.

Beantwoord

Waarom staan de aansluitkosten niet duidelijk vermeld op de website?


Reputatie 3
Badge +1
  • Actief Simyaan
  • 274 reacties
> Geen verzendkosten

🆒

> Aansluitkosten € 14,99

:@

Kan dit niet wat simpeler en duidelijker? En minder duur?
Gewoon iets als "Eenmalige kosten: € 14,99"
icon

Beste antwoord door wimj12 30 July 2017, 19:15

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Goedkoper kan het zeker, als je een beetje moeite doet in plaats van te mopperen.

Neem prepaid. Je krijgt dan meer beltegoed dan je betaalt voor de SIM.
Vervolgens zet je prepaid om naar een abonnement, en wordt je beltegoed in mindering gebracht op je kosten.
Reputatie 7
Badge +6
En geen aansluitkosten toch Wim😊
Reputatie 7
Badge +7
Inderdaad. Het levert dus geld op in plaats van dat het geld kost.
Reputatie 3
Badge +1
> Neem prepaid.

Ssst, dat was gepland voor een vervolgpost. ;)
Gelooft Simyo niet in simpel?
> Geen verzendkosten

🆒

> Aansluitkosten € 14,99

:@

Kan dit niet wat simpeler en duidelijker? En minder duur?


>
Gewoon iets als "Eenmalige kosten: € 14,99"


😃
Reputatie 6
Badge +7
Hoi XTF,

Super bedankt voor je feedback!

Ik vind het jammer dat het erg onduidelijk was dat je bij het aanvragen van Sim Only € 14,99 aansluitkosten betaalt.

Wij proberen dit zo goed en duidelijk mogelijk tijdens het bestelproces te vermelden. Op het moment dat jij de gewenste bundels selecteert, dan verschijnt er een balk aan de rechterkant van je scherm. Hierin zie je de gekozen bundels en natuurlijk de aansluitkosten. :$

Het klopt trouwens wat Wimj12 en Ron H aangeven. Als je van Prepaid overstapt dan betaal je geen aansluitkosten en verrekenen wij het tegoed (minus bonustegoed) met je eerstvolgende factuur. Dat scheelt weer een hoop, alleen is het wel een omweg. Maar je moet het ervoor over hebben. :D

Simpel? Nee, wij zijn Simyo. :P

@ Wimj12, Ron H en Ray, thanks!

Groetjes,
Asma
Reputatie 3
Badge +1
> Wij proberen dit zo goed en duidelijk mogelijk tijdens het bestelproces te vermelden.

Er is meer dan het bestelproces.. als mensen er pas tijdens het bestellen achter komen is het eigenlijk al te laat.
Als jullie echt duidelijk willen zijn, wees dat dan ook. ;)
Of willen jullie dat niet?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi XTF,

Als je via onze website klikt op 'Sim Only', dan zie je nog voordat je een gewenste bundel selecteert dat de aansluitkosten € 14,99 bedragen. Pas als je klikt op 'Bestel deze Sim Only', ga je het bestelproces in.

Kun je mij laten weten hoe jij dit anders zou willen zien?

Groetjes,
Asma
Reputatie 3
Badge +1
Als ik op https://www.simyo.nl/sim-only op "Stel je abonnement samen" klik, is er helemaal nog niks gemeld over aansluitkosten.

Op de volgende pagina zie ik dan staan: "Aansluitkosten: gratis".

Pas als je een bundel selecteert zie je ineens aansluitkosten verschijnen.

> Kun je mij laten weten hoe jij dit anders zou willen zien?

In plaats van "Geen verzendkosten" zou ik graag zien: "Geen eenmalige kosten". Of desnoods: "14,99 euro eenmalige kosten"
Reputatie 6
Badge +7
Hoi XTF,

Aha, als je klikt op 'Stel je abonnement samen' dan verschijnen de aansluitkosten inderdaad pas wanneer je een bundel selecteert!

Ik zal het aan mijn collega doorgeven. Bedankt voor de feedback!

Groetjes,
Asma
Reputatie 3
Badge +1
Ik zal het aan mijn collega doorgeven. Bedankt voor de feedback!

En? 😉
Reputatie 6
Badge +7
Hoi XTF,

Ik heb het nogmaals doorgegeven aan mijn collega! Zodra ik een terugkoppeling krijgt, dan kom ik bij je terug. :)

Groetjes,
Asma
Reputatie 6
Badge +7
Hoi XTF,

Bedankt voor je geduld! Het is aangepast. 😃 Kijk je hier even naar?

Super bedankt voor je feedback.

Groetjes,
Asma
Reputatie 3
Badge +1
Boven aan https://www.simyo.nl/sim-only zie ik nog wel geen verzendkosten staan maar nog niks over andere eenmalige kosten..

Bij het samenstellen zie je het nu wel.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi XTF,

Een goede aanvulling op de website, nogmaals bedankt! 😉

Het stukje "Geen verzendkosten en binnen 3 werkdagen in huis", is informatie over de verzending en niet over abonnementskosten of -voorwaarden. Daarom hebben we de aansluitkosten nu bij de kosten van het abonnement vermeld voor alle duidelijkheid.

Laat je het weten als je nog vragen hebt of iets anders je opvalt aan onze website?

Groetjes,
Thomas
Reputatie 3
Badge +1
Voor de consument maakt het toch niks uit hoe die eenmalige kosten precies verdeeld worden over verzending, aansluiting en misschien nog andere zaken?

Aansluiting (kosten) is in deze context ook een vreemd begrip of niet?
Reputatie 6
Badge +4
Hoi XTF,

Tof dat je met ons aan het meedenken bent! 😉

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met je laatste zin. Kun je dat toelichten? Bij (vrijwel) elke provider betaal je trouwens als nieuwe Sim Only klant eenmalig aansluitkosten.

Of het voor de consument niet uitmaakt, daar kan ik moeilijk over oordelen. Iedereen is verschillend en zoekt wellicht op andere of meerdere plekken naar informatie. Wij proberen onze website zo overzichtelijk mogelijk te houden voor een zo breed mogelijk publiek. Daar hoort verdeling van informatie over verschillende (delen van) pagina's ook bij.

Hoe zou jij het graag vermeld willen zien?

Groetjes,
Thomas
Reputatie 3
Badge +1
Bij aansluiten denk ik toch aan het fysiek verbinden (met een kabel) van een apparaat aan iets anders..
De uitleg @ https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/waarom-moet-ik-aansluitkosten-betalen-260 begrijp ik ook niet echt.. want bij prepaid krijg je dat ook allemaal en daar betaal je geen aansluitkosten, toch?
Reputatie 7
Badge +9
@XFT, het is nog leuker als je prepaid neemt en daarmee overstapt naar sim-only. Ik snap het niet, maar raar genoeg doen de meeste providers ook aan aansluitkosten.
Reputatie 6
Badge +5
Hi XTF,

Bij het aangaan van een abonnement, vinden er vanuit ons veel meer handelingen plaats dan bij een prepaid bestelling. Zo vind er bijvoorbeeld een check plaats op het nummer van je ID en kan je ook voor bedrijven aansluitingen bestellen. Voor een Sim Only vinden nog meer controles plaats, die niet voor Prepaid gelden. Daarom kiest Simyo er bewust voor om bij Prepaid geen kosten in rekening te brengen, maar bij Sim Only wel. We zijn in ieder geval bezig met de teksten op de website te verduidelijken :)

Groetjes,
Niels

Reageer