.

Beantwoord

Waarom heeft Simyo sinds 2012 teveel van mijn rekening afgetrokken?

  • 18 August 2015
  • 11 reacties
  • 239 Bekeken

Ik heb twee nummers bij jullie en op beide nummers heb ik bundels die jullie niet meer aanbieden. Een internetbundel van 9,99 (1024MB) en 6,99 voor 300min/sms. Het probleem is dat Simyo sinds 2012 elke maand 23,98 heeft gerekend. Ik heb die bundels al in 2012 geselecteerd en ik heb aangezien mijn rekening onverwacht hoog was tussendoor nog gecontroleerd dat ik werkelijk de juiste bundels had. Op het "Mijn bundels aanpassen" scherm staan gewoon de juiste bundels geselecteerd dus ik verwacht dat ook te betalen. Er staat zelfs nog expliciet dat ik mijn bundels mag houden. Als jullie mij als klant willen houden dan verwacht ik dat dit gecorrigeerd word en dat ik die extra 14 euro per maand terug krijg.
icon

Beste antwoord door Tiury 19 August 2015, 11:56

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi RyanN, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat vervelend dat het lijkt als of je al een tijd teveel betaald. Ik zie dat er iets mis is met de weergave bij het wijzigen van je bundels.

In het vakje waar je de bundels kan aanpassen, staat dat je internetbundel maar €9,99 is. Dit wordt weergegeven inclusief de korting. Echter, deze korting is voor jou al erg lang vervallen. Dit kun je op zowel je factuur terugzien, zoals je op de rechter screenshot kunt zien en op je contract. Ik heb je contract erbij gepakt en hier staat het
onderstaande:



De korting voor je belbundel hebben we door laten lopen zo te zien. Deze had ook al een poos eerder moeten stoppen. Waarom dit niet is gebeurd weet ik niet, maar dat laten we maar in het midden.

Wil je gebruik maken van het goedkopere tarief, dan kun je de bundels selecteren zoals je wenst. Dan betaal je voortaan €18,- bij een maandcontract (zoals je nu ook hebt).

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd?

Groetjes, Tiury

PS: ik begrijp niet zo goed hoe je aan €14,- korting zou komen. Kun je me dat nog uitleggen? Misschien heb ik iets gemist.
Wat een heerlijke reactie van de Simyo klanten-"service".

(23,98-16,98)X2 lijnen =14,00

Ik zal nogmaals even uitleggen dat er helemaal niets over een tijdelijke prijs werd vermeld toen ik van Vodafone naar Simyo ben overgestapt. En welk contract heb je het over?? Ik heb een maandelijkse service van jullie. Het is zo wie zo belachelijk dat jullie het OK vinden om je bestaande klanten het dubbele te laten betalen voor hetzelfde product. Bovendien heb ik meerdere malen ingelogd om te zorgen dat de juiste bundel geselecteerd was, moet ik als klant dan ook nog gaan controleren of jullie software wel goed werkt? Dit zijn gewoon bait and switch praktijken.

Ik zoek wel naar een andere provider.

Heb ik het zo goed uitgelegd?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi RyanN,

Sorry, ik had dus inderdaad iets gemist in de verrekening. Het ging over twee aansluitingen. Daarom vroeg ik het eventjes na 😉.

Ik heb het over het contract dat je hebt gekregen, nadat je de bestelling af hebt gesloten. Deze wil ik je nog wel eens sturen als je deze hebt gemist, want met die voorwaarden ben je akkoord gegaan toen je van Vodafone naar Simyo bent overgestapt. Wil je 'm per e-mail ontvangen?

De verandering in weergave is pas bij de nieuwe Mijn Simyo veranderd. Je hoeft niet te controleren dat onze software, die overigens pas enkele weken online is (waardoor de weergave nu is veranderd), wel juist is. Er zijn drie andere plekken waar je dit al die tijd hebt kunnen vinden, op je afschrijving, factuur en op Mijn Simyo zelf.

Daarnaast heb je inderdaad een maandelijks contract en mogen wij hier de bundels, prijs, voorwaarden of lengte van het abonnement niet van aanpassen. Telkens als er een tariefswijziging is doorgevoerd, hebben wij je hier (mits je e-mail adres klopt) per e-mail van op de hoogte gebracht. Het is dus aan jou om hier op in te spelen.

Je hebt het erg goed uitgelegd, dankjewel daarvoor.

Groetjes, Tiury
Tiury, het gaat me niet eens om het geld, maar jullie zijn gewoon fout.

De enige manier dat ik invloed kan uitoefenen op mijn rekening is via het "bundel aanpassen" scherm. Als daar dan staat dat mijn bundel €16,98 kost dan verwacht ik dat ook te betalen. Ik maak geregeld kosten buiten mijn bundel dus aan een afschrijving kan ik niet direct zien dat er iets mis is.

Het zogenaamd niet mogen afprijzen van bundels is natuurlijk larie. Die willekeurige bundels die jullie hanteren zijn duidelijk gemaakt om bestaande klanten geen betere deal te geven. Als de concurrentie zijn prijzen verlaagt verzinnen jullie een nieuwe bundel en bieden vervolgens dezelfde MB's en belminuten aan nieuwe klanten, maar dan voor een lagere prijs. Zijn mijn MB's soms zo speciaal dat ik er bijna twee keer zoveel voor mag betalen? De klant moet erop inspelen? Je mag de prijs niet veranderen?? 'Gefeliciteerd trouwe klant, we hebben onze prijzen verlaagd en u krijgt nu elke maand €7,00 korting op uw oude bundel!' Zo doe je dat als je je klanten wil houden. Je naait ze niet stiekem en je neemt verantwoordelijkheid als je website niet goed werkt.

Mijn bundels zijn aangepast en ik ga hier verder geen tijd aan verspillen. Als het me uitkomt dan stap ik over naar een provider die zijn klanten wel waardeert.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb de algemene voorwaarden er eens op nagelezen, maar die voorzien niet in de mogelijkheid dat Simyo eenzijdig een lopend abonnement (=contract) wijzigt. Opzeggen van een contract door Simyo kan wel, bijvoorbeeld in het geval van wanbetaling. Dus het is aan de klant om regelmatig op de website kijken of er geen andere, meer voordelige bundels zijn, en - nog belangrijker - de emails van Simyo over dit onderwerp in de gaten te houden.
Ik heb de algemene voorwaarden er eens op nagelezen, maar die voorzien niet in de mogelijkheid dat Simyo eenzijdig een lopend abonnement (=contract) wijzigt. Opzeggen van een contract door Simyo kan wel, bijvoorbeeld in het geval van wanbetaling. Dus het is aan de klant om regelmatig op de website kijken of er geen andere, meer voordelige bundels zijn, en - nog belangrijker - de emails van Simyo over dit onderwerp in de gaten te houden.

Onzin, want ze kunnen gewoon korting toepassen op het uiteindelijke bedrag, dat doen ze al. Die veranderende bundels slaan gewoon nergens op. Een MB is een MB dus elke klant hoort gewoon hetzelfde te betalen. Ze steken nu een dikke middelvinger naar hun bestaande klanten.
Reputatie 7
Badge +9
Korting toepassen zou betekenen eenzijdig openbreken van het contract. En dat kan dus niet.

Dat lopende contracten min of meer onaantastbaar zijn werkt soms ook in het voordeel van de klant: ik betaal nog steeds € 3 per maand voor 100 min/sms omdat dat het tarief was toen ik overstapte naar sim-only. Inmiddels is het tarief 1 € per maand duurder geworden, maar omdat mijn abonnement ongewijzigd is geldt die prijsstijging niet voor mij. Dat voordeel raak ik kwijt zodra ik overstap op bijvoorbeeld 200 min/sms want dan kan ik niet meer terug naar 100 min/sms voor € 3 per maand.

Als Simyo gewoon eenzijdig een "korting" gaat toepassen zoals jij zegt, dan zouden ze ook elke willekeurige prijsverhoging mogen doorvoeren zonder dat de klant daar iets aan kan doen. Ik ben blij dat een eenmaal overeengekomen prijs tot in lengte van dagen door Simyo gehonoreerd wordt.
Korting toepassen zou betekenen eenzijdig openbreken van het contract. En dat kan dus niet.

Dat kan dus wel want dat doen ze nu al. Voor de rest heb ik helemaal geen zin om mijn rekening met jouw te discussiëren.
Korting toepassen zou betekenen eenzijdig openbreken van het contract. En dat kan dus niet.

Dat kan dus wel want dat doen ze nu al. Voor de rest heb ik helemaal geen zin om mijn rekening met jouw te discussiëren.


Ik ben van mening, en zie dat als tip, dat als u niet wilt dat anderen, behalve Moderators, hier reageren u het geheel privé had moeten houden en uw vraag / opmerking telefonisch, per brief of per mail had moeten doen. Dit is een open forum waar iedereen met een Simyo aansluiting kan en mag reageren.

Verder zijn bepaalde zaken, zoals het éénzijdig open breken en/ of wijzigen van het contract, wettelijk geregeld. Er is u gevraagd of u dat contract per mail wilt ontvangen maar ik lees geen reactie daarop. Komt bij mij over dat u wel klaagt, misschien wel terecht, maar wilt geen oplossing want u heeft toch al besloten weg te gaan.

Verder bemoei ik me er niet mee, want ik kan niet in uw gegevens kijken. Ik reageer enkel op wat ik lees 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Korting toepassen zou betekenen eenzijdig openbreken van het contract. En dat kan dus niet.

Dat kan dus wel want dat doen ze nu al. Voor de rest heb ik helemaal geen zin om mijn rekening met jouw te discussiëren.


Een beetje een zwaktebod, niet? Dit is een open forum waar massa's Simyoklanten hulp gevonden hebben, zowel van moderatoren als andere Simyo klanten. Maar ook ik krijg, net als Raytje, de indruk dat je niet geholpen wilt worden. Prima wat mij betreft, vrijheid blijheid!
Reputatie 5
Badge +11
Hi RyanN,

Tiury heeft het al eerder benoemd: Wanneer er wijzigingen in onze tarieven zijn, sturen we alle ons bekende e-mailadressen een mail met de betreffende wijziging. Bestaande klanten kunnen ook altijd bundels aanpassen naar de nieuwe tarieven.
Dat het soms gebeurt dat een klant zo'n mail mist, kunnen wij niet helpen.
Er is voldoende uitgelegd door Tiury en alle mede forumgebruikers waarom wij geen abonnementen eenzijdig mogen aanpassen en dat ook niet doen.
Daarom ben ik benieuwd wat je bedoelt met "Dat kan dus wel want dat doen ze nu al."
Als dat gaat om de korting, dan stel ik je ook teleur. Een korting op een abonnement is per definitie tijdelijk. Als het niet tijdelijk is, is het geen korting, maar een goedkoper abonnement.

Reageer