.

Beantwoord

Waarom zijn de buitenbundelkosten duur?

  • 24 January 2018
  • 13 reacties
  • 383 Bekeken

Mijn zoontje heeft per ongeluk of in ieder geval zonder het te weten zijn mobiele internet aangezet op zijn telefoon en heeft 1000mb data verbruikt. Nu kost dit € 151,04 extra! Ik heb zelf bij kpn voor €69 ,-
25 gig en onbeperkt bellen en spotify en toestel (S7)! ik vind dat absoluut niet in verhouding!
Waarom is dit zo vreselijk duur?
icon

Beste antwoord door Jihane 25 January 2018, 11:59

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Willem,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me erg goed voorstellen dat je geschrokken bent hiervan! Gaat het om de aansluiting die gekoppeld is aan je Forum-account? Gaat het dus om de maand november 2017? De buitenbundelkosten zijn € 0,15 per MB, en als hij geen internetbundel had, dan kan dat gauw oplopen.

Het is logisch dat je dit erg balen vindt natuurlijk. Hij had toen zijn internetoptie aan, terwijl er geen sprake was van een internetbundel. Die optie is gisteren uitgezet. Het internetten bij ons kan zeer voordelig zijn, mits er een internetbundel is. Binnenbundel en buitenbundelkosten zijn dus ook niet met elkaar te vergelijken op die manier. In september is er een sms verstuurd met de volgende inhoud: "Hallo, je hebt data verbruikt zonder internetbundel. Je betaalt nu het buiten bundel tarief."

Heb je hier nog andere vragen over?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Edit

Al gereageerd door moderator
Hi Willem,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me erg goed voorstellen dat je geschrokken bent hiervan! Gaat het om de aansluiting die gekoppeld is aan je Forum-account? Gaat het dus om de maand november 2017? De buitenbundelkosten zijn € 0,15 per MB, en als hij geen internetbundel had, dan kan dat gauw oplopen.

Het is logisch dat je dit erg balen vindt natuurlijk. Hij had toen zijn internetoptie aan, terwijl er geen sprake was van een internetbundel. Die optie is gisteren uitgezet. Het internetten bij ons kan zeer voordelig zijn, mits er een internetbundel is. Binnenbundel en buitenbundelkosten zijn dus ook niet met elkaar te vergelijken op die manier. In september is er een sms verstuurd met de volgende inhoud: "Hallo, je hebt data verbruikt zonder internetbundel. Je betaalt nu het buiten bundel tarief."

Heb je hier nog andere vragen over?

Groetjes,
Jihane

Ja zeker nog vragen.
Waarom staat internet dan standaard aan als je een abbo met alleen belminuten afsluit?
En mijn eerste vraag heb je niet beantwoordt.
Je laat weten waardoor het komt en wat de kosten zijn.
Nou dat wist ik zelf ook wel.
Mijn vraag was waarom kost het zoveel? Even voor de duidelijkheid een 1000mb bundel kost 7 euro, buiten bundel dus 150 euro dat is dus ruim 2100% duurder leg mij dat maar eens uit waarom dat zoveel duurder moet zijn.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi spiderwillem,


Ik kan me niet in de discussie over de prijzen mengen, ik ben ook maar gewoon klant zoals jij.

Waarom het internet standaard aanstond kan je teruglezen in de welkomstmail van Simyo, deze luidde bij mij (gedeeltelijk, dus zonder mijn privé gegevens]:

Gefeliciteerd met je Simyo Sim Only abonnement! Wat kun je de komende dagen verwachten?

Binnen drie werkdagen ontvang je het Simyo Startpakket met je nieuwe simkaart in de brievenbus. Nadat je het Startpakket hebt ontvangen, activeer je de simkaart met behulp van je simkaartnummer. Hierna kun je direct bellen, sms'en en internetten! Houd er rekening mee dat Internet op je Mobiel ook meteen mogelijk is en de kosten hiervoor snel op kunnen lopen als je geen actieve internetbundel hebt.

Ik heb de betreffende alinea even vet gemaakt voor de duidelijkheid.
nou dan heb jij een andere gehad ik heb onderstaand gekregen. (zonder mijn gegevens)
Gefeliciteerd met je Simyo Sim Only abonnement!

Je gloednieuwe Simyo Startpakket valt binnen 3 werkdagen in je brievenbus.


Leuk dat je hebt gekozen voor Simyo! Vanaf nu heb jij de touwtjes in handen. In elk geval als het gaat om je mobiele abonnement. Bij Simyo heb je altijd inzicht in je kosten en verbruik via Mijn Simyo en de Simyo app. Je kunt je bundels maandelijks wijzigen en op elk moment je instellingen aanpassen. Bovendien kun je 24/7 je vragen stellen en feedback geven op ons forum en twitter. Kortom, wij doen er alles aan om te zorgen dat je blij bent met je abonnement.

Heb je nummerbehoud aangevraagd? Dan is je aanvraag al in behandeling. We houden je per e-mail op de hoogte, dus houdt je inbox in de gaten. Je ontvangt een bevestiging van de exacte datum dat je nummer overgaat en je abonnement ophoudt bij je vorige provider. Voordat je nummer overgezet is betaal je buitenbundeltarieven als je belt of smst en pay-as-you-gotarieven als je gebruik maakt van Internet op je Mobiel. Kortom: gebruik je oude simkaart tot je nummer is overgezet naar Simyo.

Activeer je simkaart zodra je die ontvangt. Dat kan op http://www.simyo.nl/activeren met je (tijdelijke) telefoonnummer: het wachtwoord: en het simkaartnummer dat op de simkaart staat.

De status van je bestelling kun je volgen door je ordernummer en je postcode in te vullen op http://mijn.simyo.nl/status

Heb je nog vragen? Dan kun je altijd terecht op onze website http://www.simyo.nl/service, ons Forum forum.simyo.nl en de Twitter helpdesk [@Simyonl].


Veel plezier met je Simyo abonnement!


Met vriendelijke groet,

Het Simyo team
Reputatie 7
Badge +9
Duidelijk anders....

Een moderator zal hier verder op reageren, als klant kan ik me hier uiteraard niet verder in mengen, daar zal je wel begrip voor hebben.
Het valt me op dat jullie niet in gaan op mijn vragen en totaal nutteloze antwoorden geven. Ik vroeg waarom internet standaard aan staat. Dan stuur je mij een mail maar daar stond niets in over wáárom het aanstaat.
Inmiddels heb ik weer een vraag: jullie hebben de topic veranderd, ik had vreselijk duur en €150,- voor 1000mb erin staan en dat is verwijderd. Lekker voor mijn vertrouwen in jullie die zakt nu echt wel onder het nulpunt.
Wacht ook nog op bericht van de moderator.
Titel is aangepast door de moderator die jouw vraag gisteren heeft "beantwoord". Aanpassen doen ze voor de zoek resultaten voor klanten die wellicht dezelfde vragen hebben.

Het valt me op dat jullie niet in gaan op mijn vragen en totaal nutteloze antwoorden geven. Ik vroeg waarom internet standaard aan staat. Dan stuur je mij een mail maar daar stond niets in over wáárom het aanstaat.




Duidelijk anders....

Een moderator zal hier verder op reageren, als klant kan ik me hier uiteraard niet verder in mengen, daar zal je wel begrip voor hebben.


De reactie van @franswon was gebaseerd op een mail die wij klanten kregen als welkomst mail. Dit is inmiddels aangepast en en daarom verbaasd met mij dat jij de mail in nieuwe stijl hebt gehad maar dat je internet op netwerk niveau aan stond. Dat zou mijn inziens dus niet mogen. Dat is dus iets voor Simyo. Daarbij kon je lezen dat hij al beaamde dat dat jij dus een andere mail hebt gehad en dat hij het dus ook aan Simyo over liet. Schijnbaar heb je daar dus heen begrip voor.

Ik kan me niet in de discussie over de prijzen mengen, ik ben ook maar gewoon klant zoals jij.

Tevens kunnen wij klanten, Franswon dus ook niet, ons niet uitlaten over waarom de buiten de bundel kosten een bepaald bedrag hebben. Dat is aan Simyo. Dat heeft Franswon ook geschreven. Een excuses is wel op zijn plaats naar je mede klanten die hier enkel proberen anderen te helpen.

Ik ben overigens van mening dat de vraag waar het echt in ging inderdaad niet is beantwoord.

Reactietijd moderators is doorgaan een werkdag.
Waarom moet ik excuses aanbieden. Ik krijg een antwoord die niet relevant is op mijn gestelde vraag en dan is dat voor mij dus een volstrekt nutteloos antwoord.
Soms is er een vraag waarop je zelf op het antwoord zult moeten komen...🤔
Reputatie 6
Badge +5
Hi spiderwillem,

Wat betreft de titel, deze is inderdaad door een moderator aangepast. Dat is omdat dit topic ook relevant kan zijn voor andere gebruikers ;)

We willen klanten die internet willen gebruiken niet belemmeren in dit te doen. Vandaar dat de optie bij het starten van het abonnement aanstond. Als er geen bundel aanstaat, of als deze op is, kan er alsnog internet gebruikt worden. Dit is inderdaad duurder, maar we geven dan ook de optie om extra MB's bij te kopen.

Ik begrijp dat het niet de bedoeling was om zoveel internetkosten te maken. Daarom wil ik voor deze keer een eenmalige coulance aanbieden. In plaats van ruim € 150,- zal je dan € 15,- extra betalen. Het teveel gefactuureerde bedrag zal zo snel mogelijk op je rekening staan. Lijkt dit je een goed plan?

franswon, Ray en Friesian, bedankt voor de hulp en het meedenken!

Groetjes,
Niels
Hoi Niels,
Natúúrlijk vind ik jou voorstel een goed plan. Ik had hier niet op gerekend en volgens de regels hadden jullie dit ook niet hoeven doen dus echt uit coulance. Chapeau voor jou en Simyo☺.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Spiderwillem,

Fijn om te horen dat je hier blij mee bent! Ik heb de coulance gelijk voor je aangevraagd. Binnen drie weken ontvang je de terugbetaling op je bankrekeningnummer.

Laat je het weten als je meer vragen over hebt?

Groetjes,
Asma

Reageer