.

Beantwoord

Waarom is dezelfde bundel nu goedkoper?

  • 12 November 2019
  • 4 reacties
  • 566 Bekeken

Badge

Deze week kwamen mijn mijn vrouw en ik er achter dat we onze internetbundel zelf konden wijzigen van Internetbundel 1000 naar …… Internetbundel 1000, maar dan 2 euro per maand goedkoper!

Dat hebben we natuurlijk meteen gedaan, maar het roept wel irritatie en vragen op:

  1. Sinds wanneer is het tarief verlaagd voor precies dezelfde internetbundel?
  2. Hoe en wanneer heeft u ons als klanten daarvan op de hoogte gebracht? 
  3. Waarom heeft u (voor ons als loyale klanten) niet zelf deze tariefsverlaging doorgevoerd? 
    PS
    Gaat u nu niet antwoorden dat u niet ongevraagd een bundel mag wijzigen, want aan de bundel is helemaal niets gewijzigd. Alleen het tarief is verlaagd en niemand zal bezwaar maken tegen een ongevraagd doorgevoerde tariefsverlaging!  
  4. Wanneer kunnen wij restitutie van het ten onrechte teveel betaalde tegemoet zien?  
icon

Beste antwoord door Groentjuh 13 November 2019, 12:06

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Simyo wijzigt nooit bel- en databundels. Ze introduceren nieuwe bundels en stoppen met het verkopen van de oude bundels.

Als prijzen van bundels omhoog gaan, dan blijft u door deze constructie hetzelfde betalen, zolang u uw bundels niet aanpast. Bij het aanpassen stap je immers over naar nieuwere bundels.

Dit mes snijd echter aan 2 kanten! Als prijzen omlaag gaan, dan behoud u ook dezelfde bundel, waardoor u hetzelfde blijft betalen. Dat ondanks dat het goedkoper zou kunnen!

Dit is op zich eerlijk; Er zijn klanten die meer dan de huidige tarieven betalen, maar er zijn ook klanten die minder dan de huidige tarieven betalen.

Nieuwe bundels worden doorgaans in het “Officieel nieuws, acties en verstoringen” forum aangekondigd zoals bijvoorbeeld dit bericht laat zien. Ook op andere kanalen komt dat bericht doorgaans terecht.

Specifieke antwoorden op uw vragen kan ik als forum expert (= behulpzame klant) niet geven. Daarvoor is een moderator (= Simyo medewerker) voor nodig.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Gerard,

Welkom terug op het forum! Ik snap de verwarring die er is ontstaan over dit onderwerp en ik wil het dan ook graag even met je doornemen.

 

Ik zal jouw vragen hieronder puntsgewijs beantwoorden:

1. De bundels zijn eind vorig jaar aangepast naar de huidige bundels en prijzen.
2. De bundelwijzigingen worden altijd in de Mijn Simyo omgeving door middel van pop-ups weergeven. In de pop-ups wordt vermeld dat je nog gebruik maakt van oudere bundels. 
3. Zoals ook door @Groentjuh is aangegeven is dat Simyo zelf geen bundels wijzigt voor de klant. Je bent zelf baas over eigen bundel en kan de bundels zelf 1 keer in de maand aanpassen. Ook is het zo dat er bij ons ook genoeg klanten zijn die voordeel hebben bij het behouden van oudere/actie bundels, omdat die dan goedkoper uit zijn.
4. Ik heb voor je nagevraagd of wij je hier nog in tegemoet kunnen komen, dit is niet mogelijk. De bundels zijn al een tijd beschikbaar en we hebben dit gecommuniceerd via Mijn Simyo. Als je wilt weten of er betere deals beschikbaar zijn voor jou, mag je altijd contact met ons opnemen. 

 

Hopelijk heb ik je vragen hiermee voldoende beantwoord, mochten er nog vragen zijn kun je dit altijd laten weten!

 

Bedankt @Groentjuh voor je antwoord! :)

 

Groetjes,
Bas 
 

Badge

In het antwoord op mijn vraag op het forum stelt u dat u nooit zelf bundels wijzigt. U gaat daarbij voorbij aan mijn stelling dat het hier niet gaat over een wijziging van de bundel, maar alleen over de wijziging van het tarief van een verder volledig ongewijzigde bundel.
Ook stelt u dat het na na een tariefswijziging zowel kan voorkomen dat je meer betaalt als dat je minder betaalt dan het actuele tarief. 
Dat is een drogreden. Na afloop van de verplichte minimum abonnementsperiode  is ieder vrij om te wisselen. Niemand die goed is geïnformeerd zal vrijwillig dezelfde bundel voor een hoger tarief  kiezen. Iedereen die goed is geïnformeerd zal vrijwillig dezelfde bundel voor een lager tarief kiezen. Niemand wil immers een dief van zijn eigen portemonnee zijn.   
U zegt uw klanten te hebben geïnformeerd via uw website. Daarmee legt u bij mij de verantwoordelijkheid om zelf deze informatie te halen. Het zou u sieren wanneer u deze informatie actief bij mij zou brengen, bijvoorbeeld via een e-mail.
Tenslotte geeft u aan dat een refund niet mogelijk is. Ik zie niet in waarom u niet, desnoods uit coulance, een bedrag van 2 euro * 10 maanden * 2 trouwe klanten = 40 euro zou kunnen terugstorten.

Reputatie 4
Badge +4

Hey GerardD,

 

Bas is lekker vrij vandaag dus ik help je graag verder 😊

  1. De prijs en de MB's of minuten die daarbij horen heten samen een bundel. Als er alleen een tarief gewijzigd wordt, wijzigt daarmee ook de volledige bundel.
  2. Ik kan natuurlijk volledig begrijpen dat niemand een dief van zijn eigen portemonnee is. Wij willen onze klanten natuurlijk ook op het laagste tarief hebben want daarmee blijven zij met een positief gevoel bij ons hangen. Dit geldt al helemaal als iemand contractvrij is. Daarom hebben wij meerdere keren een pop up getoond binnen de Mijn Simyo app met daarin de boodschap dat er 'gebruik werd gemaakt van oude bundels’. 
  3. Wij proberen de informatie ook actief te brengen. Dat is namelijk ook alleen maar in ons voordeel zoals ik al eerder zei. Alleen hebben wij dit binnen Mijn Simyo zelf gedaan. Ik zal je tip omtrent het e-mailen doorgeven.
  4. We kunnen dit niet terugstorten omdat wij alle klanten meerdere keren hierover hebben geïnformeerd. 

Ik hoop dat je op al je vragen een antwoord hebt gekregen. Is er toch nog iets wat ik voor je kan doen? Reageer dan gerust

 

Groetjes,

Ouael

 

 

Reageer