkort worden geactiveerd. De status van mijn simkaart is geblokkeerd. Inmiddels is het 2e kerstdag en ben ik nog steeds niet bereikbaar en is jullie klantenservice gesloten. Graag spoedig een oplossing.

icon

Beste antwoord door Tessanne 27 December 2020, 12:45

Bekijk originele reactie

9 reacties

Hallo Tessanne,

Bedankt voor de reactie. Inmiddels is het gelukt! In de e-mail die ik had gekregen stond dat ik de simkaart kon activeren in de app (zie onderstaande afbeelding). Daar heb ik het meerdere malen geprobeerd en stond er aangegeven dat ik niets meer hoefde te doen en de bundels vanzelf werden geactiveerd. Ik had namelijk ook al een pincode ontvangen en er stond simyo bovenin mijn scherm. Doordat ik het in de app probeerde is het denk ik mis gegaan. Ik wist niet dat het via de website moest! 

Gelukkig is het nu opgelost. Bedankt voor alle ondersteuning en het extraatje!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Mau Reen,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat ontzettend vervelend dat je een tijd onbereikbaar bent geweest, dat is zeker niet prettig tijdens de feestdagen. 

 

Ik zie op jouw aansluiting dat jouw nummer vanochtend is geïmporteerd en de bundels zijn geactiveerd. Tot dat moment had je dus nog gebruik kunnen maken van de simkaart en bundels van de vorige provider. Omdat ik de situatie wel erg vervelend voor je vind, heb ik als extraatje 2 gratis bundels voor je toegevoegd (van 100 minuten en 1000MB). Deze kun je apart van elkaar activeren op Mijn Simyo als je merkt dat je tekort komt. De bundel is dan voor diezelfde maand geldig, daardoor hoef je dan niet te stoppen met bellen/internetten of een bundel bij te kopen. 

 

Mocht je nog andere problemen ervaren, laat je dit dan weten?

 

Bedankt Musicboyjur en RicoK!

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 7

@Mau Reen Dit is wel heel erg jammer.
Maandag zal inderdaad een Moderator (= Simyo medewerker) dit oppakken. Wellicht wil/kan een Moderator hier morgen al naar kijken. Maar, nogmaals, sowieso maandag.

Ik heb beide tips uitgeprobeerd. Het uitschakelen van mijn telefoon en na 30min weer opstarten had geen effect. Ook heb ik geprobeerd mijn tijdelijke nummer te bellen, dit is niet meer in gebruik. Op dit moment kan ook mijn eigen nummer niet gebeld worden/ mee bellen. Ik vrees dat ik inderdaad maar tot maandag moet wachten. Bedankt voor de suggesties!

Reputatie 2
Badge +1

Als je de simkaart hebt geactiveerd krijg je inderdaad Simyo te zien. Dat kan ook nog het tijdelijke nummer zijn die actief is op de simkaart. Jouw nummer wordt hier als ware overheen geplakt zodra nummerbehoud wordt uitgevoerd.  :) Je kan eens proberen of je vanaf je vaste lijn of een mobiel van iemand anders kan bellen naar je tijdelijke nummer op het contract. Als dat nummer nog actief is verwacht ik dat op de eerst volgende werkdag je nummer pas wordt overgezet. Maandag dus. Let op dat je niet belt vanaf de simkaart van Simyo, dan betaal je buitenbundel kosten!

Reputatie 7

@Mau Reen Wat ook wel eens zou kunnen helpen is je telefoon even helemaal uitschakelen, deze even 10-15 minuten onaangeroerd laten om deze daarna weer aan te zetten. Op deze wijze wordt je simkaart weer opnieuw op het netwerk aangemeld.

Bedankt voor de reacties op 2e kerstdag! Mijn oude provider heeft aangegeven op de 25e dat de bundels stoppen. Aangezien ik pas bij vertrek erachter kwam dat mijn internet/bellen het niet deed (ik zat thuis op de wifi en simyo stond boven in beeld) heb ik nu alleen de simkaart van simyo bij me. Dit kan ik helaas dus niet controleren.

De e-mails heb ik nogmaals nagelezen. Er staat dat wanneer er simyo in beeld staat dat ik dan verbonden zou zijn met het netwerk. Dit blijkt niet te kloppen. Ik vond eerste kerstdag ook al een vreemde datum voor een overstap maar ik heb hiervoor nooit problemen met overstappen ervaren. 

Reputatie 7

Dit is vreemd. Zeker, omdat ik altijd had begrepen, maar dit kan natuurlijk wel inmiddels door de jaren heen zijn veranderd, dat het overzetten een handmatige handeling was. En omdat met de Kerst veel mensen niet werken denk ik dat met de communicatie een en ander niet juist is verlopen. Wil je nog eens alle communicatie en bevestigingsmails doorlezen?

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Mau Reen,

 

Als 25 december als overstap datum is gecommuniceerd gok ik dat je de eerstvolgende werkdag wordt overgezet.

Doet het nummer wat zou worden overgezet op de oude simkaart het nog?

Reageer