.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen korting, ondanks dat ik KPN vast internet aansluiting heb?

  • 16 February 2020
  • 2 reacties
  • 377 Bekeken

Op dit moment hebben wij een abonnement van 1000 MB en 300 belminuten voor € 13,00. Nu willen wij ons abonnement verlengen en dit verhogen naar 8000 MB en 600 minuten bellen. Dit kost dan € 20,00 als we dit verlengen via "Mijn Simyo”. Maar als ik een nieuw abonnement af zou sluiten betaal ik voor hetzelfde abonnement € 17,00. Dit omdat ik dan de optie “Heb je al KPN vast internet” aan kan klikken. Dat hebben wij inderdaad. Dus is mijn vraag. Waarom moet in als trouwe klant van Simyo en KPN extra betalen? 

icon

Beste antwoord door Tessanne 17 February 2020, 17:14

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als klant van Simyo met vast internet van KPN kun je gebruik maken van Simyo compleet. Simyo compleet verdubbeld je bundels, waardoor je met kleinere bundels hetzelfde aantal minuten/smsjes/MBs krijgt als iemand zonder Simyo compleet.

Met Simyo compleet kun je om 600 belminuten en 8000MB te krijgen de volgende bundels nemen:
Simyo 300 (300 minuten) voor 7 euro/maand (of 5 euro/maand indien je in aanmerking komt voor een verlengbundel)
Simyo Internet 4000 (4000MB) voor 10 euro/maand.

Dit is ook precies wat je ziet gebeuren als je op de bestelpagina aangeeft dat je KPN vast internet hebt. De bundels verdubbelen dan!

Nu denk je met 300 minuten en 4000 MB heb ik toch geen 600 belminuten en 8000MB? Dat klopt, maar als je dat via Simyo Compleet kunt verdubbelen, dan wel! Ook zie je dat je dan ook gewoon 17 euro zou kosten. (Eigenlijk zelfs maar 15 euro/maand bij verlengen!)

Zonder KPN compleet zou je ofwel Simyo 300 of Simyo onbeperkt moeten nemen en Simyo internet 8000. Bij Simyo 300 met Internet 8000 kom ik met verlengbundels inderdaad uit op 20 euro/maand, maar met verdubbeling van Simyo compleet zou je uitkomen op 600 min/SMS en 16000MB! Voor die 3 euro zou je dan 8000MB extra terugzien!

Ik denk echter dat je nu geen Simyo compleet hebt, waardoor dat misschien niet helemaal goed loopt. Mogelijk is je adres niet precies hetzelfde bij KPN en Simyo! Kun je dit controleren? Binnenkort kijkt een moderator dit ook nog na (moderatoren zijn Simyo medewerkers; ik niet). Mogelijk als je je adresgegevens aanpast, zodat het aan beiden kanten precies hetzelfde is (hoofdletters, spaties, etc etc alles hetzelfde), vallen alle puzzelstukjes op hun plek en heb je vanaf 1 maart Simyo Compleet en dan ook dezelfde (en zelfs betere) kortingen voor je aansluiting!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Tegelaar,

 

Welkom op het Simyo Forum!

 

Zoals Groentjuh al aangeeft heb ik direct even jouw aansluiting bekeken. Ik zie hier dat je de optie voor dubbele bundels niet aan hebt gezet nadat je het adres hebt gewijzigd. Dit kun je doen zodra je inlogt op Mijn Simyo en klikt op het tegeltje waarop je Simyo Compleet ziet staan, dan doorloop je de stappen en drukt op bevestigen. Zodra je dit hebt gedaan gaan de dubbele bundels de eerste van de volgende maand in. 

 

Bedankt voor de glasheldere uitleg Groentjuh!

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer