.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen sms als mijn belbundel (bijna) op is?


Badge
Ik wil graag een signaal/melding krijgen als ik mijn bundel (bijna) overschrijdt
icon

Beste antwoord door Jihane 3 July 2017, 14:34

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Badge +6
welke bundel ?
zover ik weet, krijg je deze automatisch per sms toegestuurd.
Badge
In juni heb ik 6 min/sms buiten mijn bundel verbruikt. Geen idee wat ik heb gedaan, maar ik heb in elk geval geen sms ontvangen
Reputatie 7
Badge +6
Bij een internetbundel krijg je melding bij 80 en 100% verbruik, bij bel/sms bundel niet.
Badge
@Ron: is het niet mogelijk om voor bel/sms bundel een melding in te stellen?? Zou wel zo handig zijn 😆
Hier ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Er zijn diverse databundelmeters te vinden maar belminuten meters niet.
Het probleem met de Simyo app is dat de informatie altijd verouderd is. Uren tot soms langer dan een dag.
Als deze data actueel zou zijn zou dat al fijn zijn. Als je er als klant daarnaast ook nog zelf een waarschuwing op kan zetten zou het helemaal top zijn. Waarom de waarschuwingsfunctie alleen voor data ondersteunen en niet voor belminuten???
Reputatie 7
Badge +6
Reactie volgt later van moderator.
@Ron: is het niet mogelijk om voor bel/sms bundel een melding in te stellen?? Zou wel zo handig zijn 😆
Helaas ! Nee
Reputatie 7
Badge +10
Hi Zio Ace,

Welkom op het Simyo Forum!

Je stelt een hele goede vraag 🙂 Helaas is het niet mogelijk om vanuit Simyo een bericht te krijgen als je belbundel (bijna) op is. Bij je internetbundel krijg je dat wel bij 80% en 100%, omdat het internetten een grijs gebied is. Het is altijd moeilijk in te schatten hoeveel MB's een bepaalde online activiteit verbruikt. Daarom houden wij iedereen op de hoogte aan de hand van die sms-berichten. Je kunt dan ervoor kiezen om je internet uit te zetten (Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen) of 500 MB's bij te kopen. Bovendien kan je toestel soms ook internet verbruiken zonder dat je actief ermee bezig bent.

Bij bellen en sms'en zit dit wat anders. Je hebt daar meer zicht op, omdat een belminuut even lang is als een normale minuut. Op je toestel staat ook precies hoelang je gebeld hebt. Er is een groter bewustzijn bij het bellen dan bij het internetten.

Dat gezegd hebbende, wil ik je wel vertellen dat het idee om te waarschuwen als de belbundel (bijna) op is ook op onze 'Wall of Change' hangt. Dat is de wand bij ons waar alle ideeën en wensen opgehangen worden. Dan wordt dit door de coördinator van de Wall of Change verzameld. Hij legt de verzoeken vervolgens neer bij de afdelingen die er iets over te zeggen hebben, zodat er serieus naar de mogelijkheden gekeken kan worden. Wie weet wat de toekomst brengt.

Bedankt voor je feedback! Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@ Noordaa, welkom op het Simyo Forum! 🙂 Ik hoop dat het bovenstaande je vragen beantwoordt. Trek je aan de bel als je nog vragen of ideeën hebt?
@ Ron H, Jgeurts, Friesian, dank voor de hulp!

Groetjes,
Jihane
Badge
@Jihane: dank je wel voor je uitgebreide informatie.
Hopelijk wordt in de toekomst een waarschuwing ingebouwd als de belbundel (bijna) op is. Dit zou fijn zijn, want het zit nog niet in mijn systeem om dit regelmatig te checken.
Vraagje: zijn er ook bepaalde nummers die sowieso buiten de bundel vallen?
Badge +7
Hoi Zio Ace,

Dat hoop ik ook, het zou wel een stuk makkelijker zijn he?

Er zijn inderdaad bepaalde nummers die buiten de bundel vallen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het bellen naar 0900-nummers. Dit zijn voornamelijk nummers van bedrijven, klantenservices of instanties. Als je belt naar een 0900-nummer, betaal je verkeerskosten en servicekosten. De verkeerskosten gaan van je bundel af, de servicekosten vallen buiten je bundel. Hoeveel dat is, verschilt per 0900-nummer. Deze tarieven kun je altijd wel op hun website vinden en hoor je op een bandje zodra je naar het nummer belt.

Daarnaast vallen gesprekken vanuit Nederland naar buitenlandse nummers buiten de bundel. Voor een overzicht van de tarieven per land, kun je hier een kijkje nemen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha
Badge
Hoi Samantha,

Je antwoord is helemaal duidelijk. Bedankt hiervoor.

Gr. Anka
Reputatie 7
Badge +10
Hi Zio Ace,

Fantastisch 😃 Leuk dat je nog even een terugkoppeling plaatst.

Trek je aan de bel als je een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Jihane, Samantha,

Dank jullie weI 😳. Bij nieuwe vragen of onduidelijkheden, benader ik jullie zeker weer!!

Groetjes,
Zio Ace
Ik wil graag een signaal/melding krijgen als ik mijn bundel (bijna) overschrijdt

Je schijft:
Bij bellen en sms'en zit dit wat anders. Je hebt daar meer zicht op, omdat een belminuut even lang is als een normale minuut. Op je toestel staat ook precies hoelang je gebeld hebt. Er is een groter bewustzijn bij het bellen dan bij het internetten.

Het feit dat een belminuut even lang is als een normale minuut heeft natuurlijk helemaal niets te maken met het feit dat ik (en vele andere klanten) al jaren behoefte hebben aan een melding als ze bijna op zijn. Dat de wens om dit te realiseren op jullie backlog (jullie noemen het de 'Wall of Change') staat stemt mij niet echt vrolijk omdat ik dit antwoord een paar jaar geleden ook al heb gekregen. Kennelijk vindt de product owner van Simyo deze wens niet zo heel erg belangrijk. Anders had hij er al geweest.

Samengevat... ik ben in principe een zeer tevreden klant van Simyo maar op specifiek dit punt vind ik Simyo echt slap acteren. Jullie kunnen met het grootste gemak een sms sturen als je databundel bijna op is dus dat kunnen jullie ook als je belbundel bijna op is. En nog beter zou het zijn als jullie app gegevens gewoon synchroon zouden zijn met je daadwerkelijke gebruikte minuten en data op dat moment i.p.v. een dag achterlopen.

Als ik bij Simyo zou werken als product owner zouden deze twee stories bovenaan mijn product backlog staan.

Ik hoor graag waarom dat al jaren niet het geval is.

Groet,

Rogier
Badge +7
Hoi noordaa,

Ik kan het me heel goed voorstellen dat jij ook graag een sms ontvangt zodra je belbundel op is. Dat zou alles een stuk makkelijker maken.

Je geeft aan dat deze wens er al een paar jaar is namens klanten. Dat klopt ook. Het is ook onze wens om dit zo snel mogelijk in te voeren. Jij denkt dat we dit met het 'grootste gemak' kunnen invoeren, maar dat valt in de werkelijkheid helaas zwaar tegen 😞 Dat komt omdat als we dit in gaan voeren, er ook grote aanpassingen op het netwerk gedaan moeten worden. Deze sms'jes worden namelijk vanuit het netwerk verstuurd. En aanpassingen op een netwerk zijn niet 'zomaar' gedaan. Het is geen eenvoudige druk op een knop en Klaar is Kees. Op de achtergrond ben je hier technisch makkelijk, inclusief alle voorbereidingen, een behoorlijke tijd mee bezig. Zeker omdat dit netwerk niet van ons is.

Dat laatste brengt me ook bij je tweede punt. Je verbruik op Mijn Simyo en op de app wordt inderdaad met een vertraging weergegeven. Dat komt omdat wij je verbruik met een vertraging vanuit het netwerk ontvangen. We zijn al jaren bezig om dit sneller proberen binnen te krijgen, maar helaas hebben we daar zelf niet heel veel invloed op. Wij zijn afhankelijk van wanneer het KPN-netwerk dit aan ons doorgeeft. Zodra wij je verbruik hebben ontvangen, staat dit meteen op Mijn Simyo.

Zeker je bel verbruik wordt binnen 4 a 5 uur bijgewerkt. Dat betekent dat je 5 uur nadat je hebt gebeld, dit vaak al terugziet op Mijn Simyo. En gelukkig staan de gesprekken die hebt gevoerd altijd nog geregistreerd in je telefoon. Zo kun je altijd nog nakijken hoeveel minuten je in die 4 a 5 uur nog hebt gebeld.

Nogmaals, de wens is er zeker om dit in te voeren. Zolang je hier nog geen sms'jes over ontvangt, raad ik je aan om je verbruik goed in de gaten te houden.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

Reageer